MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

akumulator w 230.4
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=47645
Strona 1 z 3

Autor:  arbies [ sob mar 20, 2010 10:48 pm ]
Tytuł:  akumulator w 230.4

I tak przyszła pora na wyminę akumulatora. Padł całkowicie, nawet nie daje sie naładować...
W 2005 roku zaraz po remoncie kupiłem Centre, oczywiście o pareamatrach kalalogowych czyli 55Ah przy rozluszniku 1,4PS i alternatorze 35A.
Ale zastanawiam sie nad kupnem wiekszego np. 65Ah. Przy 45 Ah miałem ciągle kłopoty, przy spadku napięcia nie chciał palić, czasmi mogłem kręcic do bólu. Po godzinnym ładowaniu zapalał od razu. Gdy było co raz gorzej w zastępstwie montowałem akumulator z VW T4 65A i problem minął. Nie zdarzyło sie aby nie zapalił, no chyba, że stał pół zimy.
Jak myslicie kupić o wiekszej pojemności i mocy?
Nie znam sie kompletnie na elektryce i tak sie zastanawaim czy alternator podoła...
Czy wtedy regulator napiecia też trzeba wymienić?
Ale pytania co [zlosnik] , całe życie człowiek sie uczy ;)

Autor:  WSR [ ndz mar 21, 2010 8:43 am ]
Tytuł: 

Bierz większy, nic się nie stanie. Taki alternator ma więcej roboty z małym w średniej kondycji niż z dużym nowym. Przykładowo odpalasz ostatkiem sił na 45Ah, na akumulatorze napięcie spada do powiedzmy 11V i alternator próbuje wyrównać do 13,8, a przy większym jak spadnie do 11,5 to różnica napięć generuje mniejszy prąd ładowania. To tak w skrócie, nie masz się czego obawiać.

Autor:  arbies [ ndz mar 21, 2010 11:40 am ]
Tytuł: 

Dzięki. Zastanawiam sie jaki optymalnie włożyć 65, 75 czy może 100Ah? 100 to chyba za dużo...

Autor:  Styczu [ ndz mar 21, 2010 12:07 pm ]
Tytuł: 

nie kupuj za dużego. Bedziesz mial notorycznie nie doladowany akumulator co automatycznie skroci jego zywotnosc. Pojemnosc akumulatora dobiera sie pod pojemnosc silnika (prad rozruchowy).

Autor:  WSR [ ndz mar 21, 2010 12:27 pm ]
Tytuł: 

Zasada jest taka - pojemność akumulatora zazwyczaj jest dobrana tak aby rozrusznik pracował z największą mocą, a ta jest maksymalna gdy opór wewnętrzny rozrusznika równa się oporowi wewnętrznemu baterii (tak jest dobrane zazwyczaj w fabryce, mały rozrusznik - duży opór - mała bateria, duży - mniejszy opór - większa bateria).

Jednak w Twoim przypadku kryterium decydującym jest spadek sprawności aku spowodowany przestojem. Jeśli weźmiesz nieco większy to nic złego się nie stanie.

Oczywiście małą baterię łatwiej naładować mniejszym alternatorem, ale jeśli nie będziesz jeździł na dystansach po 2 km 2 razy dziennie to nic się nie stanie z większą. Innym aspektem sprawy jest to że dla małego akumulatora rozruch stanowi większy wysiłek i jeśli jest już nieco zmęczony staniem, to rozruch zabiera mu więcej energii niż większemu, którą później alternator musi uzupełnić.

Ja bym wziął 65 a najlepiej to jak nie jeździsz chociaż raz na 2 tygodnie podłączyć pod prostownik i problem z głowy.

Autor:  amon [ ndz mar 21, 2010 12:27 pm ]
Tytuł: 

Według książki obsługi w 230 i 250 powinien być 55 Ah, ale ja do swojej coupe będę niedługo kupował trochę mocniejszy tak około 65 Ah i tak bym Ci też radził (nie bardzo wiem za to jakiej firmy co by nie przepłacić [zlosnikz] )

Autor:  arbies [ ndz mar 21, 2010 12:52 pm ]
Tytuł: 

Tak chyba 65 Ah będzie optymalnym rozwiazaniem.
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz mar 21, 2010 4:37 pm ]
Tytuł: 

jak nieches zmiec wyładowanego aku to odłaczaj klemę na czas długiego postoju.Ja mam w G-klasie wyłacznik prądu i auto stoi juz pó l roku bez jazdy i jest ok! Normalnie juz by było po aku!

Autor:  RobertS [ ndz mar 21, 2010 5:32 pm ]
Tytuł: 

arbies pisze:
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?


Artur, u mnie przez całą zimę non stop akumulatory podłączone są do własnie takich urządzeń. Po naładowniu akumulatora do 100% manipulator uzupełnia braki nie powodując zniszczenia aku. Jako przykład niech posłuży ten link http://allegro.pl/item959627658_prostow ... _2010.html
U mnie sprawdza się rewelacyjnie, wszystki auta ruszyły z kopyta :)

Autor:  arbies [ ndz mar 21, 2010 7:46 pm ]
Tytuł: 

RobertS pisze:
arbies pisze:
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?


Artur, u mnie przez całą zimę non stop akumulatory podłączone są do własnie takich urządzeń. Po naładowniu akumulatora do 100% manipulator uzupełnia braki nie powodując zniszczenia aku. Jako przykład niech posłuży ten link http://allegro.pl/item959627658_prostow ... _2010.html
U mnie sprawdza się rewelacyjnie, wszystki auta ruszyły z kopyta :)


Właśnie kupiłem :)
Można go przyłączyć do akumulatora na podłączonych klemach?

Autor:  RobertS [ ndz mar 21, 2010 8:03 pm ]
Tytuł: 

Jak najbardziej, ja klem nie sciągałem.

Autor:  arbies [ ndz mar 21, 2010 8:24 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze tylko akumulator w poniedziałek i wiosna pełną gębą!
Zastanawiam się nad marką, ale przy tak dużej ofercie i nowoczesnych technologiach produkcji różnice w jakości będą chyba nieznaczne. No, chyba, że macie jakieś przykre doświadczenia z produktami typu no-name czyli innymi niż Bosch, Varta i typowe profesional?

Autor:  chmielo [ ndz mar 21, 2010 9:00 pm ]
Tytuł: 

nie kupuj varty! kielbik Ci to samo powie [zlosnik]

Autor:  arbies [ ndz mar 21, 2010 9:47 pm ]
Tytuł: 

chmielo pisze:
nie kupuj varty! kielbik Ci to samo powie [zlosnik]


Nie chce mi się przewalać tematów całego forum, a sprawa była napewno wałkowana, pewny jestm że dogłębnie jeśli Kielbik jest w to zamieszany [zlosnik] . Napisz w skrócie o co chodzi?? [smiech]

Autor:  chmielo [ ndz mar 21, 2010 9:55 pm ]
Tytuł: 

ostatni post
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38622

małe OT, po lekcji w HydeParku przeszukuję forum z pomocą googli, po wpisaniu "kielbik&varta" wyskoczyły tylko 2 tematy. Jest o wiele wygodniej - polecam ;)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/