MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 20, 2010 10:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
I tak przyszła pora na wyminę akumulatora. Padł całkowicie, nawet nie daje sie naładować...
W 2005 roku zaraz po remoncie kupiłem Centre, oczywiście o pareamatrach kalalogowych czyli 55Ah przy rozluszniku 1,4PS i alternatorze 35A.
Ale zastanawiam sie nad kupnem wiekszego np. 65Ah. Przy 45 Ah miałem ciągle kłopoty, przy spadku napięcia nie chciał palić, czasmi mogłem kręcic do bólu. Po godzinnym ładowaniu zapalał od razu. Gdy było co raz gorzej w zastępstwie montowałem akumulator z VW T4 65A i problem minął. Nie zdarzyło sie aby nie zapalił, no chyba, że stał pół zimy.
Jak myslicie kupić o wiekszej pojemności i mocy?
Nie znam sie kompletnie na elektryce i tak sie zastanawaim czy alternator podoła...
Czy wtedy regulator napiecia też trzeba wymienić?
Ale pytania co [zlosnik] , całe życie człowiek sie uczy ;)

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Bierz większy, nic się nie stanie. Taki alternator ma więcej roboty z małym w średniej kondycji niż z dużym nowym. Przykładowo odpalasz ostatkiem sił na 45Ah, na akumulatorze napięcie spada do powiedzmy 11V i alternator próbuje wyrównać do 13,8, a przy większym jak spadnie do 11,5 to różnica napięć generuje mniejszy prąd ładowania. To tak w skrócie, nie masz się czego obawiać.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 11:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Dzięki. Zastanawiam sie jaki optymalnie włożyć 65, 75 czy może 100Ah? 100 to chyba za dużo...

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 12:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
nie kupuj za dużego. Bedziesz mial notorycznie nie doladowany akumulator co automatycznie skroci jego zywotnosc. Pojemnosc akumulatora dobiera sie pod pojemnosc silnika (prad rozruchowy).

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 12:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Zasada jest taka - pojemność akumulatora zazwyczaj jest dobrana tak aby rozrusznik pracował z największą mocą, a ta jest maksymalna gdy opór wewnętrzny rozrusznika równa się oporowi wewnętrznemu baterii (tak jest dobrane zazwyczaj w fabryce, mały rozrusznik - duży opór - mała bateria, duży - mniejszy opór - większa bateria).

Jednak w Twoim przypadku kryterium decydującym jest spadek sprawności aku spowodowany przestojem. Jeśli weźmiesz nieco większy to nic złego się nie stanie.

Oczywiście małą baterię łatwiej naładować mniejszym alternatorem, ale jeśli nie będziesz jeździł na dystansach po 2 km 2 razy dziennie to nic się nie stanie z większą. Innym aspektem sprawy jest to że dla małego akumulatora rozruch stanowi większy wysiłek i jeśli jest już nieco zmęczony staniem, to rozruch zabiera mu więcej energii niż większemu, którą później alternator musi uzupełnić.

Ja bym wziął 65 a najlepiej to jak nie jeździsz chociaż raz na 2 tygodnie podłączyć pod prostownik i problem z głowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 12:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Według książki obsługi w 230 i 250 powinien być 55 Ah, ale ja do swojej coupe będę niedługo kupował trochę mocniejszy tak około 65 Ah i tak bym Ci też radził (nie bardzo wiem za to jakiej firmy co by nie przepłacić [zlosnikz] )

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 12:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Tak chyba 65 Ah będzie optymalnym rozwiazaniem.
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 4:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jak nieches zmiec wyładowanego aku to odłaczaj klemę na czas długiego postoju.Ja mam w G-klasie wyłacznik prądu i auto stoi juz pó l roku bez jazdy i jest ok! Normalnie juz by było po aku!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
arbies pisze:
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?


Artur, u mnie przez całą zimę non stop akumulatory podłączone są do własnie takich urządzeń. Po naładowniu akumulatora do 100% manipulator uzupełnia braki nie powodując zniszczenia aku. Jako przykład niech posłuży ten link http://allegro.pl/item959627658_prostow ... _2010.html
U mnie sprawdza się rewelacyjnie, wszystki auta ruszyły z kopyta :)

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 7:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
RobertS pisze:
arbies pisze:
Kiedyś rozmawiałem z Kris-em o urządzeniu, które podłacza sie pod akumulator w czasie kiedy auto stoi. Pełni ono funkcje pewnego stymulatora napiecia , pilnuje aby nie spadło zbyt nisko ale również zapobiega zniszczeniu akumulatora.
Wiecie o czym mowa?


Artur, u mnie przez całą zimę non stop akumulatory podłączone są do własnie takich urządzeń. Po naładowniu akumulatora do 100% manipulator uzupełnia braki nie powodując zniszczenia aku. Jako przykład niech posłuży ten link http://allegro.pl/item959627658_prostow ... _2010.html
U mnie sprawdza się rewelacyjnie, wszystki auta ruszyły z kopyta :)


Właśnie kupiłem :)
Można go przyłączyć do akumulatora na podłączonych klemach?

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Jak najbardziej, ja klem nie sciągałem.

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Jeszcze tylko akumulator w poniedziałek i wiosna pełną gębą!
Zastanawiam się nad marką, ale przy tak dużej ofercie i nowoczesnych technologiach produkcji różnice w jakości będą chyba nieznaczne. No, chyba, że macie jakieś przykre doświadczenia z produktami typu no-name czyli innymi niż Bosch, Varta i typowe profesional?

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
nie kupuj varty! kielbik Ci to samo powie [zlosnik]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 9:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
chmielo pisze:
nie kupuj varty! kielbik Ci to samo powie [zlosnik]


Nie chce mi się przewalać tematów całego forum, a sprawa była napewno wałkowana, pewny jestm że dogłębnie jeśli Kielbik jest w to zamieszany [zlosnik] . Napisz w skrócie o co chodzi?? [smiech]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
ostatni post
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38622

małe OT, po lekcji w HydeParku przeszukuję forum z pomocą googli, po wpisaniu "kielbik&varta" wyskoczyły tylko 2 tematy. Jest o wiele wygodniej - polecam ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl