MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 03, 2010 8:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Witam,
w związku z tym że zaczyna sie niedługo nowy sezon chciałem wymienić olej w moim 250c.
I tu narodził sie problem. Do tej pory jeżdziłem na 15W-40 ale chciałbym nalać coś lepszego z uwagi na ciągłe dolewki.
Zastanawiam się nad:
1. CASTROL GTX 15W40 HIGH MILEAGE
2. CASTROL CLASSIC XL 20W50 - specjalny olej do zabytków

Jak myślicie który bedzie lepszy? Boję się że 20W-50 może być za gęsty i spowoduje szybsze zniszczenie silnika.

PS. Ile oleju powinien "brać" silnik benzynowy ( 2778ccm)w 250C z 1970 roku? Silnik ma nowe tłoki, pierścienie, nowy szlif itd. Był kaaaaapitalny remont na org. częściach. Potrzebuje jakiś czas na dotarcie i ułożenie się tzn, czy w tym czasie musi brać olej czy po prostu mechanicy coś sp.....?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 2:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
W kwestii zalecanego oleju najlepiej odniesc sie do instrukcji obslugi. Sadze, ze nie zaszkodzi zastosowanie lepszego niz tam podany bo w ciagu 40 lat technika poszla jednak do przodu a konstruktorzy nie mogli przeciez przewidziec co bedzie dostepne w przyszlosci. Silniki M114, M130 i M180 byly dosyc nowoczesne jak na owe czasy i jedyne co mogloby ewentualnie sprawiac klopty to uszczelnienie sznurowe walu korbowego (od strony skrzyni biegow) ale jezeli silnik jest po remoncie to nie mialbym zandych oporow zeby zastosowac olej syntetyczny.

Odnosnie zuzycia oleju: silnik po remoncie nie pownien w ogole go zuzywac. Podczas docierania (ok. 5000 km) nalezy jedynie uwazac zeby nie przeciazc silnika oraz unikac wysokich predkosci obrotowych (za niskich obrotow nalezy unikac w trakcie calej eksploatacji silnika ;)).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 4:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
odpusc sobie wszelkiej masci castrole.. zwlaszcza Magnatecki.. to jest syf nie olej.. ten mineral to najgorszy mineral jaki kiedykolwiek mialem w aucie.... robi sie galareta przy -22 stopniach i ciezko walem zakrecic w aucie:-?


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 26, 2010 1:35 pm
Posty: 55
Lokalizacja: DWR .....
Proponuję oleje ELF, w swojej 200 D stosuję ELF 15/40 DIESEL. Zresztą, jest to olej który nie jest rozlewany w Polsce tak jak Mobil i Castrol. To jest tak jak z proszkiem do prania kupionym w Polsce a w Niemczech. Różnicę widać po pierwszym praniu.

_________________
MB W115 200 D `75 - silnik 3.0 D / tylne światła z I serii.


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 7:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Skoro temat juz zostal odświeżony to powiem co się wyjaśniło w mojej sprawie.
Od 3 lat miałem kłopoty z silnikiem. Silnik był po kompleksowej naprawie tylko na orginalnych częściach kupowanych w serwisie. Złożony przez mechanika który zjadł zęby na remontach. I co......po przejechaniu 300-400 km zaczynał gwałtownie brać olej. Po rozmontowaniu silnika nie znaleziono przyczyny. Silnik znowu pracował idealnie przez 300km i znowu zaczynał brać olej. Po prostu znikał z bagnetu. Sytuacja powtórzyła się 3 razy. Już zaczynałem sie przyzwyczajać do niebieskiej zasłony dymnej którą produkował mój samochód.....aż w końcu po przeczytaniu tego forum postanowiłem zrobić płukanke silnika i wlać mu olej castrola 15W-40. Co się okazało?? Silnik pracuje idealnie, dymienie ustało, a brania oleju wogóle nie ma. Jednym słowem wszystko wynikało z kiepskiej jakości oleju. Dodam że olej który wlewał mechanik to Lotos 15W-4o. Omijajcie go szerokim łukiem

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 9:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Styczu pisze:
Dodam że olej który wlewał mechanik to Lotos 15W-4o. Omijajcie go szerokim łukiem

No nie pierwszy raz ktoś narzeka na ten olej. Czemu po kapitalce silnika został zalany najtańszy mineralny? Chyba nie z oszczędności?

PS
O mineralnym Castrolu krążą podobne opinie jak o tym Lotosie...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Nie wiem czemu akurat taki zalali. Mialem go wymienić po 1000km na inny ale nawet tego nie wytrzymał. Co do Castrola.....jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony bo z autem nic się nie dzieje...a w zimie i tak autem nie jeżdze. Na wiosne wleje jakigoś dobrego półsyntetyka 15W-40

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Wiem, że to temat rzeka ale…
Również polecam ELF. Mój japończyk zrobił na nim ponad 400 tys. wiec zaaplikowałem
również do MB i nie żałuję.
Swoją drogą różnice pomiędzy markami olejów o tych samych parametrach można zaobserwować gołym okiem, …. albo uchem przy mokrym sprzęgle, w motocyklach – jest różnica, niestety doświadczyłem. Po prostu to co zaleca producent i spokój.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
No to ja was zadziwie bo od 10 lat, czyli od ostatniego remontu silnika, jeżdze na półsyntetycznym Mobilu Super S ,5W40 .Roznica miedzy mineralnym a syntetycznym jest kolosalna i nie mówie o cenie:).Przede wszystkim zmniejszaja sie opory własne silnika a to wplywa na zurzycie paliwa i szybkosc wkrecania sie na obroty o samym zurzyciu silnika nie wspomne.
Czy moj silnik bierze olej ? Nie, po prostu jest spasowany w gornej granicy tolerancji. mechanik powiedzial "ciasne pasowanie" i wlał mu po remoncie pelen syntetyk.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 1:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 26, 2010 1:35 pm
Posty: 55
Lokalizacja: DWR .....
MATHIEW pisze:
jeżdze na półsyntetycznym Mobilu Super S ,5W40


Faktycznie jestem zdziwiony, ale czym innym. Olej 5W/40 jest olejem syntetycznym. Przedstawię szczegóły dla niezorientowanych bądź nieuświadomionych

Olej Mineralny - 15W/...

Olej Półsyntetyczny 10W/...

Olej syntetyczny 05W/.... oraz 0W/...

15, 10, 0 oznacza lepkość a to co po ukośniku to zakres temperatury w którym olej zachowuje najlepsze właściwoiści.

Czyli jeździsz albo na półsyntetyku albo na 5W/40.

_________________
MB W115 200 D `75 - silnik 3.0 D / tylne światła z I serii.


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
Rzeczywiscie 10W40 co nie zmiena faktu ze pisałem o półsyntetyku.No ale skoro jestem nieuswiadomiony bądz niezorientowany to miałem prawo sie pomylić.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 26, 2010 1:35 pm
Posty: 55
Lokalizacja: DWR .....
MATHIEW pisze:
No ale skoro jestem nieuswiadomiony bądz niezorientowany to miałem prawo sie pomylić.


Przepraszam z góry jeżeli ktoś poczuł się dotknięty moim stwierdzeniem, ale kwestia lepkości stosowanego oleju jest bardzo ważna i bardzo często lekceważona. Pracowałem jakiś czas temu w branży poniekąd olejowej i wiem co może się stać gdy zastosujemy olej o mniejszej gęstości niż dotychczas stosowany. Rzadszy olej wypłukuje nagar w silniku przez co pojawiają się w nieoczekiwane wycieki oleju które prowadzą do konieczności rozebrania silnika i wymiany uszczelek.

Tak więc jak jedna osoba napisze że używa oleju 05W ( a to pomyłka) to ktoś inny może stwierdzić że skoro tak fantastycznie się ten n olej sprawdza to też go zastosuje i potem klops. A tym bardziej że gro osób traktuje wypowiedzi na forum jak wyroczni ......

_________________
MB W115 200 D `75 - silnik 3.0 D / tylne światła z I serii.


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 5:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
TomaszP pisze:
Przepraszam z góry jeżeli ktoś poczuł się dotknięty moim stwierdzeniem, ale kwestia lepkości stosowanego oleju jest bardzo ważna i bardzo często lekceważona. Pracowałem jakiś czas temu w branży poniekąd olejowej i wiem co może się stać gdy zastosujemy olej o mniejszej gęstości niż dotychczas stosowany. Rzadszy olej wypłukuje nagar w silniku przez co pojawiają się w nieoczekiwane wycieki oleju które prowadzą do konieczności rozebrania silnika i wymiany uszczelek.

Nie wiem czy czytałeś długi wątek o olejach, ale sporo osób stwierdzi że to zaleta a nie wada ;)

Gdyby nie to że syntetyk jest sporo droższy od półsyntetyków - podobnie jak kiedyś było z półsyntetykiem i mineralnymi - to lałbym do swojego silnika właśnie jego. Jeśli się pojawią wycieki to trzeba zlikwidować ich przyczynę a nie maskować je innym olejem...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 6:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 26, 2010 1:35 pm
Posty: 55
Lokalizacja: DWR .....
voytas pisze:
Gdyby nie to że syntetyk jest sporo droższy od półsyntetyków


Przedstawiam ceny olejów Elf oraz różnice w cenie, ceny dotyczą bańki 4 litry. A dlatego Elf bo sam używam i się sprawdza.

Elf 15W/40 - 73,99
Elf 10W/40 - 80,99
Elf 05W/40 - 100,00

Dostępny np. w sieci Makro Cash and Carry. Czasami są promocje 1 litr gratis. Różnice w cenie semisyntetyk a syntetyk 20 zł na rok. Chba że ktoś robi 115 więcej niż 30 tyś w roku, ale wątpię.

_________________
MB W115 200 D `75 - silnik 3.0 D / tylne światła z I serii.


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
TomaszP pisze:

Faktycznie jestem zdziwiony, ale czym innym. Olej 5W/40 jest olejem syntetycznym. Przedstawię szczegóły dla niezorientowanych bądź nieuświadomionych

Olej Mineralny - 15W/...

Olej Półsyntetyczny 10W/...

Olej syntetyczny 05W/.... oraz 0W/...


Klasa lepkości SAE (5W; 10W; 15W: itd.) nie jest tożsama z pochodzeniem oleju. Występują oleje syntetyczne o gęstości 10W/60 (np. CASTROL EDGE Sport) jak i inne. Warto również zwrócić uwagę na oleje hydrokrakowane, które nie są olejami w pełni syntetycznymi a mają gęstość 5W/40 (oznaczane jako HC Synthese).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl