MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 6:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 01, 2009 12:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Witam,
mam male pytanko i liczylbym na fachowa odpowiedz.
Mam amerykanska wersje modelu 250c. Chcialbym kupic uzywana skrzynie biegow automatyczna bo moja cos ma klopot z przerzucaniem biegu z 3 na 4....i czasami ma klopot z wrzuceniem jedynki. Mam mozliwosc kupienia skrzyni automatycznej z modelu 250ce. Chcialem sie zapytac czy bedzie pasowala. Nie wiem na ile to istotle ale ja mam dzwignie biegow przy kierownicy a w tamtym samochodzie jest w podlodze. Zatem czekam na odpowiedz :)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 2:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
zanim kupisz skrzynie dobrze sie zastanow czy warto. najlepiej jak bylaby jeszcze w aucie to wtedy bedziesz sie mogl przejechac i sprawdzic jak dziala zeby nie kupic takiej samej lub niewiele lepszej jak ta ktora masz.. remont skrzyni to jakies 2-3 tysie ale wtedy wiesz ze bedzie tak jak powinno byc..

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
RadMon pisze:
zanim kupisz skrzynie dobrze sie zastanow czy warto. najlepiej jak bylaby jeszcze w aucie to wtedy bedziesz sie mogl przejechac i sprawdzic jak dziala zeby nie kupic takiej samej lub niewiele lepszej jak ta ktora masz.. remont skrzyni to jakies 2-3 tysie ale wtedy wiesz ze bedzie tak jak powinno byc..



dwa trzy tysie??
jak by tak bylo to wogole bym sie nie zastanawial nad kupnem uzywanej. Dzwonilem do kolesia ktorego na tym forum polecaja...powiedzial ze robil remont do w123 i wyszlo ok 6 tysiakow....wiec dlatego sie zastanawiam nad kupnem uzywanej. A za rady typu..."sprawdz jak dziala w aucie zanim kupisz" serdecznie dziekuje...nie takiej odpowiedzi na moje pytanie sie spodziewalem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
jakie masz objawy tego zlego przekladania ?

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 1:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
MATHIEW pisze:
jakie masz objawy tego zlego przekladania ?


Witam,
przy zmienianiu z jedynki na dwojke wszystko jest przepieknie ale gdy ma przerzucic z 2 na 3 i z 3 na 4 to trzyma do wyzszych obrotow i lekko szarnie. Dodatkowo zauwazylem ze ostatnio ma problemy czasami z wrzucaniem jedynki. Musze wtedy wlaczyc na P i znowu na D, albo czasami zgasic silnik. Wtedy znow wszystko wrzuca jedynke bezproblemowo.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
Miałem u siebie w 123 to samo, pierwszy bieg kręcił do bardzo wysokich obrotów, wyższe biegi czasami były czasami nie. Ogólnie nie bardzo dało się tym jeździć. Auto stało miesiąc, szukałem skrzyni. Cierpliwość się ojcu skończyła - wpadł na pomysł żeby ją naprawić. Rozebraliśmy jedną skrzynie testowo, strach ma wielkie oczy, kosmiczna technologia to to nie jest. Cztery tarcze po 42 zł sztuka, nowy olej z filtrem trochę zabawy z rozmontowaniem skrzyni i złożeniem i auto jeździ bezproblemowo. Cała awaria była spowodowana wyciekiem oleju, tarcze się spaliły.

pozdro i powodzenia

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 04, 2009 3:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
no tez wlasnie o to sie rozchodzi.. razem z bratem naprawiamy skrzynie automatyczne i wcale nie sa to duze koszty... wszystko zalezy do kogo sie pojdzie bo jak do goscia ktory sobie ceni 6 tysiecy za naprawe to "zycze powodzenia"...

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 04, 2009 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
RadMon pisze:
no tez wlasnie o to sie rozchodzi.. razem z bratem naprawiamy skrzynie automatyczne i wcale nie sa to duze koszty... wszystko zalezy do kogo sie pojdzie bo jak do goscia ktory sobie ceni 6 tysiecy za naprawe to "zycze powodzenia"...



tak?
wiec bardzo chetnie sie do was wybiore. Zostaw mi tylko jakies namiary na siebie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 10, 2009 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Styczu pisze:
RadMon pisze:
no tez wlasnie o to sie rozchodzi.. razem z bratem naprawiamy skrzynie automatyczne i wcale nie sa to duze koszty... wszystko zalezy do kogo sie pojdzie bo jak do goscia ktory sobie ceni 6 tysiecy za naprawe to "zycze powodzenia"...



tak?
wiec bardzo chetnie sie do was wybiore. Zostaw mi tylko jakies namiary na siebie :)


zeby odswiezyc temat....27 auto jedzie do pasjonata ktory mam nadzieje poradzi sobie z tematem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 1:53 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 19, 2010 10:16 pm
Posty: 4
mam pytanie jak poszło z tą skrzynia tzn jakie koszta bo mnie też czeka remont


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 7:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Witam,
wiec to było tak. Pewnej pięknej soboty kiedy naprawiłem nieszczelność w układzie chłodzenia skrzyni postanowiłem troszke rozruszać moją ślicznotke. Biegi zmieniała ślicznie (nie licząc wspomnianego wcześniej przeciągania). Gdy pomyślałem sobie że skrzynia ładnie pracu je i że może na razie nie będę musiał nic z nią robić.....zgubiła bieg i juz nie chciała żadnego wrócić oprócz P,R i D. Musiałem zadzwonić po lawete i zrobić jej wycieczke do Wielunia.
Ponieważ z powodu pracy nie miałem czasu auto wysłałem w ciemno licząc że nic sie jej nie stanie. Miałem troszkę pietra....ale nie miałem wyboru.

Po kilku tygodniach pojechałem odebrać samochód.
Okazało się że skrzynia mechanicznie wyygląda jak nowa( nie licząc jakieś przygody z krawężnikiem) a uszkodzeniu uległ tylko jakiś sterownik. Skrzynia właściwie działa bez problemu....pozostało tylko lekkie przeciąganie gdy zmienia z 3 na 4, a w pozostałych zmianach pracuje idealnie. Za naprawę zapłaciłem 2500 złotego, myśle że można z tego 500 zeta utargować ale byłem tak szczęśliwy że pomyślałem że sie chłopakom należy. Jedynie co mi sie nie podoba to to przeciąganie....ale chyba zadzwonie tam i zapytam się czy można to jeszcze usunąć bo ostatnio w końcu jestem w polsce i mam na to trochę więcej czasu niż rok temu.

Generalnie myślę że warsztat mogę polecić :)

PS.
Auto miało mniejszego kopa niż wasza 250c bo....paliła tylko na 5 cylindrach. Mój mechanik powiedział mi póżniej, że gdzieś jest nieszczelność w skrzyni i "wyłączył" się 6 cylinder :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
witam
to ze Ci troche przeciaga to kwestia regulacji ciegien, musisz sie zabawic w jazde z zatrzymywaniem i kereceniem srubkami ciegien.
jedziesz kawalek skrzynia zmienia bieg, zatrzymujesz sie, zdejmujesz ciegno od skrzyni i wkrecasz lub wykrecasz o dwa obroty sruby.
znowu wsiadasz jedziesz i patrzysz jak przeklada znowu stajesz i tak do skutku.

za błedy w przelozeniach biegow 2,3,4 oraz za tzw walenie w tylny most odpowiedzialne jest ciegno nad silnikiem .Natomiast za zbyt powolne przyspieszanie na 1,2 biegu odpowiada ciegno u dolu kolo miski olejowej silnika.lewar z boku skrzyni sterujacy przeplywem oleju w pompie nie jest zsynchronizowany z obrotami silnika.

wiekszosc problemow ze skrzynia wynika z tego ze silniki byly rozbierane a potem nikt nie ustawial ciegien skrzyni bo wiekszosc mechanikow umiera ze strachu na haslo automat i wydaje im sie ze skora tak zdjeli i tak zalozyli to nic sie nie zmienilo i musi byc dobrze,co nie zawsze jest prawda.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Poprawa jest. Skrzynia przeciągała równo na wszystkich biegach....teraz juz tylko na ostatnim przeciąga. Nie wiem czy takie coś idzie wyregulować cięgnami skoro na wszystkich innych przełancza idealnie.Nie jest t o wszystko ze soba powiązane?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
jerzeli przeciaga juz tylko na jednym to znaczy ze nadal nie jest ustawiona.
Zeby to ustawic to trzeba bawic sie w ze dwa dni a moze sie okazac ze ktores ciegno nie jest idealnie proste ,tylko lekko wygiete w łuk i juz masz kłopot z ustawianiem.skrzynie sterowane ciegnami sa znacznie trudniejsze do ustawienia niz te na podcisnienie.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
ale ja mam sterowaną ciśnieniem. Jak taką skrzynie wyregulować?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl