MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=46806
Strona 1 z 1

Autor:  kielbik [ czw lut 11, 2010 11:24 pm ]
Tytuł:  Roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach

Jakie byly roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach? Chodzi mi tutaj o samo gole nadwozie, bez listew, atrapy i innych pierdol. Wypisalem sobie kilka "oczywistych oczywistosci" miedzy 1. a 2. seria:
- inne blotniki,
- inna maska
- inne wzomcnienie czolowe (dodatkowy otwor na zabezpieczenie przed otwarciem maski),
- inne drzwi przednie
- inny ksztalt podluznic, inne mocowanie akumulatora oraz brak lacznikow miedzy podluznicami a sciana grodziowa w modelach z silnikami M110.

Dodatkowo inne miejsce nabicia numeru nadwozia zmienione w 1970 roku. Generalnie interesuje mnie czym roznilo sie gole nadwozie standartowej limuzyny (200D - 250) miedzy seria 0,5 a 2. Wypowiedzi znamienitych teoretykow, jak np. Mitu mile widziane (kielbik nie moze sie niestety wypowiadac bo jest uwiklany [zlosnik]).

Autor:  t.king [ pt lut 12, 2010 9:33 am ]
Tytuł: 

słupek osłaniający chłodnicę:

- w kolorze nadwozia
- czarny

szanownych znawców proszę o odpowiedź kiedy,jakie wykonanie było ?

Autor:  filippo [ pt lut 12, 2010 4:17 pm ]
Tytuł: 

- z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny.
- seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek
- zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii.
- pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd)

Autor:  chio [ wt lut 16, 2010 9:42 pm ]
Tytuł: 

Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane. Jutro postaram sie dodać fotki bo gdzieś miałem różnicę na zdjęciu. W nadwoziu nie załwarzyłem diametralnych zmian jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej.

Autor:  Adams90-90 [ wt lut 16, 2010 10:20 pm ]
Tytuł: 

Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie?

Autor:  ROBHEN [ wt lut 16, 2010 11:00 pm ]
Tytuł: 

Generalnie od 1973. Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych.

Autor:  kielbik [ śr lut 17, 2010 1:28 am ]
Tytuł: 

t.king pisze:
słupek osłaniający chłodnicę:

- w kolorze nadwozia
- czarny
To tylko kwestia malowania - na pytania na ten temat tez przyjdzie czas, ale poznej.
filippo pisze:
- z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny.
Ten lacznik mocowany jest do blotnikow tak jak w W123?
filippo pisze:
- seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek
Chodzi o listwy ozdobne pelniace przy okazji uzyteczna funkcje czy moze rynienka byla przyspawana do nadwozia?
filippo pisze:
- zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii.
To jest definitywnie element mocowany do nadwozia - w tym przypadku bez znaczenia.
filippo pisze:
- pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd)
j.w.
chio pisze:
Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane
j.w.
chio pisze:
jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej.
O tym pisalem ja i filippo.

Chodzi mi tylko i wylacznie o roznice miedzy golymi nadwoziami!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adams90-90 pisze:
Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie?
ROBHEN pisze:
Generalnie od 1973
Tak
ROBHEN pisze:
Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych
Nie. MOPF (Modelpflege, czyli po naszemu lift) wprowadzany jest zawsze i w kazdej firmie po przerwie wakacyjnej - w przypadku Mercedesa pod koniec sierpnia. W czasie gdy robotnicy bycza sie na hiszpanskiej rivierze albo odwiedzaja rodziny w Anatolii inne ekipy przezbrajaja narzedzia, przygotowuja lakiernie do nowej palety kolorow i wprowadzaja dziesiatki innych zmian w ciagu technologicznym. Nie da sie produkowac dwoch wersji tego samego modelu na jednej tasmie produkcyjnej. Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.

Autor:  ROBHEN [ śr lut 17, 2010 1:43 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.

No więc właśnie w związku z tym że poszczególne zakłady montowały określone wersje początek 2 serii nie nastąpił tego samego dnia dla całego modelu W 114 i 115.

Autor:  chio [ śr lut 17, 2010 5:37 pm ]
Tytuł: 

Tak jak obiecywałem dodaje fotki wiem ze to nie tyczy sie nadwozia ale dodaje jako ciekawostkę o której sam nie miałem pojęcia!
A temat różnic nadwozia sam już głębiłem bo miałem plan przespawać przednie wzmocnienie w 115 tej od Filipa, miałem nadwozie w b.d stanie i chciałem iść na skróty ale okazało się że numery są na podłużnicy i po dłuższym czasie doszłem do wniosku ze nie będę odwalał lipy i postanowiłem się zabrać ze remont oryginalnego nadwozia!
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217745.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217746.jpg

Autor:  kielbik [ śr lut 17, 2010 5:56 pm ]
Tytuł: 

chio pisze:
Obrazek

Obrazek

To owszem ciekawostka i w dodatku wyglada na to, ze majaca wplyw na ksztalt sciany grodziowej miejscu gdzie mocowany jest zawor nagrzewnicy (dobrze widze, ze w serii 0,5 zawor w ogole nie jest zamocowany do sciany a przewod zasilajacy lewa czesc nagrzewnicy biegnie inaczej?).

P.S.

To przypadek, ze zdjecie zaworu w zielonym /8 jest "odwrocone" czy moze jakas zorganizowana akcja? ;)

Autor:  Darius [ śr lut 17, 2010 8:46 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
To przypadek, ze zdjęcie zaworu w zielonym /8 jest "odwrócone" czy może jakaś zorganizowana akcja?


Tu wszystko jest odwrócone, Anglik chyba [zlosnik]

Autor:  ROBHEN [ śr lut 17, 2010 8:58 pm ]
Tytuł: 

No, anglik [zlosnik] ze specjalnie robionym do tej wersji silnikiem z pompą wtryskową po prawej stronie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  chio [ śr lut 17, 2010 9:01 pm ]
Tytuł: 

Koledzy to nie anglik he he zdjęcie miałem zrobione na opcji lustrzanej dlatego tak wyszło nie sugerujcie się tym. Pompa jest tak jak w serii 0,5 po prawej stronie to tylko zdjęcie sie przekręciło :lol:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/