MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=46806 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kielbik [ czw lut 11, 2010 11:24 pm ] |
Tytuł: | Roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach |
Jakie byly roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach? Chodzi mi tutaj o samo gole nadwozie, bez listew, atrapy i innych pierdol. Wypisalem sobie kilka "oczywistych oczywistosci" miedzy 1. a 2. seria: - inne blotniki, - inna maska - inne wzomcnienie czolowe (dodatkowy otwor na zabezpieczenie przed otwarciem maski), - inne drzwi przednie - inny ksztalt podluznic, inne mocowanie akumulatora oraz brak lacznikow miedzy podluznicami a sciana grodziowa w modelach z silnikami M110. Dodatkowo inne miejsce nabicia numeru nadwozia zmienione w 1970 roku. Generalnie interesuje mnie czym roznilo sie gole nadwozie standartowej limuzyny (200D - 250) miedzy seria 0,5 a 2. Wypowiedzi znamienitych teoretykow, jak np. Mitu mile widziane (kielbik nie moze sie niestety wypowiadac bo jest uwiklany ![]() |
Autor: | t.king [ pt lut 12, 2010 9:33 am ] |
Tytuł: | |
słupek osłaniający chłodnicę: - w kolorze nadwozia - czarny szanownych znawców proszę o odpowiedź kiedy,jakie wykonanie było ? |
Autor: | filippo [ pt lut 12, 2010 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
- z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny. - seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek - zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii. - pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd) |
Autor: | chio [ wt lut 16, 2010 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane. Jutro postaram sie dodać fotki bo gdzieś miałem różnicę na zdjęciu. W nadwoziu nie załwarzyłem diametralnych zmian jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej. |
Autor: | Adams90-90 [ wt lut 16, 2010 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie? |
Autor: | ROBHEN [ wt lut 16, 2010 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
Generalnie od 1973. Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych. |
Autor: | kielbik [ śr lut 17, 2010 1:28 am ] |
Tytuł: | |
t.king pisze: słupek osłaniający chłodnicę: To tylko kwestia malowania - na pytania na ten temat tez przyjdzie czas, ale poznej.- w kolorze nadwozia - czarny filippo pisze: - z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny. Ten lacznik mocowany jest do blotnikow tak jak w W123?filippo pisze: - seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek Chodzi o listwy ozdobne pelniace przy okazji uzyteczna funkcje czy moze rynienka byla przyspawana do nadwozia?filippo pisze: - zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii. To jest definitywnie element mocowany do nadwozia - w tym przypadku bez znaczenia.filippo pisze: - pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd) j.w.chio pisze: Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane j.w.chio pisze: jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej. O tym pisalem ja i filippo.Chodzi mi tylko i wylacznie o roznice miedzy golymi nadwoziami! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Adams90-90 pisze: Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie? ROBHEN pisze: Generalnie od 1973 TakROBHEN pisze: Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych Nie. MOPF (Modelpflege, czyli po naszemu lift) wprowadzany jest zawsze i w kazdej firmie po przerwie wakacyjnej - w przypadku Mercedesa pod koniec sierpnia. W czasie gdy robotnicy bycza sie na hiszpanskiej rivierze albo odwiedzaja rodziny w Anatolii inne ekipy przezbrajaja narzedzia, przygotowuja lakiernie do nowej palety kolorow i wprowadzaja dziesiatki innych zmian w ciagu technologicznym. Nie da sie produkowac dwoch wersji tego samego modelu na jednej tasmie produkcyjnej. Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.
|
Autor: | ROBHEN [ śr lut 17, 2010 1:43 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.
No więc właśnie w związku z tym że poszczególne zakłady montowały określone wersje początek 2 serii nie nastąpił tego samego dnia dla całego modelu W 114 i 115. |
Autor: | chio [ śr lut 17, 2010 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak obiecywałem dodaje fotki wiem ze to nie tyczy sie nadwozia ale dodaje jako ciekawostkę o której sam nie miałem pojęcia! A temat różnic nadwozia sam już głębiłem bo miałem plan przespawać przednie wzmocnienie w 115 tej od Filipa, miałem nadwozie w b.d stanie i chciałem iść na skróty ale okazało się że numery są na podłużnicy i po dłuższym czasie doszłem do wniosku ze nie będę odwalał lipy i postanowiłem się zabrać ze remont oryginalnego nadwozia! http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217745.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217746.jpg |
Autor: | kielbik [ śr lut 17, 2010 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
chio pisze: ![]() ![]() To owszem ciekawostka i w dodatku wyglada na to, ze majaca wplyw na ksztalt sciany grodziowej miejscu gdzie mocowany jest zawor nagrzewnicy (dobrze widze, ze w serii 0,5 zawor w ogole nie jest zamocowany do sciany a przewod zasilajacy lewa czesc nagrzewnicy biegnie inaczej?). P.S. To przypadek, ze zdjecie zaworu w zielonym /8 jest "odwrocone" czy moze jakas zorganizowana akcja? ![]() |
Autor: | Darius [ śr lut 17, 2010 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To przypadek, ze zdjęcie zaworu w zielonym /8 jest "odwrócone" czy może jakaś zorganizowana akcja?
Tu wszystko jest odwrócone, Anglik chyba ![]() |
Autor: | ROBHEN [ śr lut 17, 2010 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
No, anglik ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | chio [ śr lut 17, 2010 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
Koledzy to nie anglik he he zdjęcie miałem zrobione na opcji lustrzanej dlatego tak wyszło nie sugerujcie się tym. Pompa jest tak jak w serii 0,5 po prawej stronie to tylko zdjęcie sie przekręciło ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |