MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Witam wszystkich serdecznie!! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=46585 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Leonzio [ śr lut 03, 2010 1:21 pm ] |
Tytuł: | Witam wszystkich serdecznie!! |
Od kilku ładnych lat pasjonuje się samochodami spod znaku gwiazdy. Czasem miewam ich za dużo... Kiedyś na allegro zobaczyłem brzydkie kaczątko na sprzedaż. Od tego czasu model W114 w wersji coupe stał się obiektem moich westchnień... Po wielu perypetiach związanych z realizacją tego marzenia stałem się niedawno posiadaczem dwóch egzemplarzy ![]() Przy okazji poproszę was o rozszyfrowanie vinu obu pojazdów: 1) 11402212005726 2) 11402212005851 Wysłałem już maila do MB Classic Center w sprawie Datenkarty, niestety mam się zgłosić do lokalnego dealera MB ![]() Dziś postaram się wrzucić na serwer zdjęcia i dodam do nich linka. Będę wdzięczny czytając wasze opinie na temat moich bliźniaczek... Założenie jest takie, żeby doprowadzić jeden z nich (mam już faworyta) do stanu fabrycznego. Ps. Rozmawiałem już z Sebim i widział te fotki. Niestety pomimo moich szczerych chęci nie stać mnie na profesjonalną renowację u Sebiego, więc szukam alternatywnych (czyt. tańszych) rozwiązań...[/b] |
Autor: | KarolS1988 [ śr lut 03, 2010 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
chyba już wiem które kupiłeś, oba były na allegro jeden chyba za 8 tyś a drugi za 4,5 tyś |
Autor: | RobertS [ śr lut 03, 2010 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, I życzę wytrwałości w odbudowie. |
Autor: | Leonzio [ śr lut 03, 2010 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: chyba już wiem które kupiłeś, oba były na allegro jeden chyba za 8 tyś a drugi za 4,5 tyś
niestety to nie prawda - oba kupiłem zagranicą... Poniżej link do zdjęć: http://leonzio.pxd.pl/album/18623/1/w114-coupe Mam nadzieję że działa... Czekam na opinie ![]() |
Autor: | RobertS [ śr lut 03, 2010 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo równo schrupane 2 rodzynki ![]() Gdybym miał się decydować który idzie na stół a który może być dawcą, to na stół operacyjny położyłbym sztukę z pięknym bordowym wnętrzem, automatem przy kierownicy i zielono barwionymi szybami. |
Autor: | PiotrH [ śr lut 03, 2010 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie obie wygladają zachecająco, ta z bordowym wnętrzem jest ciekawsza z wyposażenia i przeważający jak dla mnie argument - otwierany dach. Nie bardzo wiem jakie elementy z dawcy chcesz wykorzystać, bo jeden i drugi wymaga blacharki i lakierowania. Galanteria jest w podobnym stanie, a elementy wnętrza i uszczelki i tak bedzie trzeba wymienić lub odnowić. Szanse na odbudowe są podobne, więc zamiast ciąć kompletne auto moze lepiej je sprzedać a za uzyskane środki dokupić to co bedzie potrzebne? Życzę udanych wyborów i powodzenia w realizacji projektu. Piotr |
Autor: | Leonzio [ czw lut 04, 2010 9:50 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za pierwsze opinie ![]() Zgadzam się że oba są ciekawe i po przywróceniu im stanu fabrycznego będą się super prezentować. Oba mają plusy i minusy. Postaram się tu pokazać moje wątpliwości. Może jakoś mi pomożecie wybrnąć z tego dylematu. Następnie założę nowy temat w dziale odbudowy i będę na bieżąco informował o postępach. No więc w egzemplarzu z niebieskim wnętrzem podoba mi sie: 1) Fotele, kanapa, podsufitka, kierownica, deska rozdzielcza w stanie idealnym!! ![]() ![]() 2) Boczki drzwiowe i tylne w stanie idealnym! Bez przetarć i kompletne! ![]() 3) Oryginalny lakier, poprzedni właściciel wymienił przednie błotniki i oczywiście polakierował 4) Wszystkie szczeliny się zgadzają, i auto generalnie trzyma fason Z minusów: 1) Przerabiana konsola (ktoś wie co to jest?) posiadająca wmontowane radio w dolnej części ![]() 2) Zjedzone przez rudą elementy blach pod zderzakiem z tyłu ![]() 3) Mocowanie anteny w górnej, środkowej części tylnej szyby. Ktoś wie czy tak było w oryginale? Bo z tego co wiem to antena powinna się znajdować w przednim prawym błotniku... ![]() 4) Do wymiany dywany. Na zdjęciu wyżej widać braki dywanów spowodowane pewnie działalnością gryzonia... Jeśli chodzi o drugą z bliźniaczek to plusy jak dla mnie ma takie: 1) Dźwignia zmiany biegów przy kierowniku (super rarytas wg mnie), oryginalna konsola: ![]() 2) Mniej rudej w newralgicznych miejscach ![]() 3) Okno dachowe - jak na samochód z przeznaczeniem do letnich przejażdżek w ładną pogodę, gadżet w sam raz! Z minusów: 1) Brakujące elementy wyposażenia, trudnodostępne jak się domyślam, takie jak kieszenie drzwiowe, radio, popękana kierownica i inne... ![]() 2) Do wymiany podsufitka, dywany, tapicerka siedzeń i kanapy (przetarta kanapa pod tym pięknym niebieskim pokrowcem) ![]() 3) Auto lakierowane kilkakrotnie, w tym ostatni raz chyba wałkiem... Kto wie co znajduje się pod spodem... Reasumując, pomimo wszystko skłaniam się bardziej ku renowacji tego z niebieskim wnętrzem. Chociaż sam nie wiem... HELP ![]() |
Autor: | RobertS [ czw lut 04, 2010 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Gdybym miał wybierać (na szczęście nie muszę) wolałbym tapicerkę uszkodzoną aniżeli wypaloną słońcem i poprzecieraną (niebieska). Ta druga jest często spotykana, przez co w jakimś sensie mniej oryginalna. Braki w postaci kieszeni drzwi bocznych wcześniej czy później uzupełnisz. Blacharsko w mojej ocenie bardzo podobnie, czyli kupa roboty w jednym i drugim przypadku, dużo niespodzianek, czego nie ocenisz ze zdjęć, czy nawet kręcąc się wokół auta przed zakupem. |
Autor: | amon [ czw lut 04, 2010 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
Z reguły staram sie nie udzielać takich rad bo i tak właściciel jest po to aby decydować ![]() Gdybyś zostawiał oba (w tym jeden na części) to na pewno nie raz z niego skorzystasz (poglądowo przy składaniu i z części). Rozbierając auto zobaczysz ile rzeczy może rozpaść się w rękach bądź ich stan nie będzie pasować później do polakierowanego auta ![]() P.S. Gratuluję zakupu i cieszę się, że jest coraz więcej 114 coupe w kraju. |
Autor: | Leonzio [ czw lut 04, 2010 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
W tym z niebieskim wnętrzem deska jest ok, ale martwi mnie ta konsola z dodatkową klimatyzacją... i jakoś to się kupy nie trzyma... Czy trudniej będzie dostać (czyt.kupić) konsole do niebieskiego wnętrza, czy kieszenie na drzwi do bordowego? Poza tym tak jak mówiłem dywany są do zrobienia w obu, uszczelki i inne tego typu drobiazgi również. Czekam na rozszyfrowanie VINu - może ktoś mi powie coś ciekawego, bo niestety sam nie mogę sobie z tym poradzić, a na odpowiedź z Mercedes Benz Polska czekam już tydzień.. Dla mnie podstawa to Datenkarta - wtedy napewno będę w stanie podjąć decyzję. Na razie więc czekam... Ps. Mam dodatkowe pytanie: Czy kolor 158H (taki mam na tabliczce znamionowej w tym z niebieskim wnętrzem) to taki na który było pomalowane brzydkie kaczątko? |
Autor: | Leonzio [ ndz lut 07, 2010 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
Koledzy czy ktoś może mi pomóc w kwestii odszyfrowania VINu obu pojazdów? Niestety wciąż brak odpowiedzi jeśli chodzi o Datenkarte - chyba WITMAN ma z tym problemy... Jak sobie poradziliście z tym tematem? |
Autor: | KarolS1988 [ ndz lut 07, 2010 2:26 pm ] |
Tytuł: | |
z tym problemem poradziłem sobie tak : Znalazłem stronę internetową najbliższego salonu, napisałem maila (jest tam coś takiego jak kontakt i wypełniasz to ) i w ciągu dwóch dni odpisali mi a w załączniku była karta ![]() |
Autor: | Leonzio [ wt lut 09, 2010 11:08 am ] |
Tytuł: | |
dziękuję za pomoc - już wysłałem prośbę do kilku salonów Mercedesa... zobaczymy czy w końcu dostanę te Datenkarty... |
Autor: | kielbik [ śr lut 10, 2010 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Numer nadwozia: 11402212005726; Numer silnika: 114980-12-002821; Numer skrzyni biegow: 040160; Data przekazania: 29.12.1969; Kolor nadwozia: 158; Kolor i material tapicerki: 003 niebieski, tkanina; Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele; Reflektory: Bosch; Ogumienie: Dunlop; Numer kluczylka: Z**** Wyposazenie: 426 - wspomaganie kierownicy i automatyczna skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze 503 - lewe lusterko zewnetrzne 573 - przednie zaglowki, lewy i prawy 641 - opony z bialymi scianami bocznymi 665 - 10 litrow paliwa oraz sposob przygotowania do transportu VE III 671 - nie montowac akumulatora Varta do tego samochodu (wiecej o tym kodzie tutaj) ------------------------------------------------------------------------------ ![]() Numer nadwozia: 11402212005851; Numer silnika: 114980-12-002861; Numer skrzyni biegow: 040465; Data przekazania: 12.01.1970; Kolor nadwozia: 050; Kolor i material tapicerki: 004 bordowy, tkanina; Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele; Reflektory: Hella; Ogumienie: Michelin; Numer kluczylka: Z**** Wyposazenie: 249 - tylna szyba ogrzewana, szklo atermiczne 279 - mechaniczna antena (bez instalacji radiotelefonu) 410 - elektrycznie odsuwany dach 423 - wspomaganie kierownicy i automatyczna skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w kolumnie kierownicy 480 - uklad poziomujacy nadwozie 533 - instalacja przeciwzakloceniniowa, bez montazu radia 594 - szyby atermiczne, szyba czolowa i boczne 630 - opony z opasaniem promieniowym |
Autor: | Leonzio [ czw lut 11, 2010 8:15 am ] |
Tytuł: | |
Vielen Dank Herr Kielbik ![]() Wczoraj dzwoniłem do serwisu Mercedesa i podobno czekają... Ja już nie czekam!! Wielkie dzięki!! Bardzo mi pomogłeś!! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |