MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Witam serdecznie szanowne grono!!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=45935
Strona 1 z 2

Autor:  BRODATY MIKE [ śr sty 06, 2010 10:41 pm ]
Tytuł:  Witam serdecznie szanowne grono!!!

Witam serdecznie.
Jak na razie byłem jedynie gościem tego forum.
Obecnie zakupiłem 115 2,0D białą i postanowiłem się zarejestrować.
Mam prośbę/pytanie:
Czy pomogli byście mi odszyfrować co wynika z mojego VIN`u?
VIN 115 115 123 225 67
W dokumentach mam podane (niby) rok prod. 1976, to możliwe?
Pytam, bo wydaje mi się, że to VIN pierwszo seryjnych 115, chyba, że już mi się całkiem pomerdało...
Im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam.
Pozdrawiam MIKE.

Autor:  Kamael [ śr sty 06, 2010 10:55 pm ]
Tytuł: 

Witaj, witaj, pokaż fotki!

115 115 12 3225567

115 - w115
115 - 200D
1 - kierownica po lewej stronie
2 - automatyczna skrzynia
3225567 - numer seryjny. Wygląda na to, że rok '76 się zgadza

Autor:  chmielo [ śr sty 06, 2010 10:57 pm ]
Tytuł: 

Witam. Ja mogę Ci tylko powiedzieć, że to 200D, kierownica po lewej i automatyczna skrzynia biegów. Mój jest z 74r. i VIN mam taki: 11511510248905 <br>Dodano po 48 sekundach.:<br> Noo;)

Autor:  BRODATY MIKE [ śr sty 06, 2010 11:07 pm ]
Tytuł: 

http://images49.fotosik.pl/245/43478b574e40cb3cmed.jpeg
http://images40.fotosik.pl/241/3c0aff591111cd7dmed.jpeg
http://images36.fotosik.pl/132/64efe7b92777a34a.jpeg
Powyżej fotki mojej nowej zabaweczki.
Tyle,że w manualu...

Autor:  filippo [ śr sty 06, 2010 11:31 pm ]
Tytuł: 

BRODATY MIKE pisze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Powyżej fotki mojej nowej zabaweczki.
Tyle,że w manualu...


Witamy.
VIN raczej wskazuje na 1976 rok ale wygląd zewnętrzny czyli fletnerki, lusterko, błotniki przednie, grill, zderzak to I seria czyli do 1973 roku. Daj tabliczkę kodów to poszukamy głębiej.

Autor:  ROBHEN [ śr sty 06, 2010 11:32 pm ]
Tytuł: 

Witam w związku z tym że auto wygląda na ''przedliftingowe" a kierownica jest już miękka z "chromikami" to typuje produkcje na przełom 1972-73 rok.

Autor:  filippo [ śr sty 06, 2010 11:40 pm ]
Tytuł: 

ROBHEN pisze:
Witam w związku z tym że auto wygląda na ''przedliftingowe" a kierownica jest już miękka z "chromikami" to typuje produkcje na przełom 1972-73 rok.


Te chromiki które faktycznie są plastikami z mojej wiedzy były tylko w autach bardziej luksusowych niż zwykłe 200D (W114, W116) więc istnieje prawdopodobieństwo, że owa kierownica nie jest z tego auta i może ono być pełną serią I a nie tzw. 1,5 czyli przejściową przed pełną II serią. Faktura deski rozdzielczej jest chyba w tej kwestii wyznacznikiem bo seria 1,5 miała już taką samą jak II.

Autor:  ROBHEN [ czw sty 07, 2010 12:03 am ]
Tytuł: 

filippo pisze:
Te chromiki które faktycznie są plastikami z mojej wiedzy były tylko w autach bardziej luksusowych

Pozwolę sobie się jeszcze wtrącić ale według mojej wiedzy te "chromiki-plastiki" nie miały nic wspólnego ze stopniem luksusu danego egzemplarza. Były one montowane we wszystkich modelach i egzemplarzach od 1971 roku czyli od wprowadzenia "miękkich" kierownic (po raz pierwszy w 107). "Chromiki" te miały być czymś w rodzaju nawiązania do chromowanych pałąków które występowały w kierownicach mercedesów przez kilka dziesięcioleci. Ale po około 2 latach zrezygnowano z ich montażu gdyż te małe ostre elementy były dodatkowym zagrożeniem w razie wypadku.

Autor:  chmielo [ czw sty 07, 2010 12:41 am ]
Tytuł: 

a czy nie było już dyskusji na temat tego egzemplarza wcześniej? Chyba już go gdzieś widziałem...

Autor:  Stomek [ czw sty 07, 2010 4:52 am ]
Tytuł: 

filippo pisze:

Te chromiki które faktycznie są plastikami z mojej wiedzy były tylko w autach bardziej luksusowych niż zwykłe 200D (W114, W116) więc istnieje prawdopodobieństwo, że owa kierownica nie jest z tego auta i może ono być pełną serią I a nie tzw. 1,5 czyli przejściową przed pełną II serią. Faktura deski rozdzielczej jest chyba w tej kwestii wyznacznikiem bo seria 1,5 miała już taką samą jak II.


Te plasticzki sa w rzeczywistosci odlewami ZnAlu w oprawie chromu, a faktura w serii 1,5 byla juz taka jak w drugiej, wiec moze wygladac jak II-go seryjna, a odpowiadac temu egzemplarzowi. Trzebaby poszukac innych wyznacznikow serii, np. posprawdzac daty produkcji na elementach gumowych dookola silnika, bo w II serii byly oznaczane miesiacem /rokiem.

Obecnie z wygladu auto ewidentnie wyglada nie na II serie

Autor:  kokosz [ czw sty 07, 2010 9:48 am ]
Tytuł: 

Czy to nie jest ta 115 która była własnoscią pracownika ASO z G.D.1 w W-wie i była małe co nie co skrytykowana przy prezentacji nowej E-klasy

Autor:  BRODATY MIKE [ pt sty 08, 2010 12:43 am ]
Tytuł: 

Helllo.
Szukałem na pasie przednim ,,lakierowanej tabliczki,, z kodami
na pasie przednim tzn na lewo i prawo od VIN`u i...
... nic!
Albo kilogram szpachli i 8 warstw lakieru zrobiło swoje i nie mam pojęcia gdzie szukać, albo najnormalniej w świecie jej tam nie ma!
Jakie to ma znaczenie przy moich aspiracjach do dążenia do rej na żółte blachy???

Autor:  chmielo [ pt sty 08, 2010 2:01 am ]
Tytuł: 

Możesz wyrobić sobie duplikat, temat jest przyklejony na górze. A po co Ci żółte blachy?? :o

Autor:  SKOWRON [ pt sty 08, 2010 8:48 am ]
Tytuł: 

Komornick pisze:
Czy to nie jest ta 115 która była własnoscią pracownika ASO z G.D.1 w W-wie
też mje sie tak wydaje :)
ile za TO dałeś?

Autor:  BRODATY MIKE [ pt sty 08, 2010 1:39 pm ]
Tytuł: 

Komornick pisze:
Czy to nie jest ta 115 która była własnoscią pracownika ASO z G.D.1 w W-wie i była małe co nie co skrytykowana przy prezentacji nowej E-klasy

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć temat...

Żółte blachy po co?...
Trochę, bo chcę mieć zabytek i jeździć nim na co dzień, trochę dla ,,lansu 8) ,, ale chyba najbardziej dla własnej satysfakcji...
Hm, w sumie sam czasami się nad tym jeszcze zastanawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/