MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 24, 2024 2:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 30, 2003 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Drodzy koledzy,

Mam mały dylemacik. [ojoj]

Jeżdżę od dwóch lat 115 [zlosnik] (200D) w tym czasie zrobiłem przy niej wiele: podwozie, karoserię, silnik, wydech, hamulce wahacze; zostało mi jeszcze porządnie odszykować wnętrze i przepatrzeć zawieszenie.
Tak, więc auto jest pewne i nigdy mnie nie zawiodło, a jeżdżę nim na co dzień (ubiegłoroczne mrozy (-25C) nie były większym problemem - zawsze odpalił).

Czasem jednak jest mi za wolno [wstyd] (generalnie jazda MB115 to przyjemność) i zastanawiam się nad jakimś szybszym samochodem - oczywiście MB.

Ostatni myślę o 116 [ok] .

Dziś na ten przykład widziałem taką przerobioną z 280 na 300 D z turbo, automat.
Auto z zewnątrz wygląda dobrze, w kabinie też ok.
Trochę silnikiem trzepie - ponoć wtryski po remoncie, jeszcze się nie dotarły (?)

Co sądzicie o przesiadce ze 115 na 116?
Jak z cenami części do 116 (do 115 są tanie)?


PozdroWit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2003 10:44 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wtryski po remoncie? Szlifowane igly czy poprostu wymiana koncowek?
Po wymianie koncowek ma prawo nieco stukac przez jedno tankowanie, ale nie trzepac silnikiem!

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2003 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serecznie

Sam uzywam na codzien 116 i mimo nie najlepszego stanu tego samochodu jestem z niego bardzo zadowolony , czesci jak do tej pory nie zabily mnie cenami , co sie zdazalo przy okazji MINI , ale jezeli mam byc obiektywny to wydaje mi sie ze spore poczynione inwestycje w twoja 115 to rzecz ktora powinienes sie troche nacieszyc. Jak ci za wolno to zawsze pozostaje wymiana silnika w 115. 116 to swietny woz i dosc mocny ,nawet z 2.8 M110 ktory to nie nalezy oglednie mowiac do najbardziej udanych wytworow MB, ale jak nie przeszkadza ci swap to wydaje mi sie ze lepiej bys zrobil wymieniajac silnik (skrzynie i most raczej tez) u siebie, co na pewno wiaze sie z wieksza iloscia pracy ale chyba warto.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2003 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Dzięki bardzo za opinię.

Może jeszcze jakieś pytanka.

Czy w 116 były silniki 300D Turbo - właściciel twierdzi, że to z amerykańskiej wersii?

Kiedyś słyszałem, że 116 w benzynie miała w karoserii inaczej konstruowany zaczepy silnika niż dla Disle'a?

Czy przy wymianie silnika musiał być wymieniana skrzynia (obecnie jest automat, 4 biegi), most?

Auto ma szerokie alusy, idzie zima i po śniegu źle jeździ się walcem - można włożyć zwykłe felgi (takie jak w 115 i 123)?

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2003 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie

Tak , byla wersja 300 SD , o ile wiem , a jak sie myle to koledzy na forum mnie poprawia, byla dostepna tylko w stanach, to jedno
a co do felg to na pewno pasuja ze 126 bo na takich jezdzilem swoja , a od 123 tez powinny pasowac bo masa innych elementow zawieszenia jest tak sama jak w 123, to daje tez jakis obraz cen czesci.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0

MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )

VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 12:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Potwierdzam - były 116 300SD, faktycznie tylko na rynek USA. Na e-bay jest zawsze kilka ofert takich samochodów.

Odradzam natomiast rzeźbienie w 115: po pierwsze obniża się w ten sposób wartość zabytkowego samochodu; po drugie nakład pracy i kosztów kompletnie nie opłacalny: trzeba wymianiać silnik, skrzynię, wał i most. Nie warto - sprzedać 115 i kupić coś mocniejszego.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Ja bym proponował W115 i W116 i po kłopocie [zlosnikz] [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Jokker pisze:
Ja bym proponował W115 i W116 i po kłopocie


na spacer 115
a 116 wiosną gdy noga jest ciężka [cool]
tak są 116 na ameryke : 300SD i 450SEL 6,9 wygląd zewnętrzny też jest inny od europy

PS
nie baw się w przeszczepy jak 116 to szukaj oryginału (proponuje 450SEL) pogadaj z Długi'm skłania sie powoli do sprzedania swojej, a materiał z niej jest dobry.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 5:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
RobGas pisze:
tak są 116 na ameryke : 300SD i 450SEL 6,9


ale 6,9 był też robiony na Europę, a dezel tylko na USA. Różnice w wyglądzie to przede wszystkim zderzaki i reflektory.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 6:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Ta ma budę chyba europejską - słabo znam się na 116.

Czy ten silnik był montowany w jakiś europejczykach? Czy w razie czego można dostać jakieś części?
Jaką to ma moc - gość twierdzi, że przy automacie 13 s. do 100 km/h.

Pewnie, że najlepiej mieć dwa, a lepiej trzy ... Niestety obecnie nie stać mnie na dwa :cry: .

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 9:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Nie radzę robić przeszczepów. Kolega Bukol już wyjaśnił. Wersja 300SD w oryginale ma 17 s do setki. Raczej ta oglądana przez ciebie nie jest w stanie "fabryka". Jeżdżę 116tką i nie zamienię na żaden inny jak nie będę zmuszony. Świetny samochód, elegancko się prowadzi. Ja mam w bd stanie i jestem wielce zadowolony. Myślę ,że jak trochę obawiasz się kosztów to nie pakuj się w 450SEL. Ja mam V8 i koszta są dosyć wysokie. Preferuję dla Ciebie 280SE. Miałem dwie takie i ostatnio taką ujeżdżałem. Akuracik [zlosnik] 11,3 do setki i jak jest gdzie to 200km/h leci. Wystarczy. Pozdrawiam i powodzenia w kupnie 116tki.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 9:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Ja nie miałbym takich problemów z wyborem modelu. Oczywiście zawsze 114/115 i najlepiej w wersji coupe, lang lub limuzyna. Ona też jest super.
To tak naprawde ostatnie prawdziwe modele MB z pinowymi światłami z przodu. Maja to coś i zapewniam że modele z dużymi silnikami benzynowymi maja osiągi niejednokrotnie lepsze od innych nowych marek.

Tak naprawdę to przede wszystkim rzecz gustu [cool]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Dylematy, dylematy

MB 115 to piękne ałto, nie da się zaprzeczyć - z mojej jestem zadowolony bardzo - nie zawodzi i jest ładna :P .

Problem jest taki, że nie zawsze jest czas aby przemieszczać się z prędkością 90km/h, a obecnie mam tylko 115 :oops: i narazie jeszcze muszę zostać przy jednym aucie (oczywiście MB).

Ile powinien palić silnik 280 SE?
Czy warto przerabiać z benzyny na junkers?

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 11:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli chcesz mieć dalej 114/115 ale z mocniejszym motorem to sprzedaj tą i kup z "większym" silnikiem. Ja podobnie jak Sebi nie miałbym dylematu w wyborze...
AVE /8!!

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2003 11:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no to jak juz jestesmy w temacie (bo mnie tez nurtuje ten sam problem ..... ) 115 autko piekne wygodne komfortowe moje nawet oszczedne...... tylko.....troszke mocy brak:( i mam pytanie nieco inne: jakie byly by koszta w przypadku sprzedazy takiej 115 ( po kapitalnym remoncie i w naprawde ladnym stanie) i zakupienia coupe 114 ???

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl