MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 27, 2009 1:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
Hey. Z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się przy okazji tego tematu przywitać ze wszystkimi. Adres forum jest mi już znany od jakiegoś czasu ale dopiero teraz postanowiłem/ zostałem zmuszony zabrać głos. Moje auto to drugoseryjna 115stka, z dwulitrowym dieslem pod maską. Służy mi z mniejszymi i większymi przebojami już od jakiegoś czasu ale dzisiaj trafiłem na dwa problemy, i chciałbym prosić o pomoc.
Po pierwsze (i co ważniejsze) mam problem z wahaczem i amortyzatorem (tylnym z lewej strony) . Dzisiaj po wjechaniu na kanał okazało się, że jedna ze śrub, którymi amorek jest przykręcony od dołu do wachacza jest zepsuta, tj. urwał się łeb śruby a gwint jest wkręcony w wahacz. Przez co w trakcie jazdy słychać pukanie i amortyzator nie jest zamocowany tak jak być powinien. Ma ktoś może pomysł, bądź dobrą radę jak wykręcić ten pozostały gwint?
Drugą sprawą jest to, że nagle wskaźnik poziomu paliwa przestał mi działać - właśnie po dzisiejszym badaniu zawieszenia tylnego. Jakie są najczęstsze przyczyny, tego że wskazówka się nie podnosi po przekręceniu kluczyka? Temperatura i ciśnienie oleju są prawidłowo wskazywane. Ma ktoś jakieś sugestie?

Może uda mi się kiedyś cyfrówkę wyrwać od kogoś to wrzuciłbym parę zdjęć mojego MB, a narazie chciałbym w tym temacie dzielić się swoimi problemami i przemyśleniami co do 115stki. Dzięki za wczytanie się w ten przydługi tekst i proszę o pomoc 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 27, 2009 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Jak pozbyć się śruby. Na wiertarce stołowej zamontować wahacz, tak, aby wiertło szło równo i rozwiedzić dziurę, zaczynając o mniejszych wierteł, a jak jest tam wgint, po narzynką ponownie narznąć gwint. Metoda sprawdzona i chyba nie ma innej lepszej tak bardziej w domowym zaciszu.

bomba79 uzupełnił byś profil, to może by ktoś Ci pomógł zrobić sesje zdjęciową. Ja mógłbym w Gliwicach, ale nie np. w Wawie.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 27, 2009 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jak by sie uparł to i bez wiertarki stołowej na podnośniku da rade to naprawić.Wskaźnik nie działa bo mogła się odpiąć wtyczka na zbiorniku lub oberwały się druciki od pływaka w baku.Druga opcja to niestety czarny scenariusz bo o sprawny czujnik poziomu paliwa do 115 ciężko.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 27, 2009 11:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
tak, ale wtedy jest ryzyko uszkodzenia... Ja podaję przepis bardziej bezpieczny:) Ogólnie dobrze by było mieć lewe wiertła i wiertarkę. Wtedy przy wierceniu może się zdarzyć, że się wykręci. Mi ogólnie pare śrub tak poszło.

Natomiast wygooglowałem coś takiego jak wykrętaki, ale czy to ma jakiś pożytek - tego nie wiem.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
michele pisze:
Natomiast wygooglowałem coś takiego jak wykrętaki, ale czy to ma jakiś pożytek


czesciej wykretaki daja wiecej szkód niż pozytku. Lubią peknąć i zostac w nawiercoenj srubie. A, że sa twarde to...

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 11:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
nie próbowałem, za zawsze wiertło i jazda. Dzięki, bo już wiem, że nie bedę z nimi próbował.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 1:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
Hey. Co do przebojów ze wskaźnikiem paliwa to już po problemie - kabel z kostki w bagażniku od paliwa się wykruszył. Ale teraz jest już ok :)

Natomiast pojawił się nowy problem :-? Merol zaczął ciężko palić - nawet przy takiej pogodzie jak teraz są problemy z pierwszym rozruchem. Jak sądzicie co może być przyczyną? Za 3 czy 5 kręceniem w końcu odpala, a potem już raczej bezproblemowo - tylko pierwsze uruchomienie jest problemem. Czy przyczyną może być spalona jedna, albo więcej świec grzewczych? Przypominam że silnik to 200D. bomba79


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 1:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
jeśli to spalona świeca z racji szeregowego podłączenia nie świecił by ci się żarnik

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 2:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
Mógłbyś uściślić mojojojo13? Bo nie do końca rozumiem. Chodzi Ci o kontrolkę od ładowania (podświetlany na czerwono aku) czy "to coś" co żarzy się przy dłuższym podgrzewaniu (pomiędzy zegarami na środku, pod małą, okrągłą i czarną plastikową osłoną) ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 2:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to coś po dłuższym podgrzewaniu - tzw. piąta świeca

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 2:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
No ok, ale czy to może być przyczyną tak ciężkiego palenia silnika?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 10:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
bomba79 pisze:
"to coś" co żarzy się przy dłuższym podgrzewaniu (pomiędzy zegarami na środku, pod małą, okrągłą i czarną plastikową osłoną) ?


Chodzi mu o to coś a osłona jest metalowa a nie plastykowa.

Przyczyn ciężkiego palenia może być cała masa i można sobie je sprawdzać.
Wymienię kilka z tych które przyszły mi na myśl zaczynając od najtańszych i najłatwiejszych do usunięcia do najdroższych i najtrudniejszych - moim zdaniem.
- zanieczyszczone filtry paliwa - ciężko pompie zaciągnąć paliwo
- niesprawne/zużyte świece żarowe - nie dają odpowiedniej temperatury
- niesprawne/zużyte końcówki wtryskiwaczy - nie dają odpowiedniego strumienia paliwa
- niesprawny "system" grzania świec - prąd ucieka gdzieś po drodze, słabe połącznia
- słabe ciśnienie sprężania - najpoważniejsza z usterek i najbardziej bolesna finansowo bo konieczny remont silnika.
Szukaj. Powodzenia.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
Hey. Faktycznie problem palenia był związany ze spalonymi świeczkami - dwoma :-? Chciałem się zapytać jeszcze jak powinna wyglądać cała instalacja odpowiedzialna za spryskiwacze przedniej szyby. Wiem tyle, że oryginalnie pompka powinna być blisko "nożnego ręcznego hamulca" ;) Mógłby ktoś przybliżyć zasady działania i może wrzucić jakiś schemat?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 11:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
mojojojo13 pisze:
jeśli to spalona świeca z racji szeregowego podłączenia nie świecił by ci się żarnik
Jesli spalona jest jedna ze swiec to, z racji szeregowego polaczenia, nie bedzie grzala zadna z nich, rowniez ta "piata" ;)
filippo pisze:
- zanieczyszczone filtry paliwa - ciężko pompie zaciągnąć paliwo
- niesprawne/zużyte świece żarowe - nie dają odpowiedniej temperatury
- niesprawne/zużyte końcówki wtryskiwaczy - nie dają odpowiedniego strumienia paliwa
- niesprawny "system" grzania świec - prąd ucieka gdzieś po drodze, słabe połącznia
- słabe ciśnienie sprężania - najpoważniejsza z usterek i najbardziej bolesna finansowo bo konieczny remont silnika.
Jeszcze za ciasne luzy zaworowe (albo ich brak). Pierwsze co bym zrobil to sprawdzil swiece i wyregulowal luzy zaworowe.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 11:26 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 27, 2009 12:42 pm
Posty: 8
Hey.
kielbik pisze:
Pierwsze co bym zrobil to sprawdzil swiece

tak też zrobiłem i wymieniłem dwie. Ale wiadomo przecież, że nic nie jest idealne i zaraz po wkręceniu nowych świeczek przepaliło mi bezpiecznik. Po wymianie i przy kolejnej próbie zapalenia auta za sekundę znowu poszedł bezpiecznik nr 1. Wrzuciłem wtedy taki 25 amperów i wszystko było dobrze przez nie całe 10 uruchomień silnika, czyli do dzisiejszego poranka - znowu musiałem wymienić bezpiecznik :-?
Jakie mogą być przyczyny? Jeśli wkładam słabszy niż 25 amperów to od razu się przepala, a 25A wytrzymuje kilka uruchomień. Ma ktoś jakieś konstruktywne koncepcje? 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl