MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 20, 2009 11:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 16, 2009 9:20 pm
Posty: 21
Witam,
wreszcie moge zamiescic pare fotek mojej nowej 114-tki zakupionej niecaly tydzien temu. Niestety jest to moj pierwszy MB, wiec bede pewnie zadreczal bardziej doswiadczonych kolegow roznymi pytaniami (oczywiscie jesli odpowiedzi nie znajde wczesniej w historii forum :) Stan samochodu - wsidac i jechac. Nigdy nie byl spawany, podloga i bagaznik jak z fabryki, silnik marzenie. Podkusilo mnie jednak zeby sprawdzic przednie zawieszenie i... zaluje do tej pory! Okazalo sie ze do wymiany jest kolyska i wiekszosc gumowych elementow. Na dodatek mechanik, ktory sie za to zabral zamowil wszystkie czesci w ASO twierdzac, ze niemieckimi zamiennikami (Febi) mozna jedynie w piecu palic, bo do niczego innego sie nie nadaja. Jak sie domyslacie po uslyszeniu ceny uslugi przybylo mi pare siwych wlosow. I tu mam pierwsze pytanie: ile srednio powinien kosztowac remont przedniego zawieszenia? Czy faktycznie zamienniki do niczego sie nie nadaja? Czeka mnie jeszcze zakup uszczelki przedniej szyby...
Na zalaczonych zdjeciach widac kanapy. Mechanik stwierdzil ze sa od w108 a dzwignia zmiany biegow od 115-tki. Mozecie mi prosze pomoc stwierdzic, czy facet ma racje, bo sam jeszcze za malo sie orientuje w tym temacie.
No i na koniec ostatnia prosba - zzera mnie ciakawosc, co kryje w sobie nr VIN. Czy ktos pomoze rozzszyfrowac? VIN: 11402210016660
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Robert
http://picasaweb.google.com/Gnaciu81/Me ... directlink[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 12:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
gnaciu pisze:
Mechanik stwierdzil ze sa od w108 a dzwignia zmiany biegow od 115-tki.


Raczej ma racje, tym bardziej, że nie spotkałem się z wnętrzem dwukolorowym...

gnaciu pisze:
114022
to W114 250CE pozostałe cyferki to już koledzy raczej pomogą :)

Moim zdaniem z tym Febi to kolega mechanik przesadził, ale oczywiście rodzi się pytanie czego oczekujesz po aucie i do jakiego stanu chciałbyś go doprowadzić?

Serdecznie gratuluję autka i szerokiej drogi:)

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 12:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jest to 250 CE z manualną skrzynią biegów, kierownica po lewej stronie, 1971 rok.

Co znaczy kołyska do wymiany? Przerdzewiała jest?

Co do elementów gumowych to było pisane do znudzenia, że Febi to loteria. Może się trafić coś tureckiego albo tajwańskiego, ale może też być oryginał! Najlepszym wyjściem jest kupno Lemfordera, bo to jest to samo co oryginał za mniejsze pieniądze. Z pamięci to poduszki przedniego zawieszenia LM kosztują około 350 PLN (trudno dostępne-znaczy mało kto ma), a oryginały około 500 PLN, zaś Febi około 150 PLN (ostatnio kupiłem i są bardzo przyzwoite). Jak dodasz do tego silentblocki na wszystkie wahacze, sworznie, gumy stabilizatora (tu montuj tylko i wyłącznie oryginał, bo nie wiem czy kupisz LM, a oryginał jest bardzo tani akurat - podróby się nie sprawdzają!), ewentualnie jakieś końcówki drążków, wspornik drążków, drążek środkowy i amortyzator to napewno wyjdzie spora suma do tego jeszcze robota (plus geometria), ale jak już miałeś zdjętą kołyskę to najlepiej wymienić wszystko co jest do wymiany. Jednak zawieszenie w /8 jest bardzo trwałe i nawet z padniętymi poduszkami i silentblockami można jeździć latami i o tym nie wiedzieć (jak większość ludzi mających /8 [zlosnik] ). Jeśli już to zrobiłeś to będziesz miał spokój na lata! Reasumując to jak uda Ci się kupić elementy LM do zawieszenia to spokojnie zaoszczędzisz 30% w samych częściach rzecz jasna.
Skąd jesteś i co to za mechanik nie poleca Febiego? Dobrze trafiłeś, bo większość wkłada co popadnie i jeszcze głosi mądrości, że Febi i Meyle mają super towar za mniejszy grosz niż LM.
Co do tapicerki to chyba faktycznie jest nie od coupe (jak składasz fotel, jak ktoś chce usiąść z tyłu? [zlosnik] ), ale czy od W 108 to nie wiem (może byc równie dobrze od I serii /8 limuzyna). Tak czy inaczej fotele i kanapa mają inny kolor niż reszta wnętrza, więc napewno zostały zmienione. Pewnie wnętrze było materiałowe i zniszczone, dlatego ktoś zmienił. Jeśli tak to będzie Ci bardzo trudno znaleźć oryginał, bo w 1971 roku powinno być jeszcze wnętrze I-szo seryjne, które było tylko i wyłącznie w 250 C i 250 CE!. Lewarek zaś jest od /8 po liftingu, zgodny z Twoim rocznikiem.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 1:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Eh... wspomnień czar.....
Pogratulować zakupu
Mitu pisze:
powinno być jeszcze wnętrze I-szo seryjne

Najprawdopodobniej takie:

Obrazek
Obrazek

Fotki mojego byłego szczepana. I seria. Ale wnętrze miał bardzo zadbane i raczej na 99,9% oryginalne.
Twoje jest prawdopodobnie również od W114 coupe (ale z wiśniowym wnętrzem), ponieważ wątpię, aby tylna kanapa z w108 do niego tak ładnie pasowała. Wyglądem fotele również przypominają te z mojego, z tym, że ja nie miałem miejsca na zagłówki.

mitu pisze:
Co do tapicerki to chyba faktycznie jest nie od coupe (jak składasz fotel, jak ktoś chce usiąść z tyłu? ), ale czy od W 108 to nie wiem (może byc równie dobrze od I serii /8 limuzyna)

Po czym wnioskujesz, że nie jest od QP? Ten model przycisk odblokowywania blokady oparcia ma na, nazwijmy go umownie, słupku B, a nie jak C123 i inne, na zewnętrznym boku oparcia przedniego fotela. Zewnętrznie są praktycznie takie same. Tylna kanapa od sedana, z tego co pamiętam, też tam raczej nie podejdzie.

Zobacz, czy pod siedziskiem masz siłowniki do pneumatycznej blokady oparć. Się wyjaśni ;)
Miłego śmigania. Pozdr

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 8:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 16, 2009 9:20 pm
Posty: 21
Dziekuje za odpowiedzi :)
Mitu pisze:
Skąd jesteś i co to za mechanik nie poleca Febiego?

Jestem z Bydgoszczy, ale samochod serwisuje u goscia z Zyrardowa.
Mitu pisze:
Co do tapicerki to chyba faktycznie jest nie od coupe (jak składasz fotel, jak ktoś chce usiąść z tyłu? ),

Po prostu "przelamuje" go do przodu. Nie ma zadnego mechanizmu blokady.
NIEBIESKI pisze:
Zobacz, czy pod siedziskiem masz siłowniki do pneumatycznej blokady oparć. Się wyjaśni

Sprawdze jak tylko odbiore go od mechanika :)
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 1:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
gratuluję samochodu ,
podaj numerki z tabliczki lakierowanej,która jest na pasie przednim obok tej z numerem nadwozia
p.s. do zobaczenia na bydgoskich drogach :P

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 3:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Do coupé /8 pasuje tylko kanapa od coupé /8 ;). W limuzynie jest szersza. Ciekawostka: ta wezsza kanapa montowana byla jeszcze w pullmanach z tym, ze w wersjach "materialowych" roznila sie deseniem poszycia.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
Mijaliśmy się w sobotę w Poznaniu, na żywo prezentuje się super!
Gratulacje, piękny nabytek.

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 11:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
NIEBIESKI pisze:
Po czym wnioskujesz, że nie jest od QP? Ten model przycisk odblokowywania blokady oparcia ma na, nazwijmy go umownie, słupku B, a nie jak C123 i inne, na zewnętrznym boku oparcia przedniego fotela. Zewnętrznie są praktycznie takie same. Tylna kanapa od sedana, z tego co pamiętam, też tam raczej nie podejdzie.


Nie wnioskuję, tylko zacząłem się zastanawiać co by było gdyby te fotele były faktycznie od W 108 :lol: , a na C się nie znam (nie podniecają mnie tak, jak zwykłe "żółwie" [zlosnikok] )...

gnaciu pisze:
Po prostu "przelamuje" go do przodu.


Już wiesz, że tapicerka nie jest z W 108. Po za tym może źle Cię zrozumiałem, bo napisałeś "kanapy", więc pomyślałem że masz na myśli całą tapicerkę, po za tym wygląda na to że i fotele i kanapa są z jednego auta. Pstryknij zdjęcie tego materiału z bliska to Ci tu zaraz powiedzą czy to oryginał - może komuś ożenisz tę tapicerkę (o ile to I seryjny MB-Tex), jak znajdziesz taką jaką powinieneś mieć (zamów DK to się dowiesz jaka była fabrycznie).

kielbik pisze:
Do coupé /8 pasuje tylko kanapa od coupé /8 ;). W limuzynie jest szersza. Ciekawostka: ta wezsza kanapa montowana byla jeszcze w pullmanach z tym, ze w wersjach "materialowych" roznila sie deseniem poszycia.


Przyznaję, że się znasz [brawo] . Jakbym miał taki przekrój modeli jak Ty [ok] , to też bym był kozak [zlosnik] ;) - materiał do nauki i porównań jak marzenie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 12:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mitu pisze:
Przyznaję, że się znasz [brawo] . Jakbym miał taki przekrój modeli jak Ty [ok] , to też bym był kozak [zlosnik] ;) - materiał do nauki i porównań jak marzenie.
No to jeszcze pokozacze :P: W108 i pierwszoseryjne /8 mialy takie same fotele przednie (ramy i te bebechy co w srodku) - roznily sie tylko zawiasami (w przypadku modeli coupé) oraz prowadnicami. No i oczywiscie deseniami tapicerki - ale tylko materialowej bo welur (dostepny tylko w coupé), MB-Tex i skora byly takie same.

Co zas sie tyczy samego samochodu: bardzo przyzwoity egzemplarz, na pierwszy rzut oka nic oprocz tych foteli nie pokombinowane. Nawet przednie dywaniki sie ostaly (odplywy pod tylnymi blotnikami 1, 2 niestety chyba juz nie :(). Wyglada na to, ze pierowtnie wnetrze bylo w kolorze cognac (takie samo jak w moim coupé z Allgäu). Gdybys kiedys jednak zdobyl takie wnetrze i postanowil pozbyc sie bordowych foteli to chetnie je odkupie (skoro Mitu postanowil kisic swoje... [zlosnik]).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 9:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 16, 2009 9:20 pm
Posty: 21
michal pisze:
Mijaliśmy się w sobotę w Poznaniu, na żywo prezentuje się super!
Gratulacje, piękny nabytek.

Dzieki! Jaki ten swiat maly. Faktycznie wracalem nim wlasnie z Gorzowa!

[quote="kielbik"]Gdybys kiedys jednak zdobyl takie wnetrze i postanowil pozbyc sie bordowych foteli to chetnie je odkupie

W zasadzie mam juz do niego fotele i kanape w kolorze cognac, wiec chetnie pozbede sie tych bordowych. Zrobie zdjecia i jak bedziesz nadal zainteresowany, to nie ma sprawy. Jest tylko jeden problem i potrzebuje pomocy zanim bedzie za pozno. Mechanik, ktory ma te fotele i chce je wymienic mowi, ze bedzie musial przerobic prowadnice. Zastanawiam sie, jak to mozliwe, skoro jak twierdzi maja byc wlasnie od tego modelu. Nie wiem, czy mi jakiegos kitu nie wciska, a sam jeszcze nie jestem w stanie ocenic...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 1:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
gnaciu pisze:
Mechanik, ktory ma te fotele i chce je wymienic mowi, ze bedzie musial przerobic prowadnice. Zastanawiam sie, jak to mozliwe, skoro jak twierdzi maja byc wlasnie od tego modelu.
Prowadnice we wszystkich coupé niezaleznie od serii byly takie same wiec nie wiem co kombinuje mechanik. Montaz i demontaz fotela jest tak prosty, ze poradzi sobie z nim kazdy. Najlepiej wykrec fotele i porownaj z tymi, ktore ma twoj mechanior. I sprawdz serie, mechanicznie fotele pasuja ale roznia sie obciami i oslonami zawiasow.

P.S.

byl jedynie kod wyposazenia 275 (przednie siedzenia zamocowane nizej (od 01.10.1962 do 31.12.1976)) - takie siedzenia ma moj angol. Jezeli tak jest to faktycznie prowadnice sa inne i inna (nizsza o 30 mm) jest rowniez konsola srodkowa. Prowadnice wypadaloby w takim przypadku rzeczywiscie wymienic. Ale to musialby byc naprawde zufall bo bardzo niewiele samochodow bylo tak wyposazanych.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 2:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 16, 2009 9:20 pm
Posty: 21
kielbik pisze:
Ale to musialby byc naprawde zufall bo bardzo niewiele samochodow bylo tak wyposazanych.

Z moim szczesciem to pewnie wlasnie zufall. Przyjrzalem sie dokladnie siedzeniom i te, ktore mam w aucie sa od tego modelu, tylko ktos je przefarbowal na wisniowo. Maja otwory pod zaglowki. Moge teraz albo dac je do czyszczenia i malowanie (600 zeta), albo wymienic na te od mechanika (bez zaglowkow. On mi cos wspominal, ze nie pasuja na szerokosc (te nowe maja byc wezsze). Nie wiem, na co sie decydowac :/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 4:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
gnaciu pisze:
Moge teraz albo dac je do czyszczenia i malowanie (600 zeta)
Malowanie to kupa, zdecydowanie nie warto sie w to pakowac.
Cytuj:
albo wymienic na te od mechanika (bez zaglowkow. On mi cos wspominal, ze nie pasuja na szerokosc (te nowe maja byc wezsze).
Jak sa wezsze/szersze/dluzsze/krotsze to po prostu nie sa od tego modelu.
gnaciu pisze:
Nie wiem, na co sie decydowac :/
Moze uda sie doczyscic te co masz?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 4:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Moze uda sie doczyscic te co masz?

Myślisz że są malowane? wyglądają jak oryginalne, a przemawia za tym choćby kolor lamówek? czy inaczej zwanych ukrywaczy szwów...identyczny jak w moim oryginalnie.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl