MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
SPRZEGŁO W115/W123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=39770 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sobolini [ czw mar 12, 2009 6:48 pm ] |
Tytuł: | SPRZEGŁO W115/W123 |
Witam, Ponownie mam pytanie. Czy ktoś z Was orientuje się czym się różni sprzegło w w115 a w w123? O co chodzi: Kupiłem silnik 240D od stopiętnastki który pracował sobie przed wyjęciem w beczce. Wiem że ta beczka wczesniej była benzynowa i skrzynia biegów chyba pozostała od benzyny. Interesuje mnie sprzegło bo nie wiem czy było jakieś zmieniane czy tez nie. Czy jak założe ten zestaw do skrzyni od diesla w115 to czy to bedzie funkcjonowac? Ma ktos z Was moze zdjecie takiego sprzegła? Tarcza docisk? Albo chociaz numer oryginału lub jakiegoś zamiennika to sobie sprowadze na sklep i porównam. Sprawdzałem używane tarcze i dociski od w123 240D i były inne niż to co mam ja. Tarcza miała inne wysuniecie wieloklinu a docisk w miejscu sloneczka mial jeszcze dodatkowy pierscien czego nie ma u mnie. Panowie pomozcie bo chce wkoncu silnik wrzucic a tu sie wiosna robi. ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | KarolS1988 [ czw mar 12, 2009 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
tak nawiasem to ile musiałeś dać za taki silnik ? |
Autor: | kudłaty [ pt mar 13, 2009 1:36 am ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem, to było kilka różnych typów zestawów sprzęgła. Jedne miały pierścień na łopatkach wycisku i łożysko dociskowe "jakieś tam", inne nie miały tego pierścienia a łożysko było zbudowane odrobinę inaczej... Skoro docisk udało się dopasować do koła zamachowego w Dieslu to prawdopodobnie jest to docisk do tego typu silnika, więc i tarcza prawdopodobnie pasuje do tego docisku i koła zamachowego. Proponuję i tak zdemontować sprzęgło i je trochę sprawdzić choćby wizualnie. Policz również ząbki w tarczy sprzęgła i na wałku skrzyni biegów czy liczba i wielkość się zgadza, sprawdź organoleptycznie stan sprężynek w „tłumiku drgań skrętnych”. Jeśli nie jesteś pewien, co do kompatybilności elementów sprzęgła, docisk – łożysko, bardzo łatwo możesz to sprawdzić, jeśli masz oczywiście silnik i skrzynkę biegów poza samochodem. Składasz wszystko tak jak należy i próbujesz zmontować to wszystko w jedną całość tzn. przykręcić skrzynię do silnika, jeśli wszystko wchodzi jak trzeba na swoje miejsce bez oporów, pasuje i daje się skręcać to znaczy, że elementy pasują, jeśli jednak podczas montażu zaczynasz czuć że skrzynia daje się przykręcić jednak nie wchodzi gładko tylko jest wyczuwalny opór to by znaczyło że docisk i łożysko nie bardzo do siebie pasują i skręcając to do razu powodujesz wyciśnięcie (rozłączenie) sprzęgła. W takim przypadku zalecana jest zmiana łożyska na inne lub docisku na taki bez pierścienia. Zakładamy oczywiście że składasz to bez siłownika hydraulicznego sprzęgła i wykluczamy opory z nim związane. Ależ się spisałem, Mam nadzieje, że to co powyżej jest zrozumiałe i do przełknięcia i że się przyda oczywista. Gdybyś chciał okazyjnie dostać nowe sprzęgło to może skontaktuj się z tym allegrowiczem: "masakrer2000" i żeby nie było, że kogoś reklamuję bo nie reklamuję poprostu kiedyś okazyjnie coś tam u tego Pana kupiłem i towar okazał się pierwsza klasa i w przystępnej cenie. Powalcz może i Tobie się uda okazyjnie nabyć potrzebne rzeczy. Z tego co ostatnio zajrzałem na jego aukcje okazuje się że posiada właśnie sprzęgła. Jeżeli będziesz miał zainwestować w sprzęgło to nie baw się w półśrodki i wymianę albo samej tarczy albo samego docisku, czy łożyska… nie ma sensu. Jeśli wymiana tego elementu przeniesienia napędu to jedynie komplet wszystkie trzy części, chyba że chciałbyś wymienić tylko łożysko ale pamiętaj że musi być odpowiednie. Teraz to już chyba wszystko. |
Autor: | sobolini [ pt mar 13, 2009 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
niby dobrze kudłaty prawisz. problem w tym ze skrzynka jest juz w wozie zamontowana a silnik leży poza. ale jak trzeba bedzie to zdejme. ja mam słoneczko w docisku bez pierścienia a sprężynek w tarczy mam 6 dwie małe dwie średnie i dwie duże. problem w tym że jak brałem do porównania tarcze od w123 240D ( podobno ) z taką samą ilością wieloklinów i takim samym dociskiem ( na oko ) to inne było jej odsadzenie na tym wałku na którym jest wieloklin, więc wątpie czy to by działało. musi wtedy być inne łożysko oporowe lub koło zamachowe lub łapa od sprzegła przyjmując że budowa skrzyni w beczce jest taka sama jak w w115. a i jeszcz jedno; skoro jest ten docisk ze słoneczkiem bez pierscienia ( tak jak u mnie ) to do tego idzie normalne łożysko oporowe sprzegła a jeśli mam tam jeszcze pierscien to nie ma łożyska??????? O co chodzi jeszcze: czy sprzegła w 240D w123 i w115 są takie same? czy w silnikach 200 220 i 240D /8 były takie same sprzegła? czy w benzynie były inne sprzegła niż w dizlach? jaki jest numer oryginału tarczy w w115D i w123D? nie chodzi mi o półśrodki ale chce się dowiedziec co ja mam tam wsadzone ![]() Dzieki z góóóóry! |
Autor: | kudłaty [ sob mar 14, 2009 12:11 am ] |
Tytuł: | |
Pozwoliłem sobie zrobić takie zestawienie z braku czasu tylko dla W115. ![]() Mam nadzieję, że choć trochę będzie pomocne. Dane ze strony sklepu internetowego INTER CARS. |
Autor: | sobolini [ sob mar 14, 2009 11:21 am ] |
Tytuł: | |
kolego kudłaty przykozaczyłeś ![]() Bardzo pomocne to będzie. Poszedł punkcik. |
Autor: | Robert Belzyt [ ndz mar 15, 2009 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
Hej, jeśli docisk sprzęgła ma pierścień, to łożysko oporowe powinno mieć, płaszczyznę styku z tym pierścieniem, idealnie płaską. Jeśli ta powierzchnia jest zokrąglona, to jet to łożysko do docisku bez pierścienia, to łożysko jest nieco wyższe (mniej wiecej o grubość brakującego w tym zestawie pierścienia). Jeśli zakladasz komplet to nie ma problemu. Gdy składasz z części, to tarcza powinna pasować każda tylko wysokość docisku trzeba zgrać z wysokością i rodzajem łożyska. Potwierdzam, też zaobserwowałem trzy różne komplety sprzęgieł. Pierwsze słyszę, aby benzyniaki miały inne skrzynie biegów ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |