MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 12, 2009 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Witam,
Ponownie mam pytanie. Czy ktoś z Was orientuje się czym się różni sprzegło w w115 a w w123?
O co chodzi: Kupiłem silnik 240D od stopiętnastki który pracował sobie przed wyjęciem w beczce. Wiem że ta beczka wczesniej była benzynowa i skrzynia biegów chyba pozostała od benzyny. Interesuje mnie sprzegło bo nie wiem czy było jakieś zmieniane czy tez nie. Czy jak założe ten zestaw do skrzyni od diesla w115 to czy to bedzie funkcjonowac? Ma ktos z Was moze zdjecie takiego sprzegła? Tarcza docisk? Albo chociaz numer oryginału lub jakiegoś zamiennika to sobie sprowadze na sklep i porównam. Sprawdzałem używane tarcze i dociski od w123 240D i były inne niż to co mam ja. Tarcza miała inne wysuniecie wieloklinu a docisk w miejscu sloneczka mial jeszcze dodatkowy pierscien czego nie ma u mnie.

Panowie pomozcie bo chce wkoncu silnik wrzucic a tu sie wiosna robi.:)

Pozdrawiam!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 8:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
tak nawiasem to ile musiałeś dać za taki silnik ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 1:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Z tego co wiem, to było kilka różnych typów zestawów sprzęgła.

Jedne miały pierścień na łopatkach wycisku i łożysko dociskowe "jakieś tam", inne nie miały tego pierścienia a łożysko było zbudowane odrobinę inaczej... Skoro docisk udało się dopasować do koła zamachowego w Dieslu to prawdopodobnie jest to docisk do tego typu silnika, więc i tarcza prawdopodobnie pasuje do tego docisku i koła zamachowego. Proponuję i tak zdemontować sprzęgło i je trochę sprawdzić choćby wizualnie. Policz również ząbki w tarczy sprzęgła i na wałku skrzyni biegów czy liczba i wielkość się zgadza, sprawdź organoleptycznie stan sprężynek w „tłumiku drgań skrętnych”. Jeśli nie jesteś pewien, co do kompatybilności elementów sprzęgła, docisk – łożysko, bardzo łatwo możesz to sprawdzić, jeśli masz oczywiście silnik i skrzynkę biegów poza samochodem. Składasz wszystko tak jak należy i próbujesz zmontować to wszystko w jedną całość tzn. przykręcić skrzynię do silnika, jeśli wszystko wchodzi jak trzeba na swoje miejsce bez oporów, pasuje i daje się skręcać to znaczy, że elementy pasują, jeśli jednak podczas montażu zaczynasz czuć że skrzynia daje się przykręcić jednak nie wchodzi gładko tylko jest wyczuwalny opór to by znaczyło że docisk i łożysko nie bardzo do siebie pasują i skręcając to do razu powodujesz wyciśnięcie (rozłączenie) sprzęgła. W takim przypadku zalecana jest zmiana łożyska na inne lub docisku na taki bez pierścienia. Zakładamy oczywiście że składasz to bez siłownika hydraulicznego sprzęgła i wykluczamy opory z nim związane.

Ależ się spisałem, Mam nadzieje, że to co powyżej jest zrozumiałe i do przełknięcia i że się przyda oczywista.


Gdybyś chciał okazyjnie dostać nowe sprzęgło to może skontaktuj się z tym allegrowiczem: "masakrer2000" i żeby nie było, że kogoś reklamuję bo nie reklamuję poprostu kiedyś okazyjnie coś tam u tego Pana kupiłem i towar okazał się pierwsza klasa i w przystępnej cenie. Powalcz może i Tobie się uda okazyjnie nabyć potrzebne rzeczy. Z tego co ostatnio zajrzałem na jego aukcje okazuje się że posiada właśnie sprzęgła. Jeżeli będziesz miał zainwestować w sprzęgło to nie baw się w półśrodki i wymianę albo samej tarczy albo samego docisku, czy łożyska… nie ma sensu. Jeśli wymiana tego elementu przeniesienia napędu to jedynie komplet wszystkie trzy części, chyba że chciałbyś wymienić tylko łożysko ale pamiętaj że musi być odpowiednie. Teraz to już chyba wszystko.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 8:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
niby dobrze kudłaty prawisz. problem w tym ze skrzynka jest juz w wozie zamontowana a silnik leży poza. ale jak trzeba bedzie to zdejme. ja mam słoneczko w docisku bez pierścienia a sprężynek w tarczy mam 6 dwie małe dwie średnie i dwie duże. problem w tym że jak brałem do porównania tarcze od w123 240D ( podobno ) z taką samą ilością wieloklinów i takim samym dociskiem ( na oko ) to inne było jej odsadzenie na tym wałku na którym jest wieloklin, więc wątpie czy to by działało. musi wtedy być inne łożysko oporowe lub koło zamachowe lub łapa od sprzegła przyjmując że budowa skrzyni w beczce jest taka sama jak w w115.
a i jeszcz jedno; skoro jest ten docisk ze słoneczkiem bez pierscienia ( tak jak u mnie ) to do tego idzie normalne łożysko oporowe sprzegła a jeśli mam tam jeszcze pierscien to nie ma łożyska???????
O co chodzi jeszcze:
czy sprzegła w 240D w123 i w115 są takie same?
czy w silnikach 200 220 i 240D /8 były takie same sprzegła?
czy w benzynie były inne sprzegła niż w dizlach?
jaki jest numer oryginału tarczy w w115D i w123D?

nie chodzi mi o półśrodki ale chce się dowiedziec co ja mam tam wsadzone [zlosnikz]

Dzieki z góóóóry!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 12:11 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Pozwoliłem sobie zrobić takie zestawienie z braku czasu tylko dla W115.
Obrazek
Mam nadzieję, że choć trochę będzie pomocne.
Dane ze strony sklepu internetowego INTER CARS.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
kolego kudłaty przykozaczyłeś [zlosnikz]
Bardzo pomocne to będzie.
Poszedł punkcik.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Hej,
jeśli docisk sprzęgła ma pierścień, to łożysko oporowe powinno mieć, płaszczyznę styku z tym pierścieniem, idealnie płaską. Jeśli ta powierzchnia jest zokrąglona, to jet to łożysko do docisku bez pierścienia, to łożysko jest nieco wyższe (mniej wiecej o grubość brakującego w tym zestawie pierścienia).
Jeśli zakladasz komplet to nie ma problemu. Gdy składasz z części, to tarcza powinna pasować każda tylko wysokość docisku trzeba zgrać z wysokością i rodzajem łożyska.
Potwierdzam, też zaobserwowałem trzy różne komplety sprzęgieł.
Pierwsze słyszę, aby benzyniaki miały inne skrzynie biegów :o , przełożenia są te samę. Pewną różnicę daje tu dopiero tylny most.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl