MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Spyla mi olej :D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=39511
Strona 1 z 1

Autor:  Ja_cek [ śr mar 04, 2009 12:47 pm ]
Tytuł:  Spyla mi olej :D

Witam po długiej przerwie :D

Najpierw żarcik:

Dzwoni blondynka do mechanika: Panie, coś mi pod samochodem plama taka lepka się robi...
mechanik: To olej...
Blondynka: To olewam... :D

Niestety ja nie mogę, bo mnie derektor wygoni z parkingu pod domem. Jakiś czas temu mi bardzo ładnie zrobili mechaniki wycieki, ale zaczęło spierdzielać gdzie indziej i teraz pytanko: Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika - czy tam jest jakaś uszczelka? A jak nie to czym można to uszczelnić?

Autor:  NIEBIESKI [ śr mar 04, 2009 11:15 pm ]
Tytuł: 

Uszczelka jest na pewno. Nie pamiętam tylko z czego oryginalnie wykonana. W moim starym dorabiałem chyba papierową/tekturową (nie sprawdzałem, szczerze mówiąc, czy można ją dokupić :oops: ) i przyznam, że egzamin zdawała. Przynajmniej przez rok, do czasu sprzedaży pojazdu, było sucho.

P.S. Dowcip bardzo życiowy ... ;)

Autor:  Ja_cek [ czw mar 05, 2009 9:11 am ]
Tytuł: 

Dzięki za odzew.
W takim razie najpierw dopytam w sklepie, a jak nie to nożyczki i jechane :D

Autor:  filippo [ czw mar 05, 2009 12:46 pm ]
Tytuł: 

Jak kupujesz nowy wkład filtra to w komplecie powinna być uszczelka, dodatkowo śruba która trzyma obudowę filtra winna mieć miedzianą podkładkę - jak to wszystko masz to nie powinno cieknąć - no chyba że za mocno wszystko zostało skręcone i np. uszczelka przez to zmiażdżona.

Autor:  darzamat [ czw mar 05, 2009 1:02 pm ]
Tytuł: 

w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.
:)

Autor:  stanski61 [ czw mar 05, 2009 1:22 pm ]
Tytuł: 

Ja_cek pisze:
Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika


darzamat pisze:
w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.

Nie róbmy koledze wody z mózgu w miejscu z ktorego ma wyciek jest uszczelka z cienkiego klingieritu,zapewne mało dostepna,można wyciąć samemu z takiego klingieritu, lub zastosować płynną uszczelkę.

Autor:  Ja_cek [ czw mar 05, 2009 4:03 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie.
Ten zestaw co z filtrem jest to nie to, mi spyla olej przy bloku.
Będę dziś próbował z "papieru" wyciąć i zobaczę czy daje radę.

Autor:  Popey [ czw mar 05, 2009 7:56 pm ]
Tytuł: 

stanski61 pisze:
Ja_cek pisze:
Bo olej ewidentnie spyla tam, gdzie filtr oleju jest przykręcony do bloku silnika


darzamat pisze:
w pudełku nowego filtra jest wkład,i w woreczku trzy uszczelki (2 aluminiowe i jedna miedziana,+ jedna gumowa (oring)pod obudowę filtra. piszę o wkładzie OC 600.

Nie róbmy koledze wody z mózgu w miejscu z ktorego ma wyciek jest uszczelka z cienkiego klingieritu,zapewne mało dostepna,można wyciąć samemu z takiego klingieritu, lub zastosować płynną uszczelkę.


Kup to co kolega proponuje i nie bedziesz mial juz problemow .Papier raczej do tego sie nie nadaje .Mozna jeszcze ewentualnie użyć gumy ale tylko i wyłącznie OLEJOODPORNEJ .

Autor:  Ja_cek [ pt mar 06, 2009 1:36 pm ]
Tytuł: 

Poczytałem o Klingirycie i...

W każdym razie pooglądałem sobie wszystko i wygląda na to, że olej spyla sobie przez wężyki, którymi połączony jest filtr oleju z blokiem (nie pytajcie co tam robią wężyki - to jest większa rzeźba - taki kupiłem 10 lat temu) i teraz oto stoję przed dość trudnym zadaniem dostania takich wężyków, które nie są standardową częścią motoryzacyjną.
No chyba, że ktoś ma pomysł jak pominąć je i przymocować filtr do bloku: nadmienię, że nie mam oryginalnego "kubka", a i ten nie zmieściłby się (silnik jest od 123 w budzie 115)

Jak dotrą do mnie zdjęcia, to wrzucę.

(oczywiście przy okazji wymiany wężyków wezmę się za konstrukcję uszczelki z np. gambitu)

edit:

one foto, one dolar:

Obrazek

i te wężyki są najprawopodobniej do wymiany.

Autor:  darzamat [ ndz mar 08, 2009 5:55 pm ]
Tytuł: 

:o ale sztuka, teraz ty musisz wykazać się inwencją twórcza :) . z tego co widzę to powinna wystarczyć wymiana węży. Są firmy które zakuwają końcówki do węży ,(mówisz tylko jaka średnica gwintu,wąż ciśnieniowy,olejoodporny i długość), A taniej ,to poprostu zdejmij te węże,zmierz średnicę zewnętrzną końcówek (tych które wystają z nakrętek) ,kup w sklepie zbrojony, olejoodporny wąż,o takiej średnicy wewnętrznej aby ciasno wchodził na końcówki,załóż ,potem nowe opaski i powinno hulać :)

Autor:  Ja_cek [ śr kwie 01, 2009 4:44 pm ]
Tytuł: 

Chciałbym uniknąć opasek :D Zawsze coś z nimi jest nie tak i zawsze cieknie :D
Ponoć we Wrocku jest firma, która jest w stanie mi zrobić te wężyki z końcówkami z gwintem. Wreszcie zrobiła się pogoda, teraz tylko poczekać na wypłatę i można rozkręcać :D

Autor:  MrBrutus [ śr kwie 01, 2009 8:59 pm ]
Tytuł: 

Hydraulikserwis na Ostrowskiego. tel 500 281 686
Firma HansaFlex telefon zapodzialem ale łatwo znaleźć.
Powodzenia z uszczelnianiem

Autor:  heted [ śr kwie 01, 2009 10:12 pm ]
Tytuł: 

Koniecznie wywal węże z opaskami.Na pewno da radę zstąpić je wężami
oryginalnie zakutymi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/