MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Apetyt na paliwo M114 250 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=39213 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | benzman [ śr lut 18, 2009 5:29 pm ] |
Tytuł: | Apetyt na paliwo M114 250 |
Hej Ile powinnien palić zdrowy silnik M114.920 czyli znana 250tka, włożona do beczki? Niedawno przeszedł wymianę łańcucha, oleju, podregulowanie zaworów i lekki przeglądzik. Mechanik odpalał żeby pochodził i podobno jego apetyt na oktany jest ogromny. Zdąrzył wlać 5 litrów, ani się obejrzał a już były wypite ![]() |
Autor: | stanski61 [ śr lut 18, 2009 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
Powininen się zmieścić w granicach 12 litrów. |
Autor: | bmw [ pt lut 20, 2009 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
10-12 trasa 16-18 miasto silnik M123 w 115 tyle palił i był dobrym stanie i dobrze wyregulowany.Pojemność oczywiście 2500 cm.Sprawdź ssanie bo na 5 litrach powinien na postoju ponad godzinę pracować. |
Autor: | benzman [ pt lut 20, 2009 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
No cóż ![]() |
Autor: | bmw [ pt lut 20, 2009 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo możliwe ,że:zawiesił się w gaźniku zawór iglicowy ,który sterowany jest przez pływak,mógł się dostać tam jakiś paproch do gaźnika,miałem od razu pełny kolektor dolotowy benzyny i czarne świece,lub nie otwierają się górne klapy sterowane bimetalem i ciągle pracuje na ssaniu (łatwo to sprawdzić rozgrzać silnik,zdjąć filtr powietrza i zobaczyć czy gaźnik ma klapy ssania otwarte czyli w pionie).Aby sprawdzić zaworek iglicowy niestety trzeba rozkręcić gaźnik na pół,ale to też nie jest trudne.Ja miałem solexa 4a1. W m114 chyba masz dwa zenithy,ale pewne zasady są takie same z tym ,że jak ma się dwa gaźniki to trzeba ustalić który gaźnik choruje ale to będzie widać po świecach. |
Autor: | arbies [ sob lut 21, 2009 12:30 pm ] |
Tytuł: | |
Skąd ja to znam... Moim W115 230 przejeżdzam dokładnie 370 km po mieście. srednio wychodzi 16 l. W trasie spalił 12,6 l przy 130 km/h. Zbadaj dokładnie gaźnik, szczelnosc przewodów i baku. Jak to nie pomoże to zalej zbiornik do pełna, przełknij slinę i gazu na zlot! ![]() PS Ciekawe jakie wyjdzie mi spalanie na zlocie podczas wspinaczek górskich?? 20 litrów? ![]() |
Autor: | benzman [ sob lut 21, 2009 3:48 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa sie nieco wyjaśniła. Z tego co wcześniej mówiłem gaźnik był robiony u profesjonalisty. Dziś po odpaleniu wskazówka znów na dzwiartce, także najpradopodobniej czujnik szwankuje. Aha, no i jest to Solex 4A1, tak jak wcześniej pisałem. Klapy ssania są wporządku, w ogóle z zewnątrz wygląda jakby było wszystko ok. Tylko podczas jazdy słychać jakieś brzęczenie jakby właśnie gdzieś z okolic gaźnika, jak stoi i go przegazowałem jest cisza. Zauważyłem też pewną sprężynę/membranę pod gaźnikiem w kolektorze patrząć od przodu auta, która jest kompletnie nieruchoma, a zdaniem mechanika ona steruje chyba przepustnicami, czy coś i gdy się daje gazu powinna pracować. To tyle narazie. Co do zlotu, bardzo chętnie bym pojechał, ale data zbiega się narodzinami mojego pierwszego chłopaczyska (mam nadzieję że nie ostatniego ![]() |
Autor: | arbies [ sob lut 21, 2009 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
benzman pisze: Co do zlotu, bardzo chętnie bym pojechał, ale data zbiega się narodzinami mojego pierwszego chłopaczyska (mam nadzieję że nie ostatniego
![]() Ja juz mam córkę więc jadę na legalu ![]() Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |