MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

czy można wsadzić wspomaganie do 115 200D ze 123 200D?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=38569
Strona 1 z 1

Autor:  stefanbas [ wt sty 20, 2009 9:50 pm ]
Tytuł:  czy można wsadzić wspomaganie do 115 200D ze 123 200D?

pewnie pytanie dla wielu proste i głupie..
ale czy jest możliwe? czy jeżeli wsadze to w swoje I seryjne auto, to czy bedzie profanacja?czy wiąże się to z dużymi przeróbkami?czy może łatwiej i taniej założyć od 115 ori?? tylko gdzie takie dopaśc w bdb stanie?

Autor:  filippo [ czw sty 22, 2009 11:24 am ]
Tytuł: 

Mówią, że jak się chce to wszystko można ale mocowanie pompy wspomagania jest inne w obu tych autach i wiąże się to z kilkoma problemami. Nie znam za bardzo szczegółów technicznych ale kiedyś się przymierzałem i mi odradzano. Pompa oryginalna tania na pewno nie będzie bo w pełni sprawna nie należy do rzeczy które można kupić "od ręki" - szukać można na szrotach czy u tych co rozbrajają auta. Czy to profanacja - jak zamotujesz oryginalną to jedynie swoisty tunning z epoki. Ja pomysł wspomagania porzuciłem po wymianie sworzni wahaczy [zlosnik]

Autor:  Stomek [ czw sty 22, 2009 2:34 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
Ja pomysł wspomagania porzuciłem po wymianie sworzni wahaczy [zlosnik]

Dokladnie. Jezeli masz sprawne zawieszenie to po ruszeniu z miejsca kierownica zaczyna sie lekko obracac. Ja jezdzilem wczesniej ze /8 wspomaganiem i kupujac 200 mialem zamiar zalozyc, ale tylko do pierwszej jazdy. Naprawde nie trzeba

Autor:  stefanbas [ czw sty 22, 2009 8:47 pm ]
Tytuł: 

no już właśnie ktoś mi to kiedyś wspomniał że jak zawieszenie jest perfekt to i kręci się lekko przy ruszeniu.. może ktoś powiedzieć ile kosztuje remont zawieszenia ??tzn chcialbym wiedzieć ile kosztuje komplet(wahacze, gumy, amortyzatory) cześci na przód a ile komplet częsci na tył.. oczywiście jakiejś dobrej firmy..
a wracając do wspomagania to czy są one takie same w róznych wersjach silnikowych??czy np do 200d podejdzie od 220d lub benzyniaków...?
czy jakbym dopadł taką pompe na szrocie czy opłaca się to regenerować czy lepiej szukać w jak najlepszym stanie??

Autor:  filippo [ pt sty 23, 2009 9:09 am ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od tego u kogo kupisz, za ile, na jakiej firmy elementy się zdecydujesz i kto Ci to poskłada do kupy. Ja swego czasu robiłem przód i kupiłem amortyzatory Monroe, końcówki i sworznie Febi a amortyzator układu kierowniczego (dość ważny element jeśli chodzi o kręcenie kierownicą) jakiejś bliżej nieokreślonej firmy "made in brazil". Części miałem bez marży, montaż dość tanio i zamknęło się to wtedy kwotą coś około 1800zł tyle że to było już ze trzy lata temu ale ceny tych elementów jakoś drastycznie w górę nie poszły, pewnie z dostępnością będzie gorzej.

Autor:  MrBrutus [ pt sty 23, 2009 10:20 am ]
Tytuł: 

Akurat jestam na etapie przymiarek do regeneracji całego zawieszenia.

Przykładowe ceny:
poduszki pod belke przednią - zestaw Febiego - 100 zł
poduszki pod silnik - po 45/szt
sworzeń górny - Febi 35/szt
sworzeń dolny - Febi 40/sz
tuleje wachacza dolnego - komplet - Febi 130, Lemforder- 125
tuleje wachacza górnego - komplet - Febi 80 , Lemforder - 140
amortyzator układu kier. - Febi - 85 /szt
końcówka drązka kier lewa - lemforder - 32/szt, febi - 24/szt
końcówka drązka kier prawa - lemforder - 32/szt, febi - 24szt
drązek kierowniczy środkowy - około 100 zł
tuleje wspornika [kpl] - lemforder - 75 , febi - 65

Autor:  stefanbas [ pt sty 23, 2009 8:37 pm ]
Tytuł: 

no to tak jak myślałem... że ze 2 tys na częsci musze dać... kasa na to jest,teraz tylko jaką firme wybrać i gdzie to szukać??
co do skłądania to mam pewnego zaufanego mechanika..

Autor:  stefanbas [ sob sty 24, 2009 3:48 pm ]
Tytuł: 

OK! po paru dniach poszukiwań udało się znaleźć kilka pomp do sprzedaży.niby oryginalne do w115.wszystkie są od diesli jedna od benzyniaka. ceny różne, ale żaden ze sprzedających nie potrafi określić jej stanu technicznego i z którego jest roku. niektórzy przesyłają zdjęcia i różnie to wygląda.. po prostu niektóre mają mniej lub więcej węży..
Panowie może ma ktoś z Was dokładne zdjęcia wspomagania do w115??
Jak to powinno wyglądać? czy jak uda mi sie zdobyć samą pompę to czy nie będzie problemu z resztą?
No i najważniejsze pytanko: czy można w jakiś sposób sprawdzić jej stan zanim się ją zamontuje w aucie?
Czy pompa jest jakimś obciążeniem dla silnika, które może go nieznacznie osłabiać i skracać jego życie?

Autor:  heted [ śr mar 04, 2009 8:31 pm ]
Tytuł: 

witam!
Pisałem do kogoś o tym wczoraj.Sama przkladnia od 123 pasuje,natomiast mocowanie pompy jest inne -115 ma na dole silnika i zbiornik oleju osobno mocwany na wsporniku do fartucha. 123 ma pompe zintegrowaną ze zbiornikiem, mocowaną w górnej części silnika.
Pobór mocy jest nizauważalny,bo włściwie wspomaganie pracuje przede wszystkim na postoju przy manewrówce(co się czuje w wersji bez wspomagania).Może to mieć nieznaczny wpływ na zużycie paliwa ale nie na żywotność silnika.Ja w "Rządówce" mama wspomaganie i jestem zadowolony bo to komfort, aczkolwiek mam problemy ze szczelnością przekładni.

Autor:  Piotrek_ddz [ śr mar 04, 2009 10:17 pm ]
Tytuł: 

hej mam cale wspomaganiedo 115..
jestes zainteresowany ? pisz pw 8)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/