MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Mały problem z wycieraczkami
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=37699
Strona 1 z 1

Autor:  filippo [ pt gru 05, 2008 12:53 pm ]
Tytuł:  Mały problem z wycieraczkami

Zasadniczo po załączeniu działają, lecz po wyłączeniu zatrzymują się na szybie w tym miejscu w którym je wyłączam, nie dociągają do końca a regulacja ich prędkości (ta dodatkowa) nie działa wcale.
Bezpieczniki są w porządku. Szukam innej przyczyny. Poproszę o sugestie.

Fotki oglądowe:

Sobie sterczy na środku
Obrazek

A pokrętełko prędkości nie działa.

Obrazek

Fotki telefoniczne więc wybaczcie jakość.

Autor:  Michał Białkowski [ sob gru 06, 2008 11:40 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Co prawda jestem początkujący w sprawach restauracji /8, jednak napotkałem u siebie podobny problem z zatrzymywaniem się wycieraczek. Niestety naprawa wymagała wymontowania silnika wycieraczek. Po odkręceniu pokrywy przekładni kątowej silniczka okazało się, że ebonitowe koło zębate przekładni jest jednocześnie odpowiedzialne właśnie za wykonanie przez wycieraczki pełnego cyklu. Na kole znajdują się ścieżki miedziane o odpowiednich długościach a z nimi współpracują styki. U mnie jeden z nich pękł i zaginął /pewnie poprzedni właściciel nie umiał sobie z tym poradzić/. Trzeba było dorobić styk /dawcą był stary solidny przekaźnik/ i wszystko zaczęło działać prawidłowo. Lub jeszcze jedno, którymś z przewodów nie pamietam w tej chwili którym, do silniczka dostarczane jest zasilanie bez przerwy i dochodzi ono do styku, który podczas spoczynku wycieraczek opiera się o część koła zębatego bez ścieżki miedzianej/tworząc obwód otwarty/. Po włączeniu wycieraczek koło zębate obraca się i styk na określoną część jego obrotu /zamyka obwód/ podaje przez ścieżkę i kolejny styk zasilanie do silnika po to aby wycieraczki mogły wykonać cały cykl nawet przy odcięciu zasilania przez włącznik przy kierownicy. Dlatego proponuję sprawdzić działanie tych styków w przekładni silniczka wycieraczek oraz wtyczkę zasilającą sam silniczek, czy w jednym z pinów jest zasilanie przy wyłączonych wycieraczkach a włączonym zapłonie. To potencjalne powody, które w tej chwili przychodzą mi do głowy. Mam nadzieję, że nie opisałem tego zbyt skomplikowanie :) Nie wiem jednak co może byś przyczyną braku regulacji prędkości pracy wycieraczek.
Pozdrawiam,

Autor:  filippo [ ndz gru 07, 2008 10:54 am ]
Tytuł: 

Dziękuję bardzo za szczegółowy opis. Silniczka raczej rozbierał nie będę bo nie mam na to zupełnie czasu, jednak samą wtyczkę sprawdzę bo zachodu z tym raczej nie ma wielkiego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/