MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zaciski hamulcowe.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=36936
Strona 1 z 1

Autor:  kudłaty [ sob lis 01, 2008 12:20 am ]
Tytuł:  Zaciski hamulcowe.

Witam wszystkich.

Wiem, że było wiele wątków już na ten temat, ale...

Zabrałem się dzisiaj za regenerację zacisków hamulcowych w mojej W115, zdekompletowałem stare i teraz zdjęcie:

Obrazek

I pytanie, czy to srebrne oryginalnie to ocynk z jakąś pasywacją czy kadm z tym samym?! W poprzednich postach jest różnie, kadm ocynk... Może ktoś wie, co dokładnie?!

W miejscach połączenia "połówek" wygląda jak ocynk ze srebrną pasywacją.

Obrazek

W moich zaciskach z przodu i z tyłu oprócz gumowych osłon przeciwkurzowych były jeszcze takie blaszki montowane w cylinderki "osłony termiczne?!", Pytanie, czy można to gdzieś jeszcze dostać?

Bardzo proszę o pomoc.

Autor:  amon [ sob lis 01, 2008 9:31 am ]
Tytuł: 

Według mnie zaciski były ocynkowane. Kolor ocynku nie był chyba określony ponieważ zaciski (nowe), których mam kilka kompletów wyglądają różnie.
Tył
Obrazek
Obrazek
Przód
Obrazek

Co do "blaszek" to kupowałem 2 lata temu w ASO, ale nie pamiętam niestety ceny. Blaszki były montowane tylko z przodu. Z tyłu tylko klocek i cylinderek.
Obrazek
Obrazek
Jeszcze jeden przód
Obrazek

Autor:  kudłaty [ sob lis 01, 2008 5:44 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za odpowiedź.

W takim razie może nie we wszystkich montowano, albo u mnie ktoś dobrał z innego samochodu.

A wygląda to tak, niestety uległo zdeformowaniu podczas demontażu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  amon [ sob lis 01, 2008 8:48 pm ]
Tytuł: 

Pierwszy raz widzę takie tulejki w zaciskach. Sprawdzałem w katalogach części i na rysunkach w żadnym W114 i 115 takiej części nie było. Może pochodzą z innego auta.

Autor:  kudłaty [ sob lis 01, 2008 10:11 pm ]
Tytuł: 

Możliwe, że jest właśnie tak jak napisałem wcześniej, że ktoś dopasowywał, jednak pasowały jak ulał i były w obydwóch zaciskach w czterech tłoczkach...??
Może jeszcze ktoś oprócz mnie spotkał się z takim wynalazkiem?!

Autor:  mojojojo13 [ ndz lis 02, 2008 7:20 am ]
Tytuł: 

kudłaty pisze:
Możliwe, że jest właśnie tak jak napisałem wcześniej, że ktoś dopasowywał, jednak pasowały jak ulał i były w obydwóch zaciskach w czterech tłoczkach...??
Może jeszcze ktoś oprócz mnie spotkał się z takim wynalazkiem?!

Rozbierałem i ja w wakacje w swojej Audrey - rok 69/70 i nic takiego nie było, we wcześniejszych /8 też nie widziałem

Autor:  kudłaty [ pt wrz 18, 2009 12:48 am ]
Tytuł: 

Kolejna odsłona kwestii zacisków.
Podczas demontażu śruby uległy uszkodzeniu, zapieczone na AMEN trzeba było je poodcinać. Teraz okazało się, że jest to mały problem gdyż nie są one standardowe, przynajmniej tak mi się wydaje.
Zaciski tylne wygląda to ma M7 skok 0,75 albo 0,8 i długości 50 i 55mm.
Zaciski przednie M9 skok 1,0 długość 65mm.
Czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby mi pomóc w kwestii znalezienia takich śrub, może już ktoś natrafił na ten problem w swoim „gwiazdkowaniu”?

Autor:  Mitu [ sob wrz 19, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

Jakoś wcześniej przegapiłem ten temat, ale nieważne.
Spróbuj kudłaty dowiedzieć się o te śruby w serwisie, nie powinny one być tam znacząco droższe niż w sklepie ze śrubami wytrzymałościowymi, a taki właśnie sklep jest na rogu ulic Grochowskiej i Olszynki Grochowskiej vis a vis marketu na Jubilerskiej (znaczy po przeciwnej strony Grochowskiej niż market). Mają śruby wytrzymałościowe w klasach 5.8, 8.8 i 10.9 parę razy się tam podratowałem w różnych kwestiach, ale w pierwszej kolejności polecam jednak serwis.

Jeśli Ci się nie uda to daj znać, może wybierzemy coś z używek u mnie...

Co do zacisków to moim zdaniem były kadmowane, a kolor zależy od roku. Kadm bez pasywacji ma kolor taki srebrzysto-niebieskawy, a z pasywacją złoty. Wydaje mi się, że z pasywacją zaczęli stosować później (jest bardziej wytrzymały) i taki właśnie kolor widziałem na W116 i W123 co zdaje się to potwierdzać, ale z drugiej strony widziałem srebrzysto-niebieskawy na W126, więc to wszystko są domysły i domniemania.

Co do osłonek metalowych to moim zdaniem były tylko z przodu (do tego blaszka na zacisk od tej strony gdzie się wkłada klocki, co by się brud z jezdni nie dostawał). Moim zdaniem te Twoje kudłaty nie są mercedesowe. Jak chcesz to załatwię Ci nowe reperaturki przednie z osłonkami metalowymi. Trzeba uważać na podróby, bo jest w nich tylko jeden rodzaj tych blach, a powinny być dwa rodzaje - symetryczne, tak aby tłoczki można było ustawić w zacisku jak odbicie lustrzane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/