MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

chlodnica oleju
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=36851
Strona 1 z 2

Autor:  RychuTaryfiarz [ pn paź 27, 2008 10:25 pm ]
Tytuł:  chlodnica oleju

Witam!!!
No ogladam swoj nabytek i wykrywam kolejne niespodzianki-mianowicie mam nie podlaczona chlodnice oleju w mojej w115 240d.Jestem w stadium zalatwiania tych wezy laczacych ja z filtrem oleju i tu pojawia sie problem.Mianowicie czy moge jezdzic bez tej chlodnicy aktywnej i czy moze ktos poradzic jak te weze podlaczyc(moze jakies foto?)tzn ktory waz wychodzacy od filtra gdzie przychodzi(gora dol chlodnicy).Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Autor:  bmw [ wt paź 28, 2008 6:31 am ]
Tytuł: 

Możesz latać bez tej chłodnicy bo to tylko opcja na ciepłe kraje :) .Ja miałem kilka dieselków w W115 i są z wyjściem na chłodnice i bez niej.Węże od chłodnicy są tak ukształtowane że nie bardzo można je zapiąć źle.Chyba nawet mam te węże i chłodnice bo zostały po przekładce na benzyne M123,ale nie jestem pewny na 100%.

Autor:  filippo [ wt paź 28, 2008 9:36 am ]
Tytuł: 

bmw pisze:
Możesz latać bez tej chłodnicy bo to tylko opcja na ciepłe kraje :) .Ja miałem kilka dieselków w W115 i są z wyjściem na chłodnice i bez niej.Węże od chłodnicy są tak ukształtowane że nie bardzo można je zapiąć źle.Chyba nawet mam te węże i chłodnice bo zostały po przekładce na benzyne M123,ale nie jestem pewny na 100%.


Czy latać można to nie wiem w każdym razie jeździć się nie powinno bo skoro inżynierowie wsadzili ją do wszystkich silników powyżej 200D to o czymś to świadczy a skąd Ty takie informacje wziąłeś, że tylko na ciepłe kraje pozostanie w kwestii domysłów.

Autor:  RychuTaryfiarz [ wt paź 28, 2008 9:54 am ]
Tytuł: 

Panowie musze zlozyc samokrytyke.Dzisiaj sprawdzilem numery silnika i zaczynaja sie od 615 913 czyli 2.0D jak mniemam.W zwiazku z tym co namisal kolega filippo nasuwa sie pytanie:to moze chlodnica jest nieoryginalna,wzieta z wiekszej pojemnosci?
Jeszcze jedno:a ile powinna wynosic temperatura pracy silnika dobrze nagrzanego(po przejechaniu np 100km).Moj wskaznik pokazuje ok 60 stC oczywiscie bez podlaczonej nieszczesnej chlodnicy oleju-mysle ze mnie oszukuje.
bmw jesli mialbys takie weze na 100% to daj znac.
Dziekuje za pomoc

Autor:  filippo [ wt paź 28, 2008 11:35 am ]
Tytuł: 

RychuTaryfiarz pisze:
Panowie musze zlozyc samokrytyke.Dzisiaj sprawdzilem numery silnika i zaczynaja sie od 615 913 czyli 2.0D jak mniemam.W zwiazku z tym co namisal kolega filippo nasuwa sie pytanie:to moze chlodnica jest nieoryginalna,wzieta z wiekszej pojemnosci?
Jeszcze jedno:a ile powinna wynosic temperatura pracy silnika dobrze nagrzanego(po przejechaniu np 100km).Moj wskaznik pokazuje ok 60 stC oczywiscie bez podlaczonej nieszczesnej chlodnicy oleju-mysle ze mnie oszukuje.
bmw jesli mialbys takie weze na 100% to daj znac.
Dziekuje za pomoc


Istnieje takie prawdopodobieństwo w takim wypadku.
Termostat normalnie otwiera się przy 81 st.C i taka jest w sumie normalna temp. silnika. Więc najprawdopodobniej nie masz termostatu wcale albo zatrzymał się na "otwarciu" lub uszkodzony jest czujnik. Jeśli odpalasz auto i po około 10 minutach nie osiąga należytej temp lub zostawisz auto na jakiś czas na postoju z włączanym silnikiem i temperatura nie wzrośnie powyżej tych 60st to termostat na pewno do wymiany.

Autor:  RychuTaryfiarz [ wt paź 28, 2008 12:27 pm ]
Tytuł: 

Ja bym stawial na czujnik.Uzasadnienie:Odpalam zimny silnik i zostawiam go wlaczonego.obudowa termostatu robi sie coraz cieplejsza.Po jakims czasie czuje jak waz ktory wchodzi do chlodnicy robi sie cieply,gora chlodnicy zreszta tez,czyli termostat otwiera sie.Jakby z kolei byl caly czas otwrty silnik (tak po mojem,zaznaczam ze mechanikiem nie jestem:)nagrzewalby sie bardzo wolno,a tak nie jest.
Co Wy na to?

Autor:  bmw [ wt paź 28, 2008 2:05 pm ]
Tytuł: 

Gdzieś przeczytałem kiedyś że chłodnica oleju była głównie montowana na tzw.cieplejszy klimat (informacja niejest pewna na 100%).Dziś sprawdzę czy węże są w garażu.Z temperaturą silnika sprawdziłbym termostat i czujnik temperatury (mi tak właśnie padł że 60 było max.)

Autor:  RychuTaryfiarz [ wt paź 28, 2008 2:20 pm ]
Tytuł: 

Ale padl Tobie czujnik czy termostat?
Termostat wiem jak sprawdzic a jak sprawdzic czujnik?

Autor:  bmw [ wt paź 28, 2008 2:53 pm ]
Tytuł: 

Padł czujnik temperatury.Byłem w garażu węże są oba całe niecieknące ale jeden ma na odcinku 3 cm uszkodzoną gumę (starość nie radość) i widać oplot bawełniany.Węże są jak się nie mylę trójwarstwowe,jeździłem z nimi w moim dieselku jak jeszcze był pod maską i nic nie ciekły.Jak chcesz to możemy się dogadać bo mi i tak zalegają w garażu.

Autor:  RychuTaryfiarz [ wt paź 28, 2008 3:55 pm ]
Tytuł: 

DAj znac ile chcesz za ta przyjemnosc :roll:

Autor:  bmw [ wt paź 28, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

żywca bym się napił taki sześciopak mi się marzy :) Daj adres na priv to Ci wyśle,zapłacisz za przesyłkę i tyle,niech sobie jeszcze pojeżdżą te przewody w 115 :)

Autor:  RychuTaryfiarz [ wt paź 28, 2008 9:50 pm ]
Tytuł: 

O zesz Ty!!!!
Myslalem ze ostatnim czlowiekiem z ideałami byl tow.Lenin.Milo sie przekonac ze sa jeszcze tacy ludzie.Wielkie dzieki!!!! :lol:

Autor:  leopold [ czw paź 30, 2008 1:58 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Nie, żebym się chciał wtrącać, ale na wszelki wypadek, jesli by to była chłodnica oleju ze skrzyni biegów, to montowanie uszkodzonego przewodu olejowego to prosta droga do rozwalenia skrzyni biegów. W silniku to też nie jest najlepszy pomysł, ale tam jest przynajmniej pomiar ciśnienia i/lub lampka kontrolna poziomu oleju.
W przypadku pęknięcia przewodu od skrzyni (nigdy nie wiadomo, kiedy to się stanie) pierwszym symptomem tego, że zginął olej, jest pewno jęk zacierającej się skrzyni.
Pozdrawia ostrożny Leopold

Autor:  RychuTaryfiarz [ czw paź 30, 2008 6:36 pm ]
Tytuł: 

DZieki leopoldzie za uwage.weze od kolegi bmw trzymam wlasnie w rece i jeden ma przetarta gume ale nie cieknie.Montuje je bo narazie nie mam innych,jakby bylo cos nie tak to przeciez na miarce czy tez wizualnie pod samochodem zobacze chyba ubytek oleju:)
A propos gdzie mozna dostac nowe weze do chlodnicy plynu i oleju i jaki jest ich przyblizony koszt?Musza byc one typowo do w115 czy moge kupic jakis waz z metra w sklepie np z artykulami rolniczymi
Pozdrawiam

Autor:  PK2 [ ndz lis 02, 2008 9:18 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
bo skoro inżynierowie wsadzili ją do wszystkich silników powyżej 200D to o czymś to świadczy a skąd Ty takie informacje wziąłeś, że tylko na ciepłe kraje pozostanie w kwestii domysłów.


W moim 280C nie ma chłodnicy oleju (fabrycznie).

Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/