MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

silnik w115
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=36811
Strona 1 z 2

Autor:  RychuTaryfiarz [ ndz paź 26, 2008 8:37 am ]
Tytuł:  silnik w115

Witam wszystkich.Z gory zaznaczam ze jesli chodzi o MBw115 to jestem w temacie od wczoraj(nabylem okazyjnie takowa,jednak od wdowy po wlascicielu-nic nie wiedziala o przeszlosci remontowej auta) i w zwiazku z tym profilaktycznie przepraszam jesli poziom pytania jest żenująco niski [zlosnikz]
Prosze o pomoc w zwiazku z serduchem fury.Mianowicie w dowod mam wbite 2000ccm,z VIN wynika ze z fabryki moj mietek wyszedl tez z 2000ccm ale ten silnik co jest pod maska cos wydaje mi sie za zrywny(mam porownanie z moja w123 240d)Panowie jak dowiedziec sie jaka pojemnosc jest pod maska.moze nr silnika?Jesli tak to pomozcie
nr motoru:6160162301

Autor:  bmw [ ndz paź 26, 2008 8:54 am ]
Tytuł: 

616...silnik 240 diesel,jak by był 200 d numer zaczynał by się od 615...

Autor:  RychuTaryfiarz [ ndz paź 26, 2008 10:09 am ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedz.To moze jeszcze rozkodujecie numer z lakierowanej tabliczki 247 424 456 536.Z gory dzieki [zlosnik]

Autor:  t.king [ pn paź 27, 2008 9:11 am ]
Tytuł: 

RychuTaryfiarz pisze:
247 424 456 536.

247 - tylna szyba ogrzewana
424 - skrzynia manualna ,dźwignia w podłodze
456 -wlew paliwa zamykany i dwutonowy klakson
536 - instalacja radiowa bez odbiornika i mechaniczna antena;

Autor:  KarolS1988 [ pt mar 06, 2009 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: silnik w115

RychuTaryfiarz pisze:
...(nabylem okazyjnie takowa,jednak od wdowy po wlascicielu-nic nie wiedziala o przeszlosci remontowej auta) ...


Kupiłeś tego z wawy za te 1500 zł ?

Autor:  MercSwir [ sob mar 07, 2009 1:54 am ]
Tytuł: 

UUU On go nabył z innych rejonach, w zajebistym stanie, i naprawde w cenie dobrej flaszki. Wiem bo mam okazje dłubać w tym aucie :)

Autor:  KarolS1988 [ sob mar 07, 2009 8:57 pm ]
Tytuł: 

no to zazdrościć, też chciałbym coś ładnego kupić ale w mojej okolicy nie ma niczego a jak już się trafi to ceny z kosmosu :(

Autor:  RychuTaryfiarz [ sob mar 07, 2009 11:35 pm ]
Tytuł: 

Trzeba się zakręcić wokół jakiejś wdowy i się uda... :roll:
Dodam jeszcze,że okazało się że silnik jest oryginalny zgodny z vinem,taka dygresja

Autor:  KarolS1988 [ ndz mar 08, 2009 10:05 pm ]
Tytuł: 

no właśnie ;p tylko gdzie taką panią dorwać;p ? pozatym w mojej okolicy w promieniu 20 km jak nie więcej nie widziałem ani jednego takiego na chodzie

Autor:  MercSwir [ ndz mar 08, 2009 11:12 pm ]
Tytuł: 

Szukaj w promieniu 300km od siebie to coś znajdziesz :)

Autor:  kielbik [ pn mar 09, 2009 1:25 am ]
Tytuł: 

RychuTaryfiarz pisze:
6160162301
Ten numer to nie numer silnika tylko numer jakiejs jego czesci (prawdopodobnie odlewu glowicy lub bloku). Numer silnika jest wybijany a nie odlewany i ma 14 znakow (cyfr). Mozliwe jest, ze jakies czesci z silnika OM616 stosowano w OM615 (szczegolnie jezeli chodzi o samochod drugoseryjny).

Autor:  KarolS1988 [ pn mar 09, 2009 7:09 am ]
Tytuł: 

z tego co wiem o tych silnikach to silnik 220 D a 240 D róznił się tylko tłokami średnice ma taką samą, czyli może to być silnik 220D po remoncie i wkoś założył tłoki od 240 D czego efektem może być zwiększenie pojemności silnika lub zmniejszenie jeśli to był silnik 240 D i wsadzili tłoki od 220 D. Mój ojciec jeszcze pare ładnych lat temu to miał takich w warsztacie kilka do naprawy i z tym silnikiem takie przekręty robili i on to poprawiał. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
MercSwir pisze:
Szukaj w promieniu 300km od siebie to coś znajdziesz :)



Heh :D w sumie to możliwe bo jestem kierowcą, no ale czasu na wysiadanie z samochodu nie ma za bardzo ;p ale dzieki za informacje :)

Autor:  holyfido [ pn mar 09, 2009 8:30 am ]
Tytuł: 

z tego co wiem o tych silnikach to silnik 220 D a 240 D róznił się tylko tłokami średnice ma taką samą, czyli może to być silnik 220D po remoncie i wkoś założył tłoki od 240 D czego efektem może być zwiększenie pojemności silnika lub zmniejszenie jeśli to był silnik 240 D i wsadzili tłoki od 220 D.

Musiał niezłe przekręty robić, skoro zmieścił tłoki od 240 do 220 ;)

Patrz poniżej.
Mercedes-Benz type 220 D/8
87 x 92,4 mm

Mercedes-Benz type 200 D/8
87 x 83,6 mm

Mercedes-Benz type 240 D
Bore x stroke 91 x 92,4 mm

To silniki 200 i 220 mają taką samą średnicę tłoka, tylko inny skok.
240 inna średnica, inny skok.
Dane z Danych Technicznych ze strony. Pozdrawiam.

Autor:  KarolS1988 [ pn mar 09, 2009 4:17 pm ]
Tytuł: 

a możliwe całkiem :) ale właśnie o to mi chodziło że jest inny skok tłoka. Dzięki za poprawkę :) możliwe że przekręciłem coś bo dość dawno o tym czytałem. Pozdro :)

Autor:  KarolS1988 [ wt mar 10, 2009 2:38 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Musiał niezłe przekręty robić, skoro zmieścił tłoki od 240 do 220 ;)
.


żeby nie było mój ojciec to poprawiał po partaczach jakich było wielu. Przez to w naszej okolicy takie mietki do niego trafialy, no i znał je na pamięć bo to było jego pierwsze autko :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/