MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W115 200D - 55KM, 34 lata i masa kłopotów.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=35956
Strona 1 z 1

Autor:  pablo_1 [ wt wrz 09, 2008 6:09 pm ]
Tytuł:  W115 200D - 55KM, 34 lata i masa kłopotów.

Witam. Na samym początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać - z racji, że to mój pierwszy post na tym forum. W sumie dopiero je poznaje - przypadkowo spotkany chłopak (również jeżdżący 115stką ;) ) powiedział mi o nim parę dni temu. Zajrzałem, poczytałem a teraz postanowiłem coś napisać. Pojazdem o którym (mam nadzieję) będziemy tu dysputować jest moja 115stka. Opis auta macie w nazwie tematu [zlosnik] Nie będę tu całej historii auta u mnie streszczał (choć nie ukrywam że były czasy lepsze i gorsze dla niej). Z racji ostatnich problemów streszczę tu tylko ostatnie 3 lata. Przez dość długi czas - powiedzmy, że 2 lata - auto było bezproblemowo użytkowane na codzień (co oczywiście swoje piętno na nim odcisnęło - głównie lakier i stan blacharski), silnik sprawował się bezawaryjnie i był praktycznie bez obsługowy. Po rozgrzaniu ciśnienie spadało minimalnie do ok 1.8. Ostatni nie cały rok auto praktycznie przestało w garażu - rzadko przepalane, sporadycznie krótkie turlanko po mieście. Teraz od ostatnich 2 miesięcy zacząłem znowu ostro kręcić 115stką kilometry. Co zauważyłem i co nie pokoi mnie jednocześnie:
-ciśnienie min. po rozgrzaniu spada nawet do ok 1,1
-chyba bierze olej (nie jestem w stanie sprawdzić jak dużo i czy na pewno)
-przy zapalaniu często zakopci na biało - siwo
-w trakcie jazdy czasem na czarno kopci
Jak tak długi postój mógł wpłynąć na silnik? Pompa paliwa i wtryskiwacze są OK. Czy może być to wina uszczelniaczy zaworowych??

Proszę o pomoc ;) , mam nadzieję że razem jakoś się z tym uporamy. A nie bawem kolejna odsłona ciemnej strony mojego auta - czyli kolejne pytania i próby podleczenia mojej Gwiazdy 8)

Autor:  Vesa [ wt wrz 09, 2008 10:31 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Witaj na forum Pablo :)
Daj zdjęcie :) w tym bebechów :)
pozdrawiam

Autor:  Janfocus [ pn wrz 15, 2008 3:19 pm ]
Tytuł: 

Wystarczy aby auto stało poł roku i stają pierścienie, a przy dłuzszym staniu lecą uszczelki... Prawdopodobnie u Ciebie staneły pierścionki i lub uszczelniacze zaworowe oklapły. Dla pewności mozna zrobić pomiar kompresji bez i z próba olejową -będzie wiadomo odnośnie pierścieni. Koniecznie zmien olej, to że stał nie znaczy że się nie zestarzał...
Jesli wyjdzie że pierscionki staneły mozna spróbować akcji pod tytułem nafta z olejem 50/50 do cylindrów, ale potem trzeba cały olej zmienić... Czasem to pomaga przed rozbieraniem silnika, a poza tym to jeździć...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/