MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Łożysko podwieszeniowe wału/podpora
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=34478
Strona 1 z 1

Autor:  mojojojo13 [ czw cze 19, 2008 2:36 pm ]
Tytuł:  Łożysko podwieszeniowe wału/podpora

Witajcie
Po wymianie łożyska i podpory ( kupiłem oddzielnie) - po tygodniu spokoju powróciły hałasy i wibracje - podejrzewam że łożysko wyszło z podpory.
Ruskie EPC nie chce pokazać, czy numer jest taki sam jak w przypadku podpór do wału 3 częściowego.
Chciałbym zamówić razem ze sprzęgłami elastycznymi ( choć wyglądają dobrze), a nie chciałbym się bujać po sklepach i ciągle oddawać ( bo są na zamówienie)
Pozdrawiam

Oczywiście to auto MB w115 200 70/69 rok

Autor:  kudłaty [ pt cze 20, 2008 12:24 am ]
Tytuł: 

Zajrzałem dziś do EPC i nie jest jednoznaczne to, że podpora z trzyczęściowego wału jest taka sama jak z dwuczęściowego. Numer pokrywa się tylko w jednym przypadku na kilka możliwych. Wydaje mi się, że nie jest to taka sama podpora. Ale nigdy tego nie widziałem, więc jest to moja subiektywna i teoretyczna opinia. ;-)

Autor:  filippo [ pt cze 20, 2008 9:40 am ]
Tytuł: 

Febi/bilstein
- tarcza przegubowa z zestawem montażowym - NR artykułu 07541/ nr części 123 410 00 15
- łożysko wału przegubu z łożyskiem kulkowym - jest mały problem bo w katalogu są dwie opcje. Oba dla trzyczęściowych, oba o tej samej średnicy, obie pasują do M115.
- 07150 / 115 410 44 81 S
- 07149 / 115 410 43 81 S

Autor:  roadrunner [ pt cze 20, 2008 9:49 am ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
podejrzewam że łożysko wyszło z podpory.


A czasem odwrotnie podpory nie zamontowałes?

Autor:  mojojojo13 [ pt cze 20, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
czasem odwrotnie podpory nie zamontowałes?

a czym to się objawia?
nie podejrzewam , założyłem analogicznie do tej którą zdjąłem, ale to było kawał czasu temu więc ręki uciąć nie dam

Autor:  kokosz [ czw cze 26, 2008 7:36 pm ]
Tytuł: 

U mnie po wymianie podpór pojawiły się wibracje powyżej 60km/h, wczoraj udałem się do Ząbek na wyważenie wału, opercja trwała godzinę przyrządem który miał ze 30lat, cena 120zł. Przy okazji od Pana wywazającego wał dowiedziałem się, że dziejszy skład gumy jest inny niz 30lat temu, guma jest twardsza i to powoduje wibracje.

Autor:  PiotrH [ pt cze 27, 2008 9:08 am ]
Tytuł: 

Czy wibracje ustąpiły po wyważeniu wału?

Autor:  kokosz [ pt cze 27, 2008 9:13 am ]
Tytuł: 

Tak jest bardzo dobrze, nic nie wibruje, nie trzęsie. Jeśli dobrze zrozumiałem załozono 18dekagramów cięzarków. Juz podczas wywazania gdy tył samochodu jest na podnosniku czuje sie poprawę przy stopniowym dokładaniu ciezarków, zasadajest taka jak przy wywazaniu kół.

Autor:  mojojojo13 [ sob cze 28, 2008 8:56 am ]
Tytuł: 

Krzysiek W123c pisze:
Tak jest bardzo dobrze, nic nie wibruje, nie trzęsie. Jeśli dobrze zrozumiałem załozono 18dekagramów cięzarków. Juz podczas wywazania gdy tył samochodu jest na podnosniku czuje sie poprawę przy stopniowym dokładaniu ciezarków, zasadajest taka jak przy wywazaniu kół.

Myślałem nad tym , jeszcze rozważam - w sumie wcześniej miałem stuki i wibracje - teraz mam tylko wibracje i też od ok 50/60 km/h, więc może to to, gryzę się z myślami bo z czasem stoję strasznie słabo , czy dać do wyważenia, czy jeszcze raz zmienić podporę i dopiero do wyważenia, z podporą jest jednak roboty na kilka godzin a ja już nie mam garageum z kanałem

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/