MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W114 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=32580 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 9:22 am ] |
Tytuł: | W114 |
kto wie jakie skrzynie biegow byly montowane w 114 przy silniku 230.6 ? |
Autor: | filippo [ śr mar 19, 2008 11:05 am ] |
Tytuł: | |
Ja wiem. Żart. Tłumaczę na polski z pewnej www - jak przetłumaczę to wkleję.' <br>Dodano po 1 godzinach. 33 minutach.:<br> Mercedes Benz W114 230.6/8 Rodzaj skrzyni: 4-biegowa Dostępność: seryjnie Sterowanie: przy kierownicy lub w podłodze między siedzeniami Sprzęgło: jednotarczowe, suche Zsynchronizowanie: biegi I - IV Przełożenia poszczególnych biegów: I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 Przełożenie tylnego mostu: 3,69 Prędkość maksymalna: 175 km/h Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,3 s Średnie spalanie: 11,2 l Mercedes Benz W114 230.6/8 Rodzaj skrzyni: 5-biegowa Dostępność: opcjonalnie, na zamówienie Sterowanie: w podłodze Sprzęgło: jednotarczowe, suche Zsynchronizowanie: biegi I - V Przełożenia poszczególnych biegów: I. 3,96; II. 2,34; III. 1,43; IV. 1,0; V. 0,87; R. 3,72 Przełożenie tylnego mostu: 3,92 Prędkość maksymalna: 175 km/h Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,3 s Średnie spalanie: 11,2 l Mercedes Benz W114 230.6/8 Rodzaj skrzyni: 4-biegowa automatyczna Dostępność: opcjonalnie, na zamówienie Sterowanie: przy kierownicy lub w podłodze Sprzęgło: jednotarczowe, suche Przełożenia poszczególnych biegów: I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 Przełożenie tylnego mostu: 3,69 Prędkość maksymalna: 170 km/h Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,9 s Średnie spalanie: 11,2 l Dane przetłumaczone (nie jestem tłumaczem więc jeśli są błędy, wybaczcie) ze strony www.mb.auto.pl |
Autor: | chymon [ śr mar 19, 2008 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
Heja, może taka zielonkawa ta 114? ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
ta 114 zolta jak taksowka ![]() wiecie cos o 3 biegowzch automatach? byly takie chociaz???? |
Autor: | Piotrektt [ śr mar 19, 2008 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym potrzebowal info jw. odnosnie w114 250.6/8 skrzynia 4 biegowa manualna. Chyba ze byla montowana ta sama skrzynia co w 230.6? |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
czy takie skrzynie trzy biegowe byly...? |
Autor: | filippo [ śr mar 19, 2008 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
Piotrektt pisze: Ja bym potrzebowal info jw. odnosnie w114 250.6/8 skrzynia 4 biegowa manualna. Chyba ze byla montowana ta sama skrzynia co w 230.6?
No panowie podałem źródło przecież. Mercedes Benz W114 250/8 Rodzaj skrzyni: 4-biegowa Dostępność: seryjnie Sterowanie: przy kierownicy lub w podłodze Sprzęgło: jednotarczowe, suche Zsynchronizowanie: biegi I - IV Przełożenia poszczególnych biegów: I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 Przełożenie tylnego mostu: 3,92 od 10.69: 3,69 Prędkość maksymalna: 180 km/h Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 12,8 s Średnie spalanie: 11,7 l Trzybiegowego dla 230.6 nie było. www.mb.auto.pl |
Autor: | Piotrektt [ śr mar 19, 2008 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
na swoja slepote nic nie poradze ![]() dzieki ![]() |
Autor: | Mitu [ śr mar 19, 2008 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
smerfik pisze: wiecie cos o 3 biegowzch automatach? byly takie chociaz???? filippo pisze: Trzybiegowego dla 230.6 nie było. W żadnym W 114/115 nie było trzybiegowych automatów. Tylko czterobiegowe! Po za tym poprawiając to co podał filippo to: 230/8 z automatem i manualem czterobiegowym na początku miał most 3,92, a od 10.69* 3,69. Natomiast z pięciobiegowym manualem (dostępnym od 03.69) najpierw miał most 4,08, a od 10.69* 3,92. Co za tym idzie podane osiągi (przyspieszenia, prędkości maksymalne i spalanie) należy traktować orientacyjnie, bo zmiana przekładni głównej wpływa na te parametry w sposób znaczący! * - niektóre źródła podają zmianę w 11.69 piotrektt pisze: odnosnie w114 250.6/8
Kolego takie auto nie istnieje. Przy 230.6 używamy ".6", aby podkreślić że jest to wersja sześciocylindrowa (motor M 180, nadwozie W 114), bo w II serii była także wersja czterocylindrowa (motor M 115, nadwozie W 115) i ją oznaczamy 230.4. To co po kropce oznacza liczbę cylindrów, ale używamy tego tylko odnośnie tych dwóch modeli i tylko w II serii. Natomiast, gdy ktoś napisze 230/8 to wiadomo, że chodzi o I seryjne W 114 230 (motor M 180, nadwozie W 114), w II serii przemianowane na 230.6 jak napisałem wyżej dla odróżnienia od 230.4, któy zadebiutował wraz z początkiem II serii zastępując 220 (też motor M 115, nadwozie W 115). Po za tym potocznie przyjęło się, że pisząc/mówiąc 230.6 mamy na myśli W 114 z motorem M 180 niezależnie od roku produkcji. Tak dla uproszczenia. Po za tym zmień podpis, znaczy skasuj literę "S", bo nie ma takiego auta jak W 114 250 S! Lepiej napisz jaką masz pojemność, bo w 1971 roku to mogło być 250 2.5 (motor M 114) lub 250 2.8 (motor M 130). Dane które podał filippo odnoszą się do wersji z M 114. Jeszcze moja jedna prośba. Jak piszecie 230.6 to nie ma potrzeby dodawać "/8" na końcu, bo nie może to być nic innego! To samo kiedy na początku jest W 114 lub W 115 i oznaczenie wersji silnikowej to na końcu nie trzeba dodawać /8, bo się robi bałagan. Co do określenia "średnie spalanie" to też nie jest to do końca szczęśliwe, bo przytoczone wyniki konsumpcji paliwa to wyniki wedle normy DIN 70030. Dla 230.6 średnie spalanie w testach wyszło 16,1 l/100 km. |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
no wlasnie ![]() Macie wiedze o automatach w 230.6 ? dochodze do trzeciego biegu i nic wiecej sie nie wlacza .... jest mozliwosc regulacji czy moze to byc cos powaznego? |
Autor: | Mitu [ śr mar 19, 2008 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
smerfik pisze: Macie wiedze o automatach w 230.6 ?
dochodze do trzeciego biegu i nic wiecej sie nie wlacza .... jest mozliwosc regulacji czy moze to byc cos powaznego? Skrzynie w /8 ruszają z 2. biegu. Przy ruszaniu wciśnij przyspieszacz ![]() |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 7:13 pm ] |
Tytuł: | |
niech tak bedzie ze ruszam z drugiego, tzlko ze max jaki moge jechac to 120 przy wzjacym silniku a predkosc optymalna to 90 a rozne zrudla podaja sporo wieksza predkosc max... |
Autor: | Piotrektt [ śr mar 19, 2008 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu Strzeliłeś kolego przekrojówke..... zapamietam. Co do silnika to jest to M114 ,natomiast "250S" umiescilem w przypisie bo zarowno na klapie bagaznika taki emblemat byl zalozony , oraz w umowie mam takie oznaczenie modelu. Samochod nie zostal kupiony od "rzeźbiarza" ktory zlozyl autko z 4 innych i wlozyl dwulitrowego diesla , tylko z MSW w roku 1982 przez mojego Ojca. Mozliwe ze ktos kiedys przyczepil emblemat z 250S w108.... |
Autor: | smerfik [ śr mar 19, 2008 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
nie sadze ze 120 km/h to max uwazam ze cos nie do konca dziala jak powinno |
Autor: | filippo [ śr mar 19, 2008 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Mitu za uzupełnienie jednakże dodam jeszcze dwa zdania od siebie. Skupiłem się na tym co koledzy szukali a, że tłumaczyłem to w pracy to nie specjalnie miałem czas jeszcze wyjaśniać dokładne oznaczenie modeli które omawiane było setki razy - sam zrozumiałem czego szukają i to wkleiłem. Podałem także źródło by to wszystko sobie sami mogli zweryfikować bo nikt nie jest nie omylny a poza tym ekspertem nie jestem. Zabawiłem się jedynie w tłumacza. Jeśli zaś chodzi o spalanie/V-max to jego wartości są zawsze umowne bo czynników na nie wpływających jest masa ale faktycznie nie podałem, że jest ono wg. wymienionej przez Ciebie normy. Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |