MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 6:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik do W115
Post: pn cze 12, 2006 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
witam, mam do kupienia silnik do swojej 115, chodzi mi o 240D. problem polega na tym ze ja mam starter z ciegla a nie ze stacyjki. czy silniki w w123 ( ten co mam na oku jest wlasnie z beczki ) i te ze 115stek poza rozrusznikiem ( bo to chyba on jest inny ) sie nie roznia? czy moge kupic silnik z beczki podlaczyc te wszystkie ustrojstwa i bedzie on pasowal do mojego auta? kolejne pytanie: mam u siebie chlodnice podziurawiona jak po bombardowaniu i na 100km to z 5 literkow wody ucieka a za psie pieniadze moge kupic chlodnice wraz z chlodnica oleju. czy te chlodnice pasuja pod kazdy silnik/pompe?
wybaczcie ze pytania sa pewnie dla niektorych oczywiste ale zalezy mi na tej wiedzy bo moge kupic fajny motorek za niewielkie pieniadze a nie jestem na razie na tym etapie rozbiorki auta. aha niedlugo wysle kolejne zdjecia z demontazu do mojego watku, niedlugo autko jedzie do blacharza...
dziekuje i pozdrawiam.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 11:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Będzie pasował, ale będziesz musiał zrobić trochę przeróbek. W W 123 jest inny filtr i do tego w innym miejscu, więc bedziesz musiał zakombinować. U mnie jest po lewej stronie (siedząc w aucie) tam gdzie powinien być akumulator, a akumulator po prawej i z tego powodu puszka filtra jest wlotem do tyłu zwrócona. Do motoru od W 123 raczej będziesz musiał zastosować puchę filtra i kolektor dolotowy od W 115, pompę vacuum też od W 115. Za to stacyjkę, od W 123 (niekoniecznie co prawda). A tak w ogóle to niewykluczone, że będzie problem upchnąć ten motor pod maską bez ingerencji w zawieszenie...
Co do chłodnicy to zmień, bo w końcu przegrzejesz motor! [totalszok]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Mitu pisze:
A tak w ogóle to niewykluczone, że będzie problem upchnąć ten motor pod maską bez ingerencji w zawieszenie...
Co do chłodnicy to zmień, bo w końcu przegrzejesz motor! [totalszok]


dlaczego, inne gabaryty ma silnik 240D z w123? czy moze rozni sie komora silnika w modelach 200D i 240D? wydawalo mi sie ze sa bardzo zblizone. jesli chodzi o filtr, pompe czy stacyjke to mam te elementy ze swojego dawnego silnika ( filtr powinien pasowac, nie mowiac juz o stacyjce od 115, a pompa jet inna niz w 200D/220D?)

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 16, 2006 2:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Co do wymiarów to nie jestem pewien ale powinno bez problemu wejść. Istotnie główna przaszkodą będzie filtr oleju, w 115 mały od dołu i umocowany ma wysokości 2-3 gara, a w 123 wysoki komin przy 4 cylindrze, dokładnie tam gdzie 115 ma wsporniki, ale da się to zaślepić i ominąć przewodami olejowymi. Kolektory na bank inne ale to kwestia przekładki. Różne są jeszcze pompa wtr., pompa wacu, łapy silnika, głowica (w tym komory, co za tym idzie tłoki, czasem wałek i średnica świec) ale te elementy są wspólwymienne i jeśli przekładasz całość to nie musisz sie o nie martwić.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 18, 2006 9:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
pompa wtryskowa inna? ja nie jestem na 100% pewien ale niekoniecznie - i w 115 i w123 aby nr i kolor tabliczki się zgadzał i będzie ok.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 18, 2006 11:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pompy sa na pewno współwymienne, oczywiście w zakresie tej samej pojemnosci (kolor tabliczki!) ale z tego co pamietam to ostatnie beczki miały juz pompy, które różniły się wyglądem od mojej stopiętnastkowej. Może ktoś z wiekśzą wiedzą rozwieje nasze wątpliwości, sam jestem ciekaw.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 10:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Co do pompy to oczywiście trzeba je wymieniać w ramach tej samej pojemności skokowej ale z własnego doświadczenia wiem że pompa od 200 d chodzi idealnie w 220d. Oczywiście 240 d to pewno inna historia.
Co do pomp od 123 to oczywiście było ich kilka MW, M z regulatorem pneumatycznym, M/RSF. Nie zawsze są współzmienne, mają choćby inne smarowanie ( z silnika ). A więc jak miałeś np. pompę M z regulatorem pneumatycznym to nie będziesz miał żadnych kłopotów żeby ją pod 123 podłączyć.
A tak na marginesie to mój znajomy ma chyba jeszcze oryginalna pompę od 123 240 d z silnika który był do końca na chodzie, a więc jakbyś miał jakiś kłopot w co wątpię to daj znać.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
witam, dzieki wszystkim ktorzy uswiadomili mi roznice, w gruncie rzeczy istotna, pomiedzy silnikami w w115 i w123. w zwiazku ze silnik 240D z w115 niedlugo do mnie zawita ( ten wlasciwy ), mam jeszcze pare pytan: mam do kupienia skrzynie 5 kompletna z drutami, wybierakiem i innymi z w114. czy mozna ja bez problemu zamontowac pod 240D z w115? jesli tak to jak bedzie sie zachowywal silnik? chodzi mi o przyspieszenia, V-max? i jak sprawa wygladala by jakbym zamontowal jeszcze do zestawu dyfer od 300D? czy nie mialby przyspieszenia czolgu i V-maxa na pozimie nowego CLK? czt dyfry w 200D, 220D i 240D sie roznia przelozeniem? z gory dzieki za odpowiedz.

aha jak odpiac te cholerna podsufitke?

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
aha jak odpiac te cholerna podsufitke?

od tyłu - wujmij siedzenia - przyklejona jest od wewnątrz pod kanapą , pozdejmuj aluminiowe nakładki z wnęk drzwi , plastikowe słupki , lusterko - niepamiętem czy jest włożona za szybe ale całkiem oprawdopodobne - opiera się na drutach więc staraj obrócić drut- powinien wyjśc
Dyfer i wał 220/240 się rózni przełożeniami- niewiem jak 200/220 -

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
W związku z tym, że mnie również czeka najprawdopodobniej taka operacja mam pytanie:

No dobrze, ale jak jest z tym filtrem oleju w końcu? Trzeba go zdjąć i jest tylko możliwość zrobienia go na przewody? czy istnieje możliwość montażu filtra oleju od w115 w miejsce w123? Nie mam przed oczyma ani bloku od w123 ani obudowy od w115 więc nie wiem czy będzie pasować - PORADŹCIE! Sprawa raczej pilna :)

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 10:21 am 
Offline

Rejestracja: pn sie 02, 2010 12:34 pm
Posty: 0
Numer GG: 773944
Lokalizacja: Kalisz/Łódź
Jak mi nie chciał się do w114 zmieścić silnik 300D od beczki, to zastosowałem 2 grube aluminiowe przystawki i wężami przeniosłem filtr oleju w inne miejsce.

_________________
w114C, acz 300D 1972
w109 300SEL 3.5 1970 - remont
w126 280SE 1983 - tatowóz


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 2:23 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Z tego co wiem mocowanie filtra 115 i 123 jest inne, a może filtr 115 pasuje na otwory 123 ale odwrotnie...

W każdym bądź razie jak zamontujesz nawet filtr 115 w miejscu gdzie silnik 123 ma miejsce na filtr to do nadwozia ten silnik się nie zmieści.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Post: wt sie 21, 2012 11:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Montaż silnika od 123 do 115 jest trudny. Filtr oleju wchodzi w ściane grodziową. Przeróbka na węże to już rzeźba. Miałem kiedyś takie auto i filtr był przerobiony na przykręcany, mniejszy, coś było spawane aluminium przy podstawie filtra. Ponieważ w końcu się zatarł, założyłem silnik od w115.
Z rozrusznikiem chyba najmniejszy problem, bo można założyć od 115

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Post: śr sie 22, 2012 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za porady. Silnik już siedzi w aucie, więc potwierdzam organoleptycznie:

1. Filtr oleju (komin) od w123 nie mieści się - jeśli ma zostać wzmocnienie ściany grodziowej. Sprawdzę jeszcze teoretycznie, czy skrócenie podstawy umożliwiłoby tą rzeźbę, ale to gwoli poszerzenia wiedzy jedynie. Generalnie opinia ta bazuje na pomiarach, bo słupek wkładaliśmy już bez filtra. Teoretycznie można by komin postawić bardziej pionowo, sporządzając odpowiednią "przejściówkę" - coś jak skośne kolektory do silnika fiata 124 abarth, do montażu dużych gaźników.

2. Relokacja filtra na przewodach to nic trudnego i niespotykanego, pomijając fakt, że na niemieckich forach opisane jest to parę razy (najczęściej w przypadku przekładki silnika 300d od w123 do w115) - w Polsce - z tym, że są do tego produkowane gotowe zestawy (nakręcane na mocowanie filtra) często robi się to w przypadku aut 4x4 do rajdów oraz mocno przerabianych japończyków.
Cały problem w tym, że zawsze łatwiej, jak wszystko pasuje i nic nie trzeba przerabiać/zakuwać/przenosić :D bo zwiększa się możliwość wycieku i koszty i nie jest oryginalne...

3. Łapy silnika są inne i należy zastosować te od w115. Łapy od w123 są za szerokie i nawet (teoretycznie) po zmianie otworów lub spawaniu/skracaniu - silnik siedziałby za bardzo do tyłu i do góry.

4. Kolektor wydechowy - najlepiej przełożyć od w115, bo ten od w123, jakkolwiek wchodzi "na styk", po lekkim przegięciu kołnierza, da efekt rury kolektorowej niemalże przylegającej do ściany grodziowej, nie mówiąc już o bliskości wyjść z nagrzewnicy. Kolektor pasuje bez problemu. Pojawia się natomiast problem z kryzą, bo nikt już w Polsce nie robi rur kolektorowych do w115. Ferroz też zakończył już produkcję.

5. Rozrusznik w123 mieści się bez problemu między silnikiem, a mocowaniem drążków kierowniczych do nadwozia.

6. Cięgna, sterowanie biegami od wajchy po kierownicą, dostęp do przekładni kierowniczej - wszystko bez większych problemów mieści się przy silniku.

7. Jak już koledzy zauważali na forum - wspomaganie kierownicy w miejscu w123 znacznie utrudnia lokację akumulatora po lewej stronie komory.

8. Podstawa filtra oleju od om615 w w115 i w123 jest inna. Uwaga ta tyczy się filtra w115 mocowanego z przodu przed łapą silnika. Widziałem tylko na zdjęciach, że były i filtry w115 mocowane w miejscu komina, tak jak w w123, z tym że skierowane w dół, ale nigdy nie widziałem tego "na żywo". Swoją drogą obejrzę to dzisiaj i zobaczę czy nie dałoby się zrobić aluminiowej przejściówki :)

9. Przy łapach od w115, cięgna do zmiany biegów od w115, są oczywiście "idealne" :D

10. Moje zdanie: pozostawiając na początek kwestię oryginalności, załóżmy, że chodzi nam o jazdę :) - w przypadku możności wydania pieniędzy na remont silnika w115 i możliwości, aby jeszcze trochę postało na czas kompletowania - nie warto bawić się w niby tańszą przekładkę. Graty dodatkowe - jeśli nie ma się pod ręką w115 na części - pochłaniają drugie tyle co używane om615 z w123 + trochę pracy własnej. Pozostaje jeszcze kwestia koniecznego czasu i ew. Żony :D, która się pyta, czy wszystko pasuje i dlaczego się denerwujesz? :D NIE WARTO!
Z drugiej strony - jeśli potrzebujemy jeździć - nie jest to najgorsze rozwiązanie... jeśli mamy silnik z początku produkcji w123 to po zmianie dekla zaworowego, filtra paliwa, kolektora wydechowego, wyjścia przewodu do nagrzewnicy silnik "z góry" jest nie do odróżnienia od w115. Na dole oczywiście zostanie trochę różnic, na pierwszy rzut oka niewidocznych.

Jeśli w montażu końcowym wyjdą jeszcze jakieś różnice - opiszę je tutaj - ku pożytkowi i ew. potrzebie :D

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Post: czw sie 23, 2012 9:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Silnik siedzi już w budzie. Ostatnia partia doświadczeń:

1. Filtr kominowy nie wejdzie, choćby nie wiem co :) - przede wszystkim trafia na wyjścia do nagrzewnicy.
2. Karter silnika 615 od w123 ma dwa aluminiowe nadlewy, które trzeba obciąć, bo opierają się na belce przedniego zawieszenia.
3. Kolektor wydechowy od w 123 ostatecznie też by wszedł, ale trafia na przewody od nagrzewnicy.

Ostatecznie lepiej kupić silnik dedykowany do danego auta :D i będzie bez szczepienia :D Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl