MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 1:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 07, 2008 11:24 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:05 pm
Posty: 17
Witam

Idzie wiosna i ruszyłem moją 115-ke. Wylądowała w warsztacie ponieważ w mrozy poszła mi chłodnica i wypadła jedna z "zaślepek" w bloku silnika (tych anty rozwaleniowych bloku przez lód).

Wyminiełem chłodnice, termostat, włożyłem te zaślepki, wyminiłem olej, uzupełniłem płyny, auto odpaliło od kopa i jeździ, ale...

Po pierwsze auto ma trochę wyższą temperaturę pracy silnika niż zwykle, woda w chłodnicy jest zimna mimo tego, że silnik ma temperature ok 80 stopni. Po za tym wskaźnik temperatury jakoś dziwnie skacze np. jade na trasie i temperatura jest ok. zatrzymuje się w miejscu i wskaźnik różnie (czasem lekko niżej, czasem lekko wyżej). Inna sytuacja: jade po mieście i wskaźnik dziwnie reaguje. Wchodze w zakręt temperatura jest lekko wyższa, wychodze na prostą temperatura spada.
Ogólnie autko jeździ, ale boje się co bedzie dalej...

Pomocy ! ! !


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 1:22 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
Wg mnie termostat kupiles lipny,za pozno sie otwiera, nie domyka, zdazalo mi sie wymieniac termostaty jeden po drugim az trafilem na dobry. Najlepiej zainwestowac i kupic dobry niz potem sie bujać.
Proponuje wsadzic stary i zobaczyc co sie dzieje.

Chlodnica i przewody wejscia, wyjscia sa calkowicie zimna nawet po dluzszej jezdzie??

_________________
Mercedes 250S W114 71'
Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'
VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 2:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:05 pm
Posty: 17
Osobiście go nie kupowałem, ale ma sens to co mówisz.
W jakiej cenie chodzą termostaty czyt. dobre?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 4:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
nie masz tego co byl poprzednio?
Jezeli przepadl to ja bym kupil GATES lub WAHLER , chociaż zdania sa podzielone to mnie jeszcze nie zawiodly. Za to dwa razy wymienialem te Polskie w niebieskich opakowankach.

_________________
Mercedes 250S W114 71'

Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'

VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że bloku nie rozsadziło, węże, cybanty, nagrzewnica całe i wycieków chłodziwa nie odnotowałeś? W takim razie sugestia z termostatem słuszna, ale możesz go samemu sprawdzić wsadzając do garnka z wodą i podgrzewając, oczywiście przydałby się odpowiedni termometr do tej zabawy. Koszt nowego termostatu np. Wahlera to nie więcej jak 50 PLN.

Którą masz serię, znaczy wskaźnik temperatury masz prawdziwy czy elektryczny? Obstawiam, że elektryczny bo to by wyjaśniało te skoki temperatur, a właściwie wskazań.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
miałem podobny problem, w trasie temperatura była prawidłowa, jednak na postoju dość gwałtownie rosła, chłodnica cały czas zimna, wymiana termonstatu nic nie pomogła, w końcu okazało się że winna była pęknięta uszczelka pod głowicą,

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
micab pisze:
w końcu okazało się że winna była pęknięta uszczelka pod głowicą,


W takim przypadku widać wyciek albo po prostu ubytek chłodziwa.

Cosacs odpowietrzyłeś układ po tych wszystkich wymianach?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 11:56 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
Peknieta uszczelka pod glowica to inna bajka ....
micab - wytlumacz jaki zwiazek ma peknieta uszczelka do wahan temperatury przegrzaniem/niedogrzaniem (pomijajac sytuacje kiedy z powodu duzej konsumcji czynnika poprostu go zabraknie w ukladzie)

_________________
Mercedes 250S W114 71'

Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'

VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 12:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
ubytek chłodziwa był bardzo minimalny, wycieku nie było, termostat otwierał się prawidłowo, pompa wody działała prawidłowo,
dodatkową rzeczą było to, że nagrzewnica raz grzała, a raz przestawała grzać i pomimo ustawienia suwaków na grzanie z kratek leciało zimne powietrze, wąż idący z dołu chłodnicy do termostatu był cały czas zimny,
tak jakby układ się cały czas zapowietrzał,
natomiast jeżeli Piotrektt lepiej wiesz jaka usterka była w moim aucie to gratuluję, ja nie jestem mechanikiem, problem ustał dopiero po wymianie uszczelki pod głowicą, która oczywiście była pęknięta,

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 12:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
micab nieodpowietrzyles ukladu , a peknieta uszczelka tylko zeszla sie w czasie z tym problemem.
A poprosilem o wytlumaczenie , bo nie zrozumialem zwiazku , to chyba normalne.

pozdro

_________________
Mercedes 250S W114 71'

Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'

VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 12:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
Piotrektt jeżeli nie zrozumiałeś związku to spoko, jednak zabrzmiało to jak lekka drwina ;)
po co miałem odpowietrzać układ jeżeli nie robiłem w nim nic, to stało się w czasie jazdy, dopiero później wymieniłem termostat bo myślałem że to jest przyczyną, założyłem wahlera i wtedy układ został odpowietrzony, ale to nie pomogło...
mechanik stwierdził że pęknięcie uszczelki powodowało powstawanie poduszki powietrznej w układzie,

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 8:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:05 pm
Posty: 17
Panowie, mam nowe rewelacje :)

Po pierwsze wydaje mi się, że uporałem się już z problemem to jest doszczelniłem chłodnicę bo miała lekki wyciek w górnej części i teraz płynu jest tyle ile powinno. Zrobiłem około 100 kilometrów testowych na trasce i w mieście. Temperatura już się tak nie wacha. Na chłopski rozum widocznie do górnej rury z chłodnicy przelewała się lub nie woda podczas przechyłów "Barona" w zakrętach lub przy mocniejszym chamowaniu. (tak na marginesie mam pytanie czy woda zassiewana jest do silnika górnym przewodem chłodnicy czy dolnym?) Jeśli chodzi o wskazania temperatury to gdy wyłącze światła odczyt jest nieco niższy niż na zapalonych lampach, to może mieć związek z elektryką (miałem w zimie problem z altenatorem, wymianiłem go i ładowanie wróciło). Silnik trzyma wyższą temperaturę niż przed problemami z chłodzeniem. Uszczelka pod głowicą "na bank" jest ok.

Zmartwiła mnie jednak inna sprawa. "Baron" jest wyrażnie słabszy i pali ok 2 litrów ropy więcej. Dziwne jest to, że wtryski są nowiutkie i po regulacji. Boje się ze może to być efekt kilku przejazdom na prawie przegżewającym się silniku.
Dziwne jest jednak, że dwa razy podczas testów moc jakby się odwiesiła, na chwilę powracały osiągi normalne dla tego silnika, lepiej wkręcał się na obroty i było czuć, że jest mocny. W związku z tym niepowinien być zajechany skoro potrafi jeżdzić normalnie. Może winą są filtry paliwa, powietrza. Może ma to jakiś związek z paliwem (podczas testów tankowałem dwa razy z różnych stacji).

Macie jakieś przemyślenia?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl