MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
uszczelka pod kolektor (fotki) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=31876 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | arbies [ pn lut 18, 2008 12:43 am ] |
Tytuł: | uszczelka pod kolektor (fotki) |
Witam! I jak się okazało jazda z prędkościa 170km/h nie popłaca... Wyszło na to, że muszę wymienić uszczelkę pod kolektorem. Na razie udało mi sie go zdemontować i zakupić nową oryginalną uszczelkę. Problemu z odkręceniem śrub nie było, niemniej jednak aby wyjąć sam kolektor musiałem zdemontować gaźnik, doloty filtra pow., rozpiąć układ wydechowy, zdemontować łapę rozrusznika- robota na 2 godziny. Nasuwają mi sie 2 pytania: - czy samą uszczelkę powinienem czymś posmarować? - gwint śrub również samarujemy? (Chyba towot przy tak wysokiej temp. może się zapiec, czy też spalić?) Jak widzićie na górnej części kolektora ssącego widać silikon, który prowizorycznie miał uszczelniać połączenie z mieszalnikiem (taka plastkowa gruszka). Mieszalnik wymieniłem już na nowy, ale uszczelnienie pozostało i nie mogę go zerwać! Zancie może jakiś preparat usuwający nieinwazyjnie silikon? Poniżej kilka fotek: |
Autor: | kielbik [ pn lut 18, 2008 1:06 am ] |
Tytuł: | |
arbies pisze: - czy samą uszczelkę powinienem czymś posmarować? W zadnym wypadku! Wszystkie uszczelki montowane sa "na sucho". Nalezy natomiast dobrze oczyscic powierzchnie przylegania kolektora i glowicy.arbies pisze: - gwint śrób również samarujemy? (Chyba towot przy tak wysokiej temp. może się zapiec, czy też spalić?) Sruby (nakretki) mozna posmarowac conajwyzej sproszkowanym grafitem. Napewno trzeba je przed ponownym przykreceniem dobrze wyczyscic.
|
Autor: | arbies [ pn lut 18, 2008 1:23 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiem dlaczego fotki nie wchodzą! ![]() |
Autor: | rafal1987 [ pt lut 22, 2008 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
chyba lepszy będzie smar miedziany do tych śrób jest on odporny na wysokie temperatury.... |
Autor: | t.king [ pt lut 22, 2008 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
arbies pisze: Nie wiem dlaczego fotki nie wchodzą!
Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje. |
Autor: | richie [ pt lut 22, 2008 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
do usuwania resztek silikonu używam zmywacza silikonowego firmy APP czy jakoś tak, jest to bardzo fajny środek, używam zamiast benzyny ekstrakcyjnej do odtłuszcznia. Dostępny w sklepach dla lakierników. |
Autor: | rafal1987 [ pt lut 22, 2008 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
aaaa właśnie panowie czy jest sens smarować uszczelki sylikonem ?????widziałem u takiego mechanika taki cud...czy to czemuś służy????przecież po to jest uszczelka żeby bez niczego wiecej uszczelniła.... |
Autor: | arbies [ pt lut 29, 2008 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, uszczelka czeka na wymianę, ale przecież nie będę zakładał starych nakrętek i podkładki pod wydech ![]() - podkładki 3,5 pln/szt - nakrętki 5 pln/szt - podkładka wydechu 30 pln Oczywiście w oryginale. Wygląd wyglądem, ale same nakrętki jak widzicie na fotce mają dodatkowy pierścień zaciskowy, więc praktycznie raz dokręcone przy nastepnym montażu powinny zostać wymienione na nowe inaczej mogą sie poluzowywać. W tym momencie zacząłem sie zastanawiać czy aby nie powinny być dokręcone kluczem dynamometrycznym??? Ponizej kilka fotek: Wrzucam fotki hurtem, więc przy okazji moja Westa w zimowym uśpieniu oraz zakupione na ebay dodatkowe fotele ![]() |
Autor: | kit [ pt lut 29, 2008 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Ja u siebie (W123, M115) kolektory przykręcałem nakrętkami mosiężnymi - po jakimś czasie mie ma problemu z ich odkręceniem. arbies pisze: Oczywiście w oryginale.
No ale co oryginał to oryginał. ![]() |
Autor: | sobolini [ sob mar 01, 2008 11:58 am ] |
Tytuł: | |
O, WIDZE ZE WESTWALIA ODZIEDZICZYŁA PO KIMS MIEJSCE DO SPANIA... |
Autor: | arbies [ sob mar 01, 2008 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
sobolini pisze: O, WIDZE ZE WESTWALIA ODZIEDZICZYŁA PO KIMS MIEJSCE DO SPANIA...
Tak, jest to sypialnia przechodnia ![]() A jak tam miewa się poprzedni lokator, zostało coś z niego? |
Autor: | sobolini [ sob mar 01, 2008 7:10 pm ] |
Tytuł: | |
poczyniłem na nim zbrodnię ale organy niezwykle sie przydają i praktycznie wszystko oprocz karoserii lezy na półkach w garazu. Serducho, co prawda dwulitrowe ale rowniez zostalo tak " na wszelki..." Pozdrawiam... |
Autor: | arbies [ sob mar 15, 2008 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
15 marca -słoneczna sobota. Uszczelka pod kolektorem wymieniona, nowe śruby, podkładki, sterylnie, czyściutko - czyli relaks weekendowy ze /8 . Akumulator podładowany, gaźnik założony, wydech podpięty - zapalam... Paliwo dochodzi, gładko na ssaniu wchodzi na obroty. Podnoszę maskę i co? Dymi się! Chwila grozy, ale to tylko wypala sie preparat którym czyściłem kolektor. Dymienie ustaje i jadę na jazdę testową. Po krótkiej przejażdżce rzut oka na silnik i widzę okopcony dekiel zawodów na wysokości 3 cylindra orzaz charakterystyczny pyrkot przy przedmuchu. Dociągnąłem jeszcze lekko kolektor, ale efekt=0. Rzygac mi się chce... ![]() |
Autor: | kudłaty [ ndz mar 16, 2008 5:20 pm ] |
Tytuł: | |
Może trzeba jakoś splanować mocowanie kolektora?? Wogule robi się takie rzeczy?! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz mar 16, 2008 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
odksztacony kolektor od przegrzania.Zdjac i do szlifu powierzchni czolowej.... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |