MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zna ktoś to auto
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=31797
Strona 1 z 1

Autor:  kokosz [ śr lut 13, 2008 11:48 pm ]
Tytuł: 

Przegladając allegro znalazlem coś co wyglada apetycznie: http://moto.allegro.pl/item312135056_pi ... s_115.html <br>Dodano po 1 minutach.:<br> poza gazem , ale to oczywista oczywistość

Autor:  mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 1:38 am ]
Tytuł: 

szukasz dla siebie ???
wygląda bardzo przyzwoicie i wszystko się zgadza , ma nawet włącznik halogena - ale bez obejrzenia ciężko powiedzieć cokolwiek - mus obejrzeć

Autor:  kubol [ sob lut 23, 2008 10:18 pm ]
Tytuł: 

ogląd był, żadna rewelacja :-?

Autor:  broneq [ pn lut 25, 2008 3:55 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
ma nawet włącznik halogena
Możesz rozwinąć? Nie kumam jak to halogena? Jednego? O co chodzi? A przy okazji czy nie wszystkie 114/115 miały halogeny u dołu lampy?? Myślałem, że wszystkie i myślałem, że załącza się je tak jak w późniejszych MB czyli poprzez wyciągnięcie pokrętła od mijanek ... uff lekko ot, ale mogę prosić o wyjaśnienie?

A swoją drogą jak ktoś ma takie auto, ma do niego masę dokumentów to powinien znać się na swoim aucie przynajmniej do tego stopnia, żeby wiedzieć, że 2.0 M115 miał 90KM a nie 105KM. To przecież już 2.3 M115 miał raptem 109KM. 8) No to błysnąłem wiedzą [zlosnik]

Autor:  Mitu [ pt mar 07, 2008 12:41 am ]
Tytuł: 

broneq pisze:
A swoją drogą jak ktoś ma takie auto, ma do niego masę dokumentów to powinien znać się na swoim aucie przynajmniej do tego stopnia, żeby wiedzieć, że 2.0 M115 miał 90KM a nie 105KM. To przecież już 2.3 M115 miał raptem 109KM. 8)


To zamieszanie z różnymi mocami silników wzięło się stąd, że w owych czasach (kiedy te auta były nowe) podawano moc według norm DIN (moc mierzona na kołach) i SAE (moc samego motoru bez strat na przeniesieniu napędu). Nawet w instrukcji obsługi czy w katalogach podawano dwie wartości. Gość podając 105 KM dla 200 wcale się nie pomylił tylko podał moc według SAE, a 90 KM to moc według DIN. Wiele różnych śmiesznych sytuacji było z tym związanych. Amerykanie prawie zawsze podawali moc według SAE stąd ich wolnoobrotowe V8 szczyciły się mocą ponad 350 koni i to na gaźnikach(!). Przy takich parametrach nawet M 100 wypadało blado... ale tylko na papierze. [zlosnik]

Autor:  kielbik [ pt mar 07, 2008 11:56 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
wszystko się zgadza
z wyjatkiem poltoraseryjnych siedzen, mocno zreszta wypie....nych, dodatkowych wlacznikow i kieszeni w drzwiach poprzykrecanych blachowkretami.
Mitu pisze:
moc według norm DIN (moc mierzona na kołach) i SAE (moc samego motoru bez strat na przeniesieniu napędu)
moc wg SAE to, tak jak napisal Mitu, moc silnika mierzona na hamowni ale tez bez osprzetu (pompy wody, wentylatora, alternatora, pompy wspomagania, itd.). Moc samego wentylatora chlodnicy to ok. 5% mocy silnika (!).

Autor:  mojojojo13 [ sob mar 08, 2008 6:21 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
z wyjatkiem poltoraseryjnych siedzen, mocno zreszta wypie....nych

Masz to oko ...o siedzeniach pisaliśmy na privie ...tylko jak możesz wyjaśnij mi różnicę pomiędzy siedzeniami 1,5 seryjnymi a 2 seryjnymi,

Autor:  kielbik [ sob mar 08, 2008 12:49 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
kielbik pisze:
z wyjatkiem poltoraseryjnych siedzen, mocno zreszta wypie....nych
masz to oko ...o siedzeniach pisaliśmy na privie ...tylko jak możesz wyjaśnij mi różnicę pomiędzy siedzeniami 1,5 seryjnymi a 2 seryjnymi,
Teraz to ty mnie przygwozdziles... :) Oczywiscie nie ma roznicy miedzy siedzeniami 1,5. i 2. seryjnymi. Jak widze samochod pierwszoseryjny i wnetrze drugoseryjne to automatycznie mysle: seria 1,5. I stad ta niescislosc. W tym wypadku jednak nie ma mowy o serii 1,5. Ktos po prostu do pierwszoseryjnego auta wsadzil drugoseryjne fotele, w dodatku w innym kolorze niz pierwotny. Poszycia drzwi i cala reszta pozostala oryginalna.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/