MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

230.6 jak szybko poznac jaki to automat
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=31295
Strona 1 z 1

Autor:  smerfik [ śr sty 23, 2008 11:54 am ]
Tytuł:  230.6 jak szybko poznac jaki to automat

w jaki sposob mozna poznac jaki to automat tzn 3 czy 4 biegowy
macie wiedze przy jakich predkosciach zmieniaja sie biegi w trakcie normalnej jazdy (nie z pedalem w podlodze) ?
przy jakich predkosciach zmieniaja sie biegi przy ustawieniu S i D??

Autor:  citoz [ śr sty 23, 2008 2:57 pm ]
Tytuł:  Re: 230.6 jak szybko poznac jaki to automat

Mam w123 automat 4 biegowy ruszajacy z 1; Na dwojke rzuca mi jak ledwo rusze z miejsca, trojke mam okolo 25 a czworke przy 45.

Moze to cos pomoze w temacie 115 :)

Autor:  howser [ śr sty 23, 2008 4:10 pm ]
Tytuł: 

smerfik pisze:
w jaki sposob mozna poznac jaki to automat tzn 3 czy 4 biegowy

jesli chodzi o Mercedes-Benz type 230.6 produkowany w latach 09.73 - 11.76 to automaty były tylko 4 biegowe.

Jesli nie jestes pewien wrzuć L (wtedy masz pewnośc że ruszysz z pierwszegi biegu) i po ruszeniu wrzuć od razu na D i w miedzy czasie możesz policzyc ile razy Ci skrzynia przełączyła.



Pozdro

Autor:  smerfik [ śr sty 23, 2008 6:46 pm ]
Tytuł: 

moj jest 230.6 z 75 wszystko niby pieknie dziala, ale mam trzy biegi max jaki nim moge to 120 pozniej silnik jeczy!
byly jakies 3 biegowe? masz jakies nr. seryjne takich skrzyn?
z L na D mozna przelaczyc w czasie jazdy?????

Autor:  howser [ śr sty 23, 2008 7:28 pm ]
Tytuł: 

smerfik pisze:
z L na D mozna przelaczyc w czasie jazdy?????


L - to jest pierwszy bieg wiec zeby przełączył na drugi musisz dac D lub wczesniejsze S.
Jesli zostawisz na L to pojedziesz tylko na pierwszym biegu, wiec smiało podczas jazdy mozna wrzucić S lub D


Pozdro

Autor:  smerfik [ śr sty 23, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

ja zawsze ruszam z D lub S, oki wiec czy to znaczy ze zawsze ruszam z dwojki?? wiesz jakie predkosci mozna uzyskuje taka skrzynia?
a co z przelozeniem na manual....

Autor:  THC [ sob sty 26, 2008 10:06 pm ]
Tytuł: 

howser pisze:
L - to jest pierwszy bieg wiec zeby przełączył na drugi musisz dac D lub wczesniejsze S.
Jesli zostawisz na L to pojedziesz tylko na pierwszym biegu



Nie do końca,
na L ciągnie jakby do czerwonego pola na obrotomierzu i wtedy przełącza przy bardzo wysokich obrotach.To tak jakbyś na manualu trzymał gaz w podłodze 10 sekund i dopiero potem wrzucił dwójkę.

Ja tylko raz przez przypadek ruszyłem ostro na L myśląc , że jest S i wrzucił dwójkę , zakładam ,że wrzuciłby też trójkę i czwórkę, ale jednak szkoda ponad 30-sto letnich mechanizmów na takie sztuki.

Autor:  smerfik [ ndz sty 27, 2008 11:55 am ]
Tytuł: 

Dokladnie! Ja L uzywam tylko na parkingu lub gdzies przy kreceniu.
do tej pory ruszam z D i jest bardzo dobrze, zastanawiam sie jednak nad skrzynia manualna. Przy takim silniku to pewnie oszczedniejsze i ciekawsze... tzlko czy jest to mozliwe?
kto wie niech cos powie

Autor:  MATHIEW [ ndz sty 27, 2008 5:48 pm ]
Tytuł: 

skrzynia automatyczna chroni silnk,różnice w osiągach przy sprawnej skrzyni są prawie niezauwarzalne a wiem to z tej prostej przyczyny bo śigałem się swoim automatem 3.0 D z 3.0 D manualem Marcina Małeckiego w Poznaniu na torze ,zresztą po drodze do mety wyprzedziłem bęzynowce w manualu
http://www.aw.poznan.pl/imprezy2007/20070913-16pmrpz/
jerzeli spojrzysz na mój nr startowy i na zajete miejsce a potem na nr startowy W 115 Piotra i na jego pozycje to bedziesz miał jakies porównanie
dodam ze tego Carmana nie wyprzedziłem tylko dlatego ze dublowalem jednego z uczestników ktory mnie przyblokował , ale z pół kilometra i bezynowe VW tez byłoby za mną.
Skoro wyje silik to myslę ze powinienes wyregulować ciegna bo może masz wymienioną skrzynie
)ja sam mam pita) i po wymianie ciegna nie zostały dokladnie wyregulowane
tylko przykrecone tak jak byly bez regulacji

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/