MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W115] Awaria zasilania chyba. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=31214 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kudłaty [ sob sty 19, 2008 9:18 pm ] |
Tytuł: | [W115] Awaria zasilania chyba. |
Panowie i Panie. Jechałem sobie dziś moją gwiazdą i po przejechaniu kilku kilometrów(3) zatrzymałem się na światłach noga z "gazu", a mój silnik zaczyna wchodzić na obroty... chmura dymu za mną... i takie falowanie niskie wysokie oczywiście bez mojej ingerencji w „pedał gazu"... zjechałem na bok a on znowu, ale nie rozbiegał się tak na maxa tak dziwnie to rozbieganie było takie jak by przytłumione zduszone, ale jednak było i dym mnóstwo dymu. Dojechałem jakoś do domu wyłączyłem zapłon uruchomiłem go ponownie i nic... Pomocy!!! Co dalej z tym zrobić? |
Autor: | /8 [ sob sty 19, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Pompę masz w porządku? To może być wina pompy. |
Autor: | kudłaty [ sob sty 19, 2008 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
/8 pisze: Witam! Pompę masz w porządku? To może być wina pompy.
Piszesz o wtryskowej oczywiście? Do tej pory była bez zarzutu. Na tym silniku przejechałem dopiero około 1000 km, nic się nie działo. A co konkretnie w pompie mogło się schrzanić? Jak to w jednej z książek do Mercedes jest napisane pompa to najmniej awaryjna część układu wtryskowego/zasilającego. |
Autor: | /8 [ sob sty 19, 2008 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! W pompach to bodajże sekcje tłoczące się chrzanią. Można regenerować całą pompę albo wrzucić jakąś inną - od 115stki i od beczki podejdzie. Najlepiej wstaw na próbę inną pompę i wtedy zobaczysz czy jest tak nadal. |
Autor: | kudłaty [ ndz sty 20, 2008 8:49 am ] |
Tytuł: | |
/8 pisze: Witam! W pompach to bodajże sekcje tłoczące się chrzanią. Można regenerować całą pompę albo wrzucić jakąś inną - od 115stki i od beczki podejdzie. Najlepiej wstaw na próbę inną pompę i wtedy zobaczysz czy jest tak nadal.
Tak, ale żeby coś regenerować czy wymieniać to najpierw trzeba zdiagnozować. Akurat nie mam 5 pomp na stanie żeby sprawdzać, a znów kupować i niech się okaże, że to nie wina pompy... brak sensu. Poza tym sama wymiana i ustawienie początku tłoczenia pochłania trochę czasu. |
Autor: | damian [ ndz sty 20, 2008 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Pamięć mnie nieco zawodzi ale kiedyś chyba miałem podobny przypadek. Też nagle bez wyraźnej przyczyny. Obejrzyj dokładnie połączenie hebla z pompą (linka - u mnie spadła z dźwigni pompy wtryskowej), sprawdź wszystkie połączenia - dźwigienki (łącznie z tą od przepustnicy do pompy). ![]() ![]() Następna opcja to uszkodzona tulejka napędowa pompy wtryskowej i przestawiony w tym momencie zapłon. Kiedyś był też i taki numer w moim dieslu że zapłon "sam się przestawiał" Tulejkę zaznaczyłem na poniższym rysunku ![]() Na awarię pompy wtryskowej raczej bym nie liczył. One "nagle" się nie psują. |
Autor: | kudłaty [ ndz sty 20, 2008 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
A co to jest to i za co to odpowiada? I co się dzieje jak się to pochrzani? ![]() |
Autor: | chymon [ ndz sty 20, 2008 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź jeszcze przewody podciśnieniowe. Pamiętam, że kiedyś zapomniałem ich podłączyć a objawem była wielka, biała chmura dymu i wyższe obroty. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | kudłaty [ ndz sty 20, 2008 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
Zaworki zwrotne i inne OK. Podciśnienie podłączone i szczelne. Kozia skórka trzyma jak trzeba. Brak hamulca jest tylko tyle ile da się nadusić. ”ALE JAZDA” Walnięta membrana w VACUM pompie, ale czy to ma wpływ na falowanie obrotów i to ze same się podnoszą? |
Autor: | MercSwir [ ndz sty 20, 2008 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
to może być przepustnica. Ta druga pod rząd, nie ta regulowana pręcikiem tylko ta druga. Nie wiem po co ona jest?? ale jak ja sie przekręci to mój silnik zaczyna dymić na biało dziwnie klekotać i zwiększają sie obroty Hebel od tej przepustnicy jest widoczny na rysunku. numer 315. spróbuj nią poruszać może coś sie poprawi |
Autor: | damian [ ndz sty 20, 2008 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
kudłaty pisze: A co to jest to i za co to odpowiada? Takie coś do zmieniania kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów, do tego napędza pompę wtryskową i vacum i kosztuje kupę szmalu. Cytuj: I co się dzieje jak się to pochrzani?
A co podejrzewasz że to regulator? |
Autor: | kudłaty [ ndz sty 20, 2008 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Już sam nie wiem co podejrzewać. Tej drugiej przepustnicy nie mam już... wywaliłem dawno temu. |
Autor: | kudłaty [ wt sty 22, 2008 10:29 am ] |
Tytuł: | |
Wszystkim bardzo dziękuję. A w szczególności kolegom: ~AMG, ~MARTIN i mechaniorowi od diesli z ulicy Boryny w Warszawie. Podziwiam ludzi, którzy potrafią naprawić samochód przez telefon, bądź komunikator internetowy, a oni właśnie potrafią. Wymiana membrany w pompie VACUM i po sprawie. Koszt membrany 30 zł. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |