MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 5:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 19, 2008 9:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Panowie i Panie.

Jechałem sobie dziś moją gwiazdą i po przejechaniu kilku kilometrów(3) zatrzymałem się na światłach noga z "gazu", a mój silnik zaczyna wchodzić na obroty... chmura dymu za mną... i takie falowanie niskie wysokie oczywiście bez mojej ingerencji w „pedał gazu"... zjechałem na bok a on znowu, ale nie rozbiegał się tak na maxa tak dziwnie to rozbieganie było takie jak by przytłumione zduszone, ale jednak było i dym mnóstwo dymu. Dojechałem jakoś do domu wyłączyłem zapłon uruchomiłem go ponownie i nic...

Pomocy!!!

Co dalej z tym zrobić?

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 11:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam! Pompę masz w porządku? To może być wina pompy.

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 11:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
/8 pisze:
Witam! Pompę masz w porządku? To może być wina pompy.


Piszesz o wtryskowej oczywiście?

Do tej pory była bez zarzutu.

Na tym silniku przejechałem dopiero około 1000 km, nic się nie działo.

A co konkretnie w pompie mogło się schrzanić?

Jak to w jednej z książek do Mercedes jest napisane pompa to najmniej awaryjna część układu wtryskowego/zasilającego.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 11:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam! W pompach to bodajże sekcje tłoczące się chrzanią. Można regenerować całą pompę albo wrzucić jakąś inną - od 115stki i od beczki podejdzie. Najlepiej wstaw na próbę inną pompę i wtedy zobaczysz czy jest tak nadal.

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 8:49 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
/8 pisze:
Witam! W pompach to bodajże sekcje tłoczące się chrzanią. Można regenerować całą pompę albo wrzucić jakąś inną - od 115stki i od beczki podejdzie. Najlepiej wstaw na próbę inną pompę i wtedy zobaczysz czy jest tak nadal.


Tak, ale żeby coś regenerować czy wymieniać to najpierw trzeba zdiagnozować. Akurat nie mam 5 pomp na stanie żeby sprawdzać, a znów kupować i niech się okaże, że to nie wina pompy... brak sensu.

Poza tym sama wymiana i ustawienie początku tłoczenia pochłania trochę czasu.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 10:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Pamięć mnie nieco zawodzi ale kiedyś chyba miałem podobny przypadek. Też nagle bez wyraźnej przyczyny.
Obejrzyj dokładnie połączenie hebla z pompą (linka - u mnie spadła z dźwigni pompy wtryskowej), sprawdź wszystkie połączenia - dźwigienki (łącznie z tą od przepustnicy do pompy).

Obrazek

Obrazek

Następna opcja to uszkodzona tulejka napędowa pompy wtryskowej i przestawiony w tym momencie zapłon. Kiedyś był też i taki numer w moim dieslu że zapłon "sam się przestawiał" Tulejkę zaznaczyłem na poniższym rysunku

Obrazek

Na awarię pompy wtryskowej raczej bym nie liczył. One "nagle" się nie psują.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 5:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
A co to jest to i za co to odpowiada?

I co się dzieje jak się to pochrzani?

Obrazek

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 5:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdź jeszcze przewody podciśnieniowe. Pamiętam, że kiedyś zapomniałem ich podłączyć a objawem była wielka, biała chmura dymu i wyższe obroty.

Pozdrawiam [oczko]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 7:04 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Zaworki zwrotne i inne OK.

Podciśnienie podłączone i szczelne.

Kozia skórka trzyma jak trzeba.

Brak hamulca jest tylko tyle ile da się nadusić. ”ALE JAZDA”

Walnięta membrana w VACUM pompie, ale czy to ma wpływ na falowanie obrotów i to ze same się podnoszą?

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 7:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
to może być przepustnica. Ta druga pod rząd, nie ta regulowana pręcikiem tylko ta druga. Nie wiem po co ona jest?? ale jak ja sie przekręci to mój silnik zaczyna dymić na biało dziwnie klekotać i zwiększają sie obroty Hebel od tej przepustnicy jest widoczny na rysunku. numer 315. spróbuj nią poruszać może coś sie poprawi

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
kudłaty pisze:
A co to jest to i za co to odpowiada?


Takie coś do zmieniania kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów, do tego napędza pompę wtryskową i vacum i kosztuje kupę szmalu.



Cytuj:
I co się dzieje jak się to pochrzani?


A co podejrzewasz że to regulator?

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 9:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Już sam nie wiem co podejrzewać.

Tej drugiej przepustnicy nie mam już... wywaliłem dawno temu.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 10:29 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Wszystkim bardzo dziękuję.

A w szczególności kolegom: ~AMG, ~MARTIN i mechaniorowi od diesli z ulicy Boryny w Warszawie.

Podziwiam ludzi, którzy potrafią naprawić samochód przez telefon, bądź komunikator internetowy, a oni właśnie potrafią.

Wymiana membrany w pompie VACUM i po sprawie.

Koszt membrany 30 zł.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl