MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Silnik 250 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=30621 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bmw [ śr gru 19, 2007 6:29 am ] |
Tytuł: | Silnik 250 |
Witam kolegów i prosze o pomoc.Ponieważ kupiłem silnik M123 potrzebuje kilku dobrych fotek takiego silnika pod maską W114/115 (raczej wiem że będą to foty M130 ale ważne aby 6 garów).Będe go chciał zamontować do mojej 115,obecnie diesel 220.Wiem ,że musze zmienić most,wał(przedni odcinek poszukuje),cięgna zminy biegów(też szukam),zegary,troche elektryki i wydech.Jeszcze jedna sprawa,czy skrzynia jest ta sama co w dieslu bo z danych na tej stronie wygląda ,że ma te same przełożenia,a i czy łapy silnika pasują od diesla?.Prośbe kieruje głównie do posiadaczy takich merców.Pozdrawiam. |
Autor: | marcin280e [ śr gru 19, 2007 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa nie jest taka prosta. Silnik 6 cyl generalnie pasuje ale potrzeba kilka orginalnych elementów -łapy silnika od wersji 6cyl-diesle maja inne -poduszki silnika obie takie same lewa i prawa -problem jest z wydechem ponieważ M123 był montowany w innym nadwoziu ma kolektory wydechowe pod innym kątem niz potrzeba do nadwozia 114.Cięzko jest ominąć wspornik ukladu kierowniczego i znieścić całość obok podłużnicy.Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123. -przeróbek wymaga układ cięgien gazu no i masa innych elementów. Nie lepiej kupić 114? |
Autor: | sobolini [ śr gru 19, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
w Łodzi jest do sprzedania taka 114 280 w sedanie za cos cirka koło 10000PLN. po blacharce, po lakierze - ale zle nalozonym. automat, druga seria, niebieskie ladne wnetrze. cos takiego jest chyba lepszym rozwiazaniem. nie wiem tylko czy vin sie zgadza, nie mam na dana chwile kontaktu z wlascicielem, ale sadze ze tak. ogolnie auto ladne, wymaga troche poprawek ale chyba lepszym jest rozwiazaniem niz takie rzezbienie... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bmw [ czw gru 20, 2007 6:04 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedz,ale nie planuje kupować trzeciego auta a moja 115 wygląda lepiej niż ta na zdjęciach.Wszystkie te przeróbki nie są aż tak trudne żeby ich nie wykonać.Napewno będe miał problemy ze zdobyciem łap i kolektorów(może ktoś z forumowiczów posiada chętnie kupie).P.S.nie jestem wyznawcą 1000% orginalności ponieważ niemusze się zgadzać z tym co w 75 zamówił niemiec. |
Autor: | bmw [ pt gru 21, 2007 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Widze ,że niedoczekam się zdjęć bo najwidoczniej nikomu się niechce maski podnieść,albo się wstydzą ![]() |
Autor: | bmw [ pt maja 16, 2008 10:14 am ] |
Tytuł: | |
Witam i odświerzam posta. Silnik M123 zamontowany (wkońcu mercedes jedzie a nie się toczy).Wbrew pozorom niebyło aż tak dużo przeróbek,jedynie troche kombinacji z wydechem i cięgnem gazu. Polecam! Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne! Niedługo postaram się dać foty.Pozdrawiam! |
Autor: | voytas [ pt maja 16, 2008 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne!
Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...) |
Autor: | Mitu [ pt maja 16, 2008 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: bmw pisze: Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne! Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...) Po prostu inaczej. M 110 to dwuwałkowiec z charakterystyczną pracą, choć w zależności od rodzaju zasilania inaczej brzmi: gaźnik jest narowisty, D-jet dostojny z nutką rasowości, K-jet uładzony i spokojny, najbardziej cichy o ile nie klepie ![]() ![]() Natomiast M 123 to wręcz klasyczna, stara, poczciwa szóstka, bardzo podobna do M 180 (jest właściwie ewolucją tego motoru-legendy MB), nieco hałaśliwa. Wiadomo po czym poznać prawdziwego benzynowego MB - po dźwięku sześciu cylindrów w rzędzie ![]() marcin280e pisze: Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123.
Przecież M 123 było tylko z Solexem 4A1, a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach. |
Autor: | kielbik [ pt maja 16, 2008 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...) Zdecydowanie lepiej ![]() |
Autor: | Mitu [ pt maja 16, 2008 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: voytas pisze: Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...) Zdecydowanie lepiej ![]() To tak jakby porównywać walory dźwiękowe M 110 i M 103. Takie porównania nie dość, że nie mają sensu to są zwyczajnym nieporozumieniem. |
Autor: | marcin280e [ sob maja 17, 2008 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: marcin280e pisze: Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123. Przecież M 123 było tylko z Solexem 4A1, a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach. No racja chodzi o Zenith-y coś mnie zaćmiło.... |
Autor: | bmw [ sob maja 17, 2008 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Brzmi bardzo poważnie ![]() ![]() |
Autor: | benzman [ śr maja 21, 2008 11:59 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach
Takie pytanie odnośnie tego powyżej: czyli że M114 były na dwóch Zenithach a nie z Solexem 4A1?Mam silnik M114 z takim właśnie Solexem.Teraz czy jest to jakieś szczepienie czy moze takie wersje występowały? |
Autor: | marcin280e [ śr maja 21, 2008 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie szczep z silnika M123-te kolektory są wymienne. |
Autor: | sobolini [ śr maja 21, 2008 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Brzmi bardzo poważnie
![]() ![]() Napisz na PW jakbys sie chcial kolego pozbyc pompy wspomagania wraz ze stelazem mocujacym do silnika. - oczywiscie niedrogo ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |