MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Silnik 250
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=30621
Strona 1 z 2

Autor:  bmw [ śr gru 19, 2007 6:29 am ]
Tytuł:  Silnik 250

Witam kolegów i prosze o pomoc.Ponieważ kupiłem silnik M123 potrzebuje kilku dobrych fotek takiego silnika pod maską W114/115 (raczej wiem że będą to foty M130 ale ważne aby 6 garów).Będe go chciał zamontować do mojej 115,obecnie diesel 220.Wiem ,że musze zmienić most,wał(przedni odcinek poszukuje),cięgna zminy biegów(też szukam),zegary,troche elektryki i wydech.Jeszcze jedna sprawa,czy skrzynia jest ta sama co w dieslu bo z danych na tej stronie wygląda ,że ma te same przełożenia,a i czy łapy silnika pasują od diesla?.Prośbe kieruje głównie do posiadaczy takich merców.Pozdrawiam.

Autor:  marcin280e [ śr gru 19, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

Sprawa nie jest taka prosta.
Silnik 6 cyl generalnie pasuje ale potrzeba kilka orginalnych elementów
-łapy silnika od wersji 6cyl-diesle maja inne
-poduszki silnika obie takie same lewa i prawa
-problem jest z wydechem ponieważ M123 był montowany w innym nadwoziu ma kolektory wydechowe pod innym kątem niz potrzeba do nadwozia 114.Cięzko jest ominąć wspornik ukladu kierowniczego i znieścić całość obok podłużnicy.Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123.
-przeróbek wymaga układ cięgien gazu no i masa innych elementów.

Nie lepiej kupić 114?

Autor:  sobolini [ śr gru 19, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

w Łodzi jest do sprzedania taka 114 280 w sedanie za cos cirka koło 10000PLN. po blacharce, po lakierze - ale zle nalozonym. automat, druga seria, niebieskie ladne wnetrze. cos takiego jest chyba lepszym rozwiazaniem. nie wiem tylko czy vin sie zgadza, nie mam na dana chwile kontaktu z wlascicielem, ale sadze ze tak. ogolnie auto ladne, wymaga troche poprawek ale chyba lepszym jest rozwiazaniem niz takie rzezbienie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  bmw [ czw gru 20, 2007 6:04 am ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedz,ale nie planuje kupować trzeciego auta a moja 115 wygląda lepiej niż ta na zdjęciach.Wszystkie te przeróbki nie są aż tak trudne żeby ich nie wykonać.Napewno będe miał problemy ze zdobyciem łap i kolektorów(może ktoś z forumowiczów posiada chętnie kupie).P.S.nie jestem wyznawcą 1000% orginalności ponieważ niemusze się zgadzać z tym co w 75 zamówił niemiec.

Autor:  bmw [ pt gru 21, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

Widze ,że niedoczekam się zdjęć bo najwidoczniej nikomu się niechce maski podnieść,albo się wstydzą [zlosnikz]

Autor:  bmw [ pt maja 16, 2008 10:14 am ]
Tytuł: 

Witam i odświerzam posta.
Silnik M123 zamontowany (wkońcu mercedes jedzie a nie się toczy).Wbrew pozorom niebyło aż tak dużo przeróbek,jedynie troche kombinacji z wydechem i cięgnem gazu. Polecam! Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne! Niedługo postaram się dać foty.Pozdrawiam!

Autor:  voytas [ pt maja 16, 2008 1:51 pm ]
Tytuł: 

bmw pisze:
Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne!

Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...)

Autor:  Mitu [ pt maja 16, 2008 8:42 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
bmw pisze:
Brzmienie tego silnika powala i wynagradza apetyt na benzyne!

Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...)


Po prostu inaczej. M 110 to dwuwałkowiec z charakterystyczną pracą, choć w zależności od rodzaju zasilania inaczej brzmi: gaźnik jest narowisty, D-jet dostojny z nutką rasowości, K-jet uładzony i spokojny, najbardziej cichy o ile nie klepie [hehe] , a klepie najczęściej bo jest ich najwięcej [zlosnik] . To oczywiście tylko moje zdanie.

Natomiast M 123 to wręcz klasyczna, stara, poczciwa szóstka, bardzo podobna do M 180 (jest właściwie ewolucją tego motoru-legendy MB), nieco hałaśliwa.

Wiadomo po czym poznać prawdziwego benzynowego MB - po dźwięku sześciu cylindrów w rzędzie [zlosnikok] .

marcin280e pisze:
Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123.


Przecież M 123 było tylko z Solexem 4A1, a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach.

Autor:  kielbik [ pt maja 16, 2008 8:44 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...)
Zdecydowanie lepiej :)

Autor:  Mitu [ pt maja 16, 2008 9:01 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
voytas pisze:
Aż tak fajnie to chodzi? Lepiej od M110 (mam na myśli wrażenia dźwiękowe...)
Zdecydowanie lepiej :)


To tak jakby porównywać walory dźwiękowe M 110 i M 103. Takie porównania nie dość, że nie mają sensu to są zwyczajnym nieporozumieniem.

Autor:  marcin280e [ sob maja 17, 2008 12:07 pm ]
Tytuł: 

Mitu pisze:

marcin280e pisze:
Najlepiej zastosowac kolektory i gażniki Solex z modelu 114 230 , 250 lub 280-pasują do silnika M123.


Przecież M 123 było tylko z Solexem 4A1, a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach.

No racja chodzi o Zenith-y coś mnie zaćmiło....

Autor:  bmw [ sob maja 17, 2008 1:50 pm ]
Tytuł: 

Brzmi bardzo poważnie [zlosnikz] W związku z wymianą silnika został mi dieselek 220 z sprzęgłem pompą wspomagania (w115),jest też rozrusznik i takie tam.Silnik palił w zimie bez kłopotów i jak na diesla ładnie chodził.Jest do oddania za 850 pln (zawsze można się targować) :) Pozdrawiam i mam nadzieje że dam rade zrobić foty w tygodniu i wkleić na forum.

Autor:  benzman [ śr maja 21, 2008 11:59 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
a W 114 230, 250 (równieź 2.8 ) na dwóch Zenithach


Takie pytanie odnośnie tego powyżej: czyli że M114 były na dwóch Zenithach a nie z Solexem 4A1?Mam silnik M114 z takim właśnie Solexem.Teraz czy jest to jakieś szczepienie czy moze takie wersje występowały?

Autor:  marcin280e [ śr maja 21, 2008 12:08 pm ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie szczep z silnika M123-te kolektory są wymienne.

Autor:  sobolini [ śr maja 21, 2008 7:45 pm ]
Tytuł: 

bmw pisze:
Brzmi bardzo poważnie [zlosnikz] W związku z wymianą silnika został mi dieselek 220 z sprzęgłem pompą wspomagania (w115),jest też rozrusznik i takie tam.Silnik palił w zimie bez kłopotów i jak na diesla ładnie chodził.Jest do oddania za 850 pln (zawsze można się targować) :) Pozdrawiam i mam nadzieje że dam rade zrobić foty w tygodniu i wkleić na forum.



Napisz na PW jakbys sie chcial kolego pozbyc pompy wspomagania wraz ze stelazem mocujacym do silnika. - oczywiscie niedrogo [zlosnikz]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/