MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pompka spryskiwacza W115 1970' https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=29868 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | swiatass [ śr lis 14, 2007 4:54 pm ] |
Tytuł: | Pompka spryskiwacza W115 1970' |
Witam serdecznie ! Niedawno zakupiłem kolejnego MB do remontu , rodzina już na to patrzeć nie może ale co tam pasja najważniejsza ![]() Mam problem z podłączeniem pompki spryskiwacza w mojej 115. Sprysiwacz jest starego typu (dla mnie musi wszystko być oryginalne więc nie ma mowy o przeróbkach) i troche poprzedni właściciel pokombinował i nie moge dojść do ładu. W podłodze jest pedał pompowani a od niego odchodzi 1 rurka która daje ciśnienie z pompki. Dalej w komorze sielnika jest zbiorniczek na wodę z jedną dziurką przy "korku".. To tyle. Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działa ten sprysiwacz , jakie połączenia , gdzie wężyki poprowadzić byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję. Pozdrawiam |
Autor: | t.king [ śr lis 14, 2007 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
swiatass pisze: Mam problem z podłączeniem pompki spryskiwacza w mojej 115.
chciałbym mieć tylko taki problem ![]() p.s. pokaż zdjęcia swoich gwiazdek |
Autor: | kielbik [ śr lis 14, 2007 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
Ten przewod ze zbiornika do pedalu/pompy to jest przewod, ktorym plyn jest zasysany i tloczony do spryskiwaczy. Od zbiornika powinien odchodzic jeszcze jeden przewod, ktory biegnie do dysz spryskiwaczy. Jak naciskasz pompke to plyn tloczony jest z pompki do spryskiwaczy a gdy pedal wraca do polozenia spoczynkowego to do pompy zasysany jest plyn ze zbiornika. Zawor zwrotny w rozdzielaczu wystajacym z korka zbiornika zapobiega wtloczeniu plynu z powrotem do zbiornika. Mam nadzieje, ze jasno sie wyrazilem? ![]() ![]() Pedal jest jednoczesnie wlacznikiem elektrycznym i uruchamia wycieraczki. |
Autor: | filippo [ czw lis 15, 2007 9:39 am ] |
Tytuł: | |
Powiedz mi Kiełbiku czy były różnice pomiedzy seriami bo ja mam zupełnie inaczej. Wprawdzie moja Madame to I seria ale sama jej końcówka więc i elementów II kilka. U mnie wężyk idzie od pompki do trójnika z którego rurki odchodzą do zbiorniczka ale jego dolnego ujścia i do dysz. To co na rysunku oznaczone jest nr 21 nie miałoby szans zmieścić się pod maską bo już w tej chwili w wygłuszeniu mam odbity ten dziurkowany korek z logo VDO. Nadmieniam, że też miałem rzeźbę ale nie dawno zdobyłem zbiornik i zrobiłem z tym porządek. Szczerze powiem, że nie wiem czy podłączyłem to tak jak powinno być ale wszystko działa w sumie jak należy a jedyny problem to to, że coś chyba z półką akumulatora jest źle bo mi się aku nie mieści teraz:P |
Autor: | Robert Belzyt [ czw lis 15, 2007 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie zawór zwrotny zamontowany jest na ścianie grodziowej w okolicy serwa i połączony ze zbiornikiem przy pomocy wężyka. |
Autor: | swiatass [ wt lis 20, 2007 10:23 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie za pomoc Panowie , poradziłem sobie już z nim z Waszą pomocą. Szkoda że już tak zimno się robi i skarby trzeba chować do garażów ![]() Niestety na kompie w pracy nie mam fotosów wszystkich gwiazdek , zdążyłęm tylko zrobić zdjęcie telefonem tej najmłodszej ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C00531.jpg |
Autor: | Pioterek [ wt lis 20, 2007 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Temat już kilka razy poruszany, pisałem dużo o zasadzie działania TUTAJ Co do wątpliwości Filippo: z własnych obserwacji wiem, że w 2 serii zbiorniczek jest większy i wyższy. Dlatego może Ci się słabo mieścić obok akumulatora, do tego zaworek spryskiwaczy jest na ścianie grodziowej, a nie na zbiorniczku - jak go założysz na zbiorniczku, to nie zamkniesz maski. W 1 serii jest mniejszy i niższy, dlatego zaworek jest na korku zbiorniczka i maska się zamyka, akumulator też ma jakby więcej luzu. Testowałem to wszystko u siebie i takie mam wnioski ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | benzman [ wt lis 20, 2007 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj SWITASS!Jak bedziesz mógł to pochwal się swoimi autkami, bo widze że całkiem ciekawe grono uzbierałeś ![]() Pozdrawiam |
Autor: | jacekmerc [ czw lis 10, 2011 12:23 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompka spryskiwacza W115 1970' |
ja próbuje zmienić z podcisnieniowego na lektryczny system spryskiwaczy.W starym cisnieniowym do pedału od spryskiwaczy przychodzi wiazka z czterema kablami a pedał elektryczny ma 5 pinów. moze ktoś ma schemat lub wie jak to przerobic? Puściłem juz dodatkowy kabel który idzie do pompki. |
Autor: | szparaa [ wt sty 17, 2012 3:31 am ] |
Tytuł: | Re: Pompka spryskiwacza W115 1970' |
Witam Mogę prosić kogoś o wstawienie jakiś fotek albo jakiś schemat, jak mają być podłączone wężyki od spryskiwaczy? Mam problem z tym,że w 1 moim aucie wchodzą 2 wężyki do kabiny , do pompki a tylko jeden idzie do zbiorniczka. A w drugim aucie miałem zawór zwrotny i trójnik. A do kabiny tylko 1. Powyciągałem i to i to i teraz nie mogę poskładać wszystkiego do kupy, aby działało. Dziękuję wszystkim |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |