MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W115 220 - jak się dobrać do blokady kierownicy?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=29462
Strona 1 z 1

Autor:  raV_rucinski [ pn paź 29, 2007 8:59 am ]
Tytuł:  W115 220 - jak się dobrać do blokady kierownicy?

Witam Szanownych Klubowiczów.
Nabyłem właśnie MB 115 220 Automatic, którego blacharka, niestety, nie rokujne za dobrze, ale za to jest to kompletna 1-sza seria - postanowiłem, że będzie dobrym dawcą części. Okazuje się jednak, że auto ma najprawdopodobniej przelatane 40000 i jest duże prawdopodobieństwo, że jest całkowicie sprawne technicznie (choć nie wygląda na pierwszy rzut oka). Chciałbym gwiade przed rozbiórką rozpalić i zobaczyć ile prawdy jest w historiach o pływającym zawieszeniu MB W115 i jak się jeździ na starym automacie - mam jednak problem - nie mam kluczyków - stąd pytanie - jak sie dobrać do blokady kierownicy, żeby niczego nie zdemolować? Jest to wykonalne w jakiś logiczny sposób? Zastanawiam się, co jeszcze może mnie zaskoczyć przed odpaleniem - nie za bardzo rozumiem się na tym gaźniku poziomym - nie widzę ssania, z tego co się zorientowałem - jest tam jakiś automat? Na razie udało mi się dojść do tego, że mam zapłon, rozrusznik kręci.... Zasilania brak - być może pompa paliwa, ale z tym sobie inaczej najwyżej poradzę (elektryczna pompa natenczas).
Byłbym wdzięczny za pomoc, nie mam doświadczenia w Mercedesach, do tej pory sie babrałem z włoszczyzną, mam nadzieję że dla Was to nie będzie większy problem.....
Pozdrawiam, Rafał Ruciński.

Autor:  Wojtyla [ wt paź 30, 2007 11:33 am ]
Tytuł: 

Witam,
spróbuj innymi kluczykami [zlosnik]
A tak na poważnie to fajnie/niefajnie ale Gebels wydumał, że jak nie ma stacyjki przekręconej, to jej nie zdejmiesz(prawie jej nie zdejmiesz [zlosnik] ;) [zlosnik] ) , i że nie wymienisz wkładu do stacyjki [zlosnik]
pozdro

Autor:  raV_rucinski [ wt paź 30, 2007 1:21 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Dzięki za odpowiedź.
To przykre jest, już do tego doszedłem niestety....
Ale mam kolejny pomysł - czy możliwym jest, że do stacyjki i do zamków w drzwiach podejdzie jeden kluczyk? Gdybym dorobił kluczyk do zamka - zamek wymontuję przecie - jaka jest szansa, że podejdzie do stacyjki? We fiatach były zupełnie inne kluczyki, ale to przecie Gwiazda!
Liczę na pilną odpowiedź...
Pozdrawiam.
Rafał.

Autor:  mojojojo13 [ wt paź 30, 2007 1:43 pm ]
Tytuł: 

raV_rucinski pisze:
Witam!
Dzięki za odpowiedź.
To przykre jest, już do tego doszedłem niestety....
Ale mam kolejny pomysł - czy możliwym jest, że do stacyjki i do zamków w drzwiach podejdzie jeden kluczyk? Gdybym dorobił kluczyk do zamka - zamek wymontuję przecie - jaka jest szansa, że podejdzie do stacyjki? We fiatach były zupełnie inne kluczyki, ale to przecie Gwiazda!
Liczę na pilną odpowiedź...
Pozdrawiam.
Rafał.


Tak powinno być w oryginale - popróbuj kluczykami wszelkiej maści - a może masz jakiegoś równie starego mercedesa? może sie okazać że będzie pasował od niego klucz ...

Autor:  Wojtyla [ wt paź 30, 2007 2:34 pm ]
Tytuł: 

Witam,
dorobienie kluczyka do stacyjki kosztuje tyle co cała używana stacyjka [zlosnik] . Rozumiem, że chcesz się pokręcić autkiem przed operacją dawcy ale blokada Ci muwi że sięnie da [zlosnik] ?
Wojtyla pisze:
Gebels wydumał, że jak nie ma stacyjki przekręconej, to jej nie zdejmiesz(prawie jej nie zdejmiesz )

Sprawa wygląda tak:
1. wykręć osłonę nóg kierowcy
2. wymontuj kierę
3. wyjmij licznik
4. wykręć śruby mocujące kolumnę do poprzeczki deski rozdzielczej
5. wykręć dwie nakrętki z okolic krzyżaka kardana przy przedniej grodzi/pedałach
6. klucz 10 poluzuj opaskę na stacyjce
7. Poluzuj troszkę deskę rozdzielczą od strony kierowcy
8. chwyć kolumnę i tak manipuluj, by zeszła z mocowań górnych i ze śrub/gwintów z grodzi i przestaw ją ku dołowi/podłodze
9. obróć tak kolumną, by stacyjka ukazała bolec stabilizujący
10. odwierć go lub szlifnij
11. stacyjka zablokowana wychodzi z gniazda
12 Możesz to na powrót zmontować
12. tak czy owak zapalasz na zworkę
raV_rucinski pisze:
Na razie udało mi się dojść do tego, że mam zapłon, rozrusznik kręci..

13. jeździsz i stwierdzasz, że szkoda jej na dawcę
14. Zamawiasz stacyjkę na podmiankę
15. pijesz bronka i się zastanawiasz co dalej? [zlosnik]

16 podpowiedź: masz dwie damy do remontu i szukaj dawcy!!!!!! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  raV_rucinski [ śr paź 31, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Cześć!
~Wojtyla, dzięki za rzeczową odpowiedź!
Zrobiłem do punktu 12 zgodnie z instrukcją, potem przeskoczyłem od razu do 15-ki, bo nie miałem już jak próbować odpalać - za ciemno było ;) Ponadto natknąłem sie na problem poziomego Stromberga - wogóle nie rozumiem jak go ugryźć - póki co - zepsułem ten automat podciśnieniowy, bo go rozkręciłem od góry i nie wiem jak ustawić membranę - nie ma tam jakichś cech? z tego co widzę można ją złożyć dowolnie. Czytałem wątki na ten temat, ale nie za bardzo widzę, żeby coś dla mnie z nich wnikało.....
Proszę o odpowiedź, gdzie mogę szukać jakiejś serwisówki do tego gaźniczka?
Pozdrawiam, jeszcze raz dziękuję za pomoc, Rafał.

Autor:  Wojtyla [ śr paź 31, 2007 1:05 pm ]
Tytuł: 

Witam
raV_rucinski pisze:
zepsułem ten automat podciśnieniowy, bo go rozkręciłem od góry i nie wiem jak ustawić membranę - nie ma tam jakichś cech? z tego co widzę można ją złożyć dowolnie. Czytałem wątki na ten temat, ale nie za bardzo widzę, żeby coś dla mnie z nich wnikało.....

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 2Aga%BC%2A czytałeś?
pozdro

Autor:  raV_rucinski [ śr paź 31, 2007 1:44 pm ]
Tytuł: 

O kurde, nie widziałem tego, sorry i dzięki za pomoc, biorę się za lekturę.
Pozdrawiam, Rafał.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/