MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W115 220 - jak się dobrać do blokady kierownicy? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=29462 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | raV_rucinski [ pn paź 29, 2007 8:59 am ] |
Tytuł: | W115 220 - jak się dobrać do blokady kierownicy? |
Witam Szanownych Klubowiczów. Nabyłem właśnie MB 115 220 Automatic, którego blacharka, niestety, nie rokujne za dobrze, ale za to jest to kompletna 1-sza seria - postanowiłem, że będzie dobrym dawcą części. Okazuje się jednak, że auto ma najprawdopodobniej przelatane 40000 i jest duże prawdopodobieństwo, że jest całkowicie sprawne technicznie (choć nie wygląda na pierwszy rzut oka). Chciałbym gwiade przed rozbiórką rozpalić i zobaczyć ile prawdy jest w historiach o pływającym zawieszeniu MB W115 i jak się jeździ na starym automacie - mam jednak problem - nie mam kluczyków - stąd pytanie - jak sie dobrać do blokady kierownicy, żeby niczego nie zdemolować? Jest to wykonalne w jakiś logiczny sposób? Zastanawiam się, co jeszcze może mnie zaskoczyć przed odpaleniem - nie za bardzo rozumiem się na tym gaźniku poziomym - nie widzę ssania, z tego co się zorientowałem - jest tam jakiś automat? Na razie udało mi się dojść do tego, że mam zapłon, rozrusznik kręci.... Zasilania brak - być może pompa paliwa, ale z tym sobie inaczej najwyżej poradzę (elektryczna pompa natenczas). Byłbym wdzięczny za pomoc, nie mam doświadczenia w Mercedesach, do tej pory sie babrałem z włoszczyzną, mam nadzieję że dla Was to nie będzie większy problem..... Pozdrawiam, Rafał Ruciński. |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 30, 2007 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Witam, spróbuj innymi kluczykami ![]() A tak na poważnie to fajnie/niefajnie ale Gebels wydumał, że jak nie ma stacyjki przekręconej, to jej nie zdejmiesz(prawie jej nie zdejmiesz ![]() ![]() ![]() ![]() pozdro |
Autor: | raV_rucinski [ wt paź 30, 2007 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Dzięki za odpowiedź. To przykre jest, już do tego doszedłem niestety.... Ale mam kolejny pomysł - czy możliwym jest, że do stacyjki i do zamków w drzwiach podejdzie jeden kluczyk? Gdybym dorobił kluczyk do zamka - zamek wymontuję przecie - jaka jest szansa, że podejdzie do stacyjki? We fiatach były zupełnie inne kluczyki, ale to przecie Gwiazda! Liczę na pilną odpowiedź... Pozdrawiam. Rafał. |
Autor: | mojojojo13 [ wt paź 30, 2007 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
raV_rucinski pisze: Witam!
Dzięki za odpowiedź. To przykre jest, już do tego doszedłem niestety.... Ale mam kolejny pomysł - czy możliwym jest, że do stacyjki i do zamków w drzwiach podejdzie jeden kluczyk? Gdybym dorobił kluczyk do zamka - zamek wymontuję przecie - jaka jest szansa, że podejdzie do stacyjki? We fiatach były zupełnie inne kluczyki, ale to przecie Gwiazda! Liczę na pilną odpowiedź... Pozdrawiam. Rafał. Tak powinno być w oryginale - popróbuj kluczykami wszelkiej maści - a może masz jakiegoś równie starego mercedesa? może sie okazać że będzie pasował od niego klucz ... |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 30, 2007 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, dorobienie kluczyka do stacyjki kosztuje tyle co cała używana stacyjka ![]() ![]() Wojtyla pisze: Gebels wydumał, że jak nie ma stacyjki przekręconej, to jej nie zdejmiesz(prawie jej nie zdejmiesz ) Sprawa wygląda tak: 1. wykręć osłonę nóg kierowcy 2. wymontuj kierę 3. wyjmij licznik 4. wykręć śruby mocujące kolumnę do poprzeczki deski rozdzielczej 5. wykręć dwie nakrętki z okolic krzyżaka kardana przy przedniej grodzi/pedałach 6. klucz 10 poluzuj opaskę na stacyjce 7. Poluzuj troszkę deskę rozdzielczą od strony kierowcy 8. chwyć kolumnę i tak manipuluj, by zeszła z mocowań górnych i ze śrub/gwintów z grodzi i przestaw ją ku dołowi/podłodze 9. obróć tak kolumną, by stacyjka ukazała bolec stabilizujący 10. odwierć go lub szlifnij 11. stacyjka zablokowana wychodzi z gniazda 12 Możesz to na powrót zmontować 12. tak czy owak zapalasz na zworkę raV_rucinski pisze: Na razie udało mi się dojść do tego, że mam zapłon, rozrusznik kręci..
13. jeździsz i stwierdzasz, że szkoda jej na dawcę 14. Zamawiasz stacyjkę na podmiankę 15. pijesz bronka i się zastanawiasz co dalej? ![]() 16 podpowiedź: masz dwie damy do remontu i szukaj dawcy!!!!!! ![]() ![]() ![]() |
Autor: | raV_rucinski [ śr paź 31, 2007 8:37 am ] |
Tytuł: | |
Cześć! ~Wojtyla, dzięki za rzeczową odpowiedź! Zrobiłem do punktu 12 zgodnie z instrukcją, potem przeskoczyłem od razu do 15-ki, bo nie miałem już jak próbować odpalać - za ciemno było ![]() Proszę o odpowiedź, gdzie mogę szukać jakiejś serwisówki do tego gaźniczka? Pozdrawiam, jeszcze raz dziękuję za pomoc, Rafał. |
Autor: | Wojtyla [ śr paź 31, 2007 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Witam raV_rucinski pisze: zepsułem ten automat podciśnieniowy, bo go rozkręciłem od góry i nie wiem jak ustawić membranę - nie ma tam jakichś cech? z tego co widzę można ją złożyć dowolnie. Czytałem wątki na ten temat, ale nie za bardzo widzę, żeby coś dla mnie z nich wnikało.....
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 2Aga%BC%2A czytałeś? pozdro |
Autor: | raV_rucinski [ śr paź 31, 2007 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
O kurde, nie widziałem tego, sorry i dzięki za pomoc, biorę się za lekturę. Pozdrawiam, Rafał. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |