MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Prośba o rozszyfrowanie DatenKarten
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=29169
Strona 1 z 1

Autor:  Radeckii [ wt paź 16, 2007 5:18 pm ]
Tytuł:  Prośba o rozszyfrowanie DatenKarten

Witam. Mam do Was wielką prośbę otrzymałem dwie Date Karty ale nic z tego nie wiem. Wiem że Jesteście dobrzy w te klocki więc proszę o pomoc.
Jedna dotyczy Mercedesa z 1969r. a drugi - teraz już nie wiem bo w dowodzie jest 1973 a na karcie 1972. Z góry dziękuję. Radeckii
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... w115-1.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... w115-2.jpg

Autor:  Stomek [ wt paź 16, 2007 6:24 pm ]
Tytuł: 

Za duzo nie pomoge, bo malezyjski internet nie chce otwierac potrzebnych stron, ale z pamieci:
1. 11511010.......- 220D lewa kierownica i manual w podlodze(kod424), silnik 615912....., kolorn 050- klasyczny bialy, odebrany 27.10.1969. Pozostale kody 004?, 401,411, skrzynia 235505, lampy Bosch, ogumienie Phonix
2. 11511512.......- 200D lewa kierownica i automat w podlodze (kod 420),
silnik 615913......., kolor 623- kosc sloniowa, odebrany 4.10.1972.
Pozostale kody 163,500, 573,630, 656,247,837,851, skrzynia 33818, lampy Bosch, ogumienie Michelin. Na 100% taxi [zlosnik]

Autor:  Wrobello [ wt paź 16, 2007 7:25 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
2. 11511512.......- 200D lewa kierownica i automat w podlodze (kod 420),
silnik 615913......., kolor 623- kosc sloniowa, odebrany 4.10.1972.
Pozostale kody 163,500, 573,630, 656,247,837,851, skrzynia 33818, lampy Bosch, ogumienie Michelin. Na 100% taxi


573 - Serie zagłówki przednie
630 - Trójkąt ostrzegawczy
656 - Michelin tires
247 - ogrzewana tylna szyba ESG (poziomo,pionowo)
837 - rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor 851 -
163 - consumption flywheel on engine 606.910 mech.
500 - taxi version
851 - instalacja taksometru

Autor:  t.king [ wt paź 16, 2007 8:01 pm ]
Tytuł: 

link nr 2
420 - automatic transmission, floor shift (from 01.01.1963)
623 - version for Uganda, Tanzania, Kenya (from 01.11.1966 up to 28.02.1974)

link nr 1
411 - mechanical and hydraulic sliding roof (from 01.10.1965 up to 31.10.1993)
424 - manual transmission, floor shift (from 01.01.1963 up to 31.12.1976)
401 - single seats (from 01.01.1962 up to 31.01.1978)

Autor:  Stomek [ wt paź 16, 2007 9:35 pm ]
Tytuł: 

t.king pisze:
623 - version for Uganda, Tanzania, Kenya (from 01.11.1966 up to 28.02.1974)

Przeciez to kolor.

Autor:  Radeckii [ wt paź 16, 2007 10:39 pm ]
Tytuł: 

Koledzy, czy w pierwszym samochodzie napewno jest szyberdach???
Bo u mnie chyba go zaspawali. I jeszcze jedno pytanko czy można wyczytać kolor i materiał tapicerki? Za juz udzielone odpowiedzi W I E L K I E dzięki.

Autor:  mojojojo13 [ wt paź 16, 2007 10:44 pm ]
Tytuł: 

Radeckii pisze:
Koledzy, czy w pierwszym samochodzie napewno jest szyberdach???
Bo u mnie chyba go zaspawali. I jeszcze jedno pytanko czy można wyczytać kolor i materiał tapicerki? Za juz udzielone odpowiedzi W I E L K I E dzięki.

musisz czytać uważniej

Stomek pisze:
kolorn 050- klasyczny bialy


Stomek pisze:
kolor 623- kosc sloniowa

Autor:  t.king [ śr paź 17, 2007 8:46 am ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Przeciez to kolor.

rzeczywiście :oops:

t.king napisał:
623 - version for Uganda, Tanzania, Kenya (from 01.11.1966 up to 28.02.1974)
Stomek napisał:
kolor 623- kosc sloniowa
coś jednak jest na rzeczy ;)

Autor:  amon [ śr paź 17, 2007 1:51 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
Radeckii napisał:
Koledzy, czy w pierwszym samochodzie napewno jest szyberdach???
Bo u mnie chyba go zaspawali. I jeszcze jedno pytanko czy można wyczytać kolor i materiał tapicerki? Za juz udzielone odpowiedzi W I E L K I E dzięki.

musisz czytać uważniej

Stomek napisał:
kolorn 050- klasyczny bialy


Stomek napisał:
kolor 623- kosc sloniowa


Jest takie przysłowie "Przyganiał kocioł garnkowi" [zlosnik]
Kolega Radeckii pytał o kolor i materiał tapicerki, a nie nadwozia.

220D ma tapicerkę materiałową czerwoną
200D tapicerka z MB-TEX- u brązowa

Autor:  Stomek [ śr paź 17, 2007 2:51 pm ]
Tytuł: 

Amon. pisze:

220D ma tapicerkę materiałową czerwoną
200D tapicerka z MB-TEX- u brązowa

A gdzie to wyczytales?

Autor:  mojojojo13 [ śr paź 17, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

Amon. pisze:
Jest takie przysłowie "Przyganiał kocioł garnkowi"
Kolega Radeckii pytał o kolor i materiał tapicerki, a nie nadwozia.

no niestety racja - nie doczytałem a więc przepraszam


Stomek - rubryka nr 8

Autor:  kielbik [ czw lis 01, 2007 7:24 pm ]
Tytuł: 

Panowie, jeszcze raz, bo zrobil sie galimatias.

Pierwsza karta danych:
Obrazek
Numer nadwozia: 115.110-10-088902;
Numer silnika: 615.912-10-083976;
Numer skrzyni biegow: 235505;
Data przekazania: 27.10.1969;
Kolor nadwozia: 050 - bialy (od 01.01.1963 do 31.12.1972);
Kolor i material tapicerki: 004 - czerwony, tkanina;
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Bosch;
Ogumienie: Phönix;
Numer kluczylka: Z xxxxx
Wyposazenie dodatkowe:
411 - mechanicznie odsuwany dach (od 01.10.1965 up to 31.10.1993);
424 - mechaniczna skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.01.1963 do 31.12.1976);

fajny, seria 0.5, brazowa deska rozdzielcza, dzwignia zmiany biegow z chromowanym patykiem i ani jednego wylacznika w konsoli srodkowej... :)


Druga karta danych:
Obrazek
Numer nadwozia: 115.115-12-150549;
Numer silnika: 615.913-12-004054;
Numer skrzyni biegow: 33818;
Data przekazania: 04.10.1972 (nie jest rownoznaczna z data pierwszej rejestracji);
Kolor nadwozia: 623 - jasna kosc sloniowa (od 01.01.1972 do 1993);
Kolor i material tapicerki: 163 - brazowy, MB-Tex;
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Bosch;
Ogumienie: Michelin;
Numer kluczylka: F xxxxx
Wyposazenie dodatkowe:
247 - tylna szyba podgrzewana elektrycznie (ze szkla hartowanego) (od 01.07.1964 do 31.05.1977);
420 - automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.01.1963);
500 - wersja taxi (od 01.08.1965 do 31.12.1976);
573 - zaglowki, z lewej i z prawej strony (od 01.01.1963 do 31.08.1977);
630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974)
656 - opony Michelin (od 01.08.1965 do 31.10.1989);
837 - gumowe dywaniki z przodu, z tylu; w przypadku nadwozia do zabudowy tylko z przodu; w przypadku kombi takze na podlodze bagaznika (od 01.11.1969);
851 - instalacja taksometru (Kienzle Argo) (od 01.01.1968 do 31.12.1976);

Czyli, jak pisal Stomek, taryfa az milo :). Ciekawe czy zachowaly sie gumowe dywaniki...

P.S.

Na twoim miejscu usunalbym numery kluczykow z kart danych jezeli zamierzasz kiedykolwiek jeszcze jezdzic ktoryms z tych samochodow.

Autor:  Mitu [ czw lis 01, 2007 11:41 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Panowie, jeszcze raz, bo zrobil sie galimatias.
Numer nadwozia: 115.110-10-088902


115.110-10-098902

kielbik pisze:
Kolor i material tapicerki: 004 - czerwony, tkanina


Niestety cała tapicerka brązowa, choć siedzenia faktycznie Stoff, ale mam wątpliwości czy z I serii :-? .

kielbik pisze:
411 - mechanicznie odsuwany dach (od 01.10.1965 up to 31.10.1993)


:o Ani śladu (na pierwszy rzut oka)!

kielbik pisze:
fajny, seria 0.5, brazowa deska rozdzielcza, dzwignia zmiany biegow z chromowanym patykiem i ani jednego wylacznika w konsoli srodkowej... :)


Niestety seria 1, brązowa deska istotnie ale już I seria, dźwignia zmiany biegów z plastiku, a włączniki dwa (awarie i włącznik grzanej szyby przerobiony na elektryczny spryskiwacz). Kolor nadwozia przypominał 670 (jeżeli już siedzimy w latach [zlosnik] ), choć na tabliczce istotnie 050 i w zakamarkach też go znalazłem (za to na tablicze był tylko kod 424, ale jak wiadomo tam nie zawsze są wszytskie kody). To tak oględnie moje spostrzeżenia zwiazane z tym autem :) .

kielbik pisze:
Na twoim miejscu usunalbym numery kluczykow z kart danych jezeli zamierzasz kiedykolwiek jeszcze jezdzic ktoryms z tych samochodow.


W Polsce zamówienie kluczyka w serwisie i jego otrzymanie wiąże się ze skomplikowaną procedurą. Jeśli auto nie jest na Ciebie zarejestrowane to zapomnij, że ten kluczyk kupisz, nawet jeśli zabierzesz pracownika serwisu do miejsca garażowania auta, numery będą się zgadzały, będziesz miał dokumenty, a kluczyk będzie pasował do wszystkich zamków! :) Sprawdziłem na własnej skórze ;) .

Autor:  kielbik [ pt lis 02, 2007 12:48 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
115.110-10-098902
Faktycznie, ale trzeba bylo sporo powiekszyc zdjecie i mocno sie przyjzec. Jak ktos ma mozliwosc odczytania numerow z nadwozia albo z tabliczek to ma latwiej :).
Mitu pisze:
Niestety cała tapicerka brązowa, choć siedzenia faktycznie Stoff, ale mam wątpliwości czy z I serii :-?
004 to definitywnie czerwony Stoff (na dowod Audrey, moj czarno-bialy dawca i literatura Amona), wiec najwyrazniej juz ktos cos majstrowal...
Mitu pisze:
:o Ani śladu (na pierwszy rzut oka)!
No to trzeba przyjrzec sie dokladniej (dachowi albo polu numerowemu) :P.
Mitu pisze:
Kolor nadwozia przypominał 670
Kolega z VDH opowiadal mi, ze zorganizowali kiedys wystawe kilku klubowych samochodow: stalo kilka 050 i nie bylo pary o takim samym kolorze ;).
Mitu pisze:
Kolor nadwozia przypominał 670 (jeżeli już siedzimy w latach [zlosnik] )
670 i 623 lecialy dlugi czas rownolegle (na stronie naszych rosyjskich braci jest niescislosc - niejedyna zreszta i pewnie skopiowana z EPC) z tym, ze 623 od poczatku zarezerwowany byl w Niemczech dla taxi. Do dzis nie wiem czy te dwa odcienie w ogole czymkolwiek sie roznia :o.
Mitu pisze:
Niestety seria 1, brązowa deska istotnie ale już I seria, dźwignia zmiany biegów z plastiku
Byc moze 1. seria zaczela sie juz pod koniec 1969 roku. A jak z innymi cechami, ktore wystepowaly na samym poczatku 1. serii (pojedyncza dysza spryskiwacza szyby, kolpakowe nakretki mocujace ramiona wycieraczek)?
Mitu pisze:
W Polsce zamówienie kluczyka w serwisie i jego otrzymanie wiąże się ze skomplikowaną procedurą. Jeśli auto nie jest na Ciebie zarejestrowane to zapomnij, że ten kluczyk kupisz, nawet jeśli zabierzesz pracownika serwisu do miejsca garażowania auta, numery będą się zgadzały, będziesz miał dokumenty, a kluczyk będzie pasował do wszystkich zamków! :) Sprawdziłem na własnej skórze ;) .
Ale ja zyje w normalnym kraju: procedury obowiazuja niby te same ale w przypadku starych rupieci o wartosci przecietnej pensji* nikt sobie nimi nie zawraca glowy. Wystarczy Brief, numer nadwozia albo wlasnie numer kluczyka i dowod osobisty. Nic nie trzeba przywozic i nikogo nigdzie zawozic, w dwa dni kluczyk gotowy do odbioru. Tez sprawdzilem na wlasnej skorze**. Ponadto numer kluczyka zawiera jego kod mechaniczny i ktos, kto posiada odpowiednia wiedze moze go bez problemu dorobic.

* - w przypadku starych rupieci takich jak Pagoda czy Adenauer procedury beda prawdopodobnie dokladniej przestrzegane ale na pewno nie jest tak, ze kluczyki moze odebrac tylko osoba widniejaca w dokumentach samochodu albo ich spadkobiercy, pod warunkiem, ze sa w stanie przedstawic prawomocne orzeczenie sadu o nabyciu spadku, poswiadczona notarialnie kopie swiadectwa zgonu tego nieboraka, ktory wpisany jest w dokumentach i jeszcze 15 innych zaswiadczen :P.
** - mialem tez niewatpliwa nieprzyjemnosc i podjalem probe kupna kluczyka w polskim ASO. Oczywiscie okazalo sie, ze nie da sie (uwielbiam to slowo) zamowic kluczyka bez podstawienia samochodu i przedlozenia kompletu dokumentu oraz wlasnej glowy w ASO. A wiadomo, ze zapasowy kluczyk najczesciej potrzebny jest gdy zginie (lub zlamie sie) ostatni z tych, ktore dotad byly w uzyciu i auto unieruchomione jest na dobre.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/