MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pompa wtryskowa nowego typu przy moim silniku https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=29042 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grigorius [ śr paź 10, 2007 10:33 am ] |
Tytuł: | Pompa wtryskowa nowego typu przy moim silniku |
Witam, jak sie okazało po ogledzinach mechanika mam przy swoim silniku pompe wtryskową od beczki tej palonej z kluczyka, jest tam przeróbka że pale i gasze z cięgna jak to w 115stkach. Mechanior powiedział że lepiej by mi chodził na tej oryginalnej pompie, miałby lepsze przyspieszenie i że w tych starszych pompach jest możliwość dużej ingerencji mechanika co do ustawień aby auto lepiej sie zbierało i że w tych juz tak nie można. - co o tym co powiedział myślicie, pieprzy mi bzdury czy ma racje? Drugie pytanie to jak sie ma stary kolektor z filtrem powietrza mokrym, który aktualnie jest do tej nowszej pompy, czy lepiej by to współgrało z kolektorem ssącym i filtrem suchym jak w beczkach? |
Autor: | Wojtyla [ czw paź 11, 2007 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Witam grigorius pisze: jest tam przeróbka że pale i gasze z cięgna jak to w 115stkach. w 123 też są takie rozwiązania (tzn palenie i gaszenie z hebla) grigorius pisze: od beczki tej palonej z kluczyka znaczy wymienili "du..pkę" pompy, kiedyś jak klękło mi podciśnienie do gaszenia a części były droższe niz całe auto, to podciśnienie przerobiłem z wyprzedzacza zapłonu od Poldka i nawet chodziło ![]() grigorius pisze: Mechanior powiedział że lepiej by mi chodził na tej oryginalnej pompie Tam chyba powinna być pompa 45 do 2.0 zobacz na tabliczce co masz, bo może siedzi tam 50 lub 55 i daje większe dawki niż potrzeba ![]() grigorius pisze: jak sie ma stary kolektor z filtrem powietrza mokrym, który aktualnie jest do tej nowszej pompy, czy lepiej by to współgrało z kolektorem ssącym i filtrem suchym jak w beczkach? Nijak mokry ma oliwę by się tam zbierał cały syf z powietrza, a wkład co ( niepamiętam 20 kkm się przemywa ) a suchy jest jednorazowy i bezobsługowy tylko wymieniasz. Generalnie nieważne jaki masz filtr czy suchy, czy mokry chodzi tylko o to byś dostarczał czyste powietrze i w takiej ilości jakią potrzebuje motor. (dawno temu w mojej pierwszej mb 2,2 d zmieniłem mokry na suchy od vw 1,9 tdi i śmigał aż miło ![]() grigorius pisze: aby auto lepiej sie zbierało
wystarczy, że ustawi zawory i początek wtrysku i powinno być lepiej zlosnik] pozdro |
Autor: | grigorius [ czw paź 11, 2007 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
nie nie, pompa jest od 200D tylko że od tego nowego z beczki palonej kluczykiem. Auto jest po regulacji wszystkiego, za mało ma tylko buta w dolnych obrotach, bo tak jak już złapie obroty to nie jest źle jak na 200setke |
Autor: | Wojtyla [ czw paź 11, 2007 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
Witam grigorius pisze: za mało ma tylko buta w dolnych obrotach
A może przyśpieszacz wtrysku nie biega tak jak powinien? A, może regulacja na cięgnach przy pompie i przepustnicy? pozdro |
Autor: | Xytras [ czw paź 11, 2007 5:07 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze lepsze pytanie, stare pompy mialy smarowanie wlasne, a te na 'gaszak' przeciez byly smarowane oliwa z boku, jak to u Ciebie jest rozwiazane ? |
Autor: | grigorius [ pn paź 15, 2007 10:14 am ] |
Tytuł: | |
nie wiem jak jest ze smarowaniem, pompe mam jak w "nowej" beczce, czyli brak korka na olej, auto cholernie sie muli, dodatkowo w wekend spadła temperatura do 0 i cieżki rozruch, dzis jade do mechanika <br>Dodano po 3 godzinach. 14 minutach.:<br> więc tak, jestem umówiony na środe z mechanikiem że auto zostawie i w czwartek sprawdzi ciśnienie, co do rozruchu powiedział że albo pompa słabo podaje na którejś sekcji, albo słabe ciśnienie, zaznaczam ze auto po regulacji zaworów wtrysków zapłonu. Co do pompy to kazał podpompować z rana ręczną pompka jak zauważe lepszy start to pompe starego typu ma i mi ją wstawi także będzie oryginał, jak to nie pomoże a pomiar ciśnienia wyjdzie słaby to czeka mnie remont, co do remontu powiedział ze szlif może mi zrobić pod używane tłoki o 2.4D bo takie ma i że remont mnie wyjdzie ok.2tyś zł, co o tym sądzicie? |
Autor: | grigorius [ wt paź 16, 2007 7:44 am ] |
Tytuł: | |
No i podpompowałem go dziś rano pompą ręczną, troche lepiej odpalił ale nei tak jak powinien, lecz było ciepło tej nocy i czy przy takiej temperaturze dała by się we znaki kompresja?, silnik od odpalenia nie buja sie, pracuje równo, odkręciłem korek oleju nic nie dmuchało, także sam już nie wiem czy to nie pieprzy ta pompa |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 16, 2007 8:27 am ] |
Tytuł: | |
Witam najpierw pomiary ciśnienia sprężania, a następnie diagnoza ![]() ![]() grigorius pisze: lecz było ciepło tej nocy i czy przy takiej temperaturze dała by się we znaki kompresja?,
powyżej 0 załapie gorzej jak temp spadnie np. do ok. -5-10 to już się cyrki dzieją. pozdro |
Autor: | grigorius [ pt paź 19, 2007 7:01 am ] |
Tytuł: | |
no wszystko sprawdzone ciśnienie: -16 -20 -18 -15 porażka ![]() pompa dobra, żadnego opadu nie ma, wszystko z zasilaniem wporządku. Albo czeka mnie remont na starych tłokach - koszt 2tyś złotych których teraz nie mam ![]() Albo wymiana silnika MOJA PROŚBA, JAKBY KTOŚ WIEDZIAŁ O SILNIKU Z DOBRA KOMPRESJĄ ( I TAK SPRAWDZE PRZED KUPNEM) TO PROSZĘ O INFO CHĘTNIE KUPIE NAWET 2.4d |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |