MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 03, 2007 11:08 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 21, 2007 2:08 pm
Posty: 17
Witam
Własnie sie dowiedziałem ze przy pomocy sprezarki i specjalnego pistoleta do piaskowania , no i zakupionego piasku z niezbednym wyposazeniem BHP mozna samemu piskowac elementy auta. Czy ktos juz praktykowal takie cos ?? Jestem ciekaw jaka jest wydajnosc takiego wlasnego zestawu. Pytam bo moze to upierdliwe ale jak samemu to wieksza satysfakcja. Podobno dozy strumien piasku z wielkiego pistoletu w pukncie piaskowania moze powyginac blachy auta ??
Czekam na wasze opinie
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 11:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Zdaje się że było na ten temat sporo postów. Jeśli chodzi o wyginanie blach jest jedna zasada - nie piaskuje się płaskich powierzchni maski silnika, bagażnika, dachu i drzwi bo przecież można je doczyścić spokojnie papierem ściernym.
To chyba najlepszy temat - klik
Kolejny - klik
Myślę, że wystarczy a jeśli masz więcej pytań to wal na privy do tych co to już robili.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 21, 2007 2:08 pm
Posty: 17
Dziekuje. Chyba sie zagalopowalem z tematem bo materiałów jest duzo. Dziekuje jeszcze raz za informacje
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 21, 2007 2:08 pm
Posty: 17
Wszystko przeczytalem o piaskowaniu i sie zmartwilem ze spreazrka laliernicza to za malo. Czy ktos probowal polaczyc sprezarke ze zbiornikiem. Zbiornik bylby napelniany przez sprezarke i ze zbiornika szlo by powietrze do pistoletu ?? Oczywiscie mowie tylko i piaskowaniu na wlasny uzytek


Na górę
 Tytuł: piach
Post: czw paź 04, 2007 10:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
klik - choć tu naprawdę niewiele
klik - tu kolega piaskował sam więc zapewne wie dokładnie co i jak.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł: Re: piach
Post: czw paź 04, 2007 1:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
filippo pisze:
klik - choć tu naprawdę niewiele

Mam podobna konstrukcje piaskarki. Piaskujemy dysza 6mm przy cisn. nie wiekszym niz 6 bar. 10-12 bar to dobrze na mosty i dysze 12mm, tylko wtedy srubowka z wydajnoscia 3000l/min bylaby potrzebna. W moim przypadku sprezarka WAN 2 z wyd. okolo 300l/min nie wylaczala sie, teraz mam 970 l/min i zbiornik 500l- daje rade.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 6:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Próbowałem kiedyś - duża (wydajna) sprężarka to podstawa.
Bez tego nie warto nawet zaczynać.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 5:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 01, 2006 10:54 am
Posty: 67
Lokalizacja: K-Koźle
To może ja się wypowiem

Wtedy robiłem polską sprężarką 3 tłokową ze zbiornikiem około 200l
I ten pistolet z wężykiem ala castorama.
Daję to jakiś efekt, ale nie na dłuższą metę, ponieważ za mało wydajny pistolet i sprężarka.
Do małych elementów się nada.

Obecnie mam piaskarkę ciśnieniową 140 litrów od tego pana:
http://www.allegro.pl/item251524411_pia ... _fvat.html

Zmieniłem kompresor na:
http://www.allegro.pl/item250233962_kom ... ys0zl.html

I powiem tylko tyle: żałuje, że nie miałem tego sprzętu wcześniej.
Choć kompresor jeszcze by musiał więcej pąpować tak, aby utrzymał stałe ciśnienie 8 bar. Bo przy ciągłym piaskowaniu daje 5 bar.
Efekt zawsze gwarantowany.

Dam porównanie:
Pistoletem ala castorama piaskowałem auto 2 tygodnie (niektóre elementy)

Teraz by mi to zajęło około 1 dnia i zrobiłbym to lepiej i wszystko :lol:


Najważniejsze jest to żeby wszystko było rozebrane
Pomijając elementy gumowe, bo im się nic nie stanie

Plastik, szkło, przełączniki itp.
Musi być zdemontowane, bo i tak to będziesz musiał zdemontować.
Piasek wejdzie wszędzie.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W115 I seria 1972 rok


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 6:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
11owca pisze:

To sprzet do dmuchania mamy identyczny, tylko ja mam dodatkowo stara(mniejsza) sprezarke w szereg wstawiona
Z ciekawosci- co ile zmieniasz zawor kulowy przed dysza do piaskowania?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 01, 2006 10:54 am
Posty: 67
Lokalizacja: K-Koźle
Stomek pisze:
11owca pisze:

To sprzet do dmuchania mamy identyczny, tylko ja mam dodatkowo stara(mniejsza) sprezarke w szereg wstawiona
Z ciekawosci- co ile zmieniasz zawor kulowy przed dysza do piaskowania?


często [oczko]

_________________
Mercedes W115 I seria 1972 rok


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 1:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
siema
mam pytanie, jak sprawdzić wydajnosc sprężarki tzn ile pompuje litrów na minute? mam 8 cylindrową a obroty 700 na min. przepraszam za pisownie ale klwiatura szrot


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 3:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Jokker pisze:
... mam 8 cylindrową

Jaki silnik to pedzi? :o Najwieksza jaka widzialem to 2-stopniowa 3-cyl o srednicy 1 -szego stopnia ok 150mm. Pedzona 50kW silnikiem nabijala 2 butle 10000 litrow w godzine do 30 bar. Slyszalem o wiekszych, ale w marynarce wojennej i na statkach do badan sejsmicznych.
Zapodaj foty z ciekawosci.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
A nie prościej pojechać do specjalisty? Wiem! Pytanie retoryczne.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 8:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
duży silnik tego nie kreci bo 7 kw oczywiście nie jest to orginalny silnik, na obudowie pisze maksymalne cis do 18 atm, zrobie zdjecia to zobaczycie co to jest, no i chciałbym wiedzieć jaką ma wydajność, ale jak to sprawdzić???


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 3:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Tak to wygląda:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ie1139.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ie1137.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl