MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pytanie czysto techniczne https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=28227 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mojojojo13 [ sob wrz 01, 2007 7:33 am ] |
Tytuł: | Pytanie czysto techniczne |
Witajcie Okres zlotu zbliża się wielkimi krokami i czas przygotować Autko Jak pisałem już w innym wątku , mam zużytą podporę wału i w związku z tym kilka pytań: 1)Posiadam Wał 2 częściowy , zanim zacznę prace demontażu chciałbym zamówić podporę - ale wg IC występowały o różnych średnicach - za wskazówkę o jaką dokładnie chodzi będę wdzięczny , ostatecznie po zdemontowaniu zamówię ale boje się że jeśli nie będzie dostępna na miejscu to nie nie wyrobię się na czas . 2) Do osób które już taką operacje prowadziły , od czego zacząć, co dokładnie trzeba zdemontować a czego nie żeby nie zadać sobie nie potrzebnie dodatkowej pracy 3 w115 200 ( m115) 70r początek - jeśli mi się uda to cyknę fotkę wału i podpory dla pewności Pozdrawiam Paweł |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 01, 2007 8:11 am ] |
Tytuł: | |
Wejdz pod auto z sow miarka i pomierz. |
Autor: | kielbik [ sob wrz 01, 2007 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
No wiec madry EPC (oryginalny i ruski tez), mowi, ze masz wal trzyczesciowy. Wejdz jeszcze raz pod samochod i dobrze policz ![]() Jest tylko jeden rodzaj kazdej z podpor (sa dwie - przednia i tylna): - przednia: A 115 410 43 81, Febi: 05261 lub 07149 (zestaw naprawczy) - tylna: A 115 410 44 81, Febi 5262 lub 7150 (zestaw naprawczy) Innych producentow to ci juz w Focie lub IC pozamieniaja. Polecam goraco rowniez wymiane sprzegla elastycznego - samochod jest po tym nie do poznania ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ sob wrz 01, 2007 5:48 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: No wiec madry EPC (oryginalny i ruski tez), mowi, ze masz wal trzyczesciowy. Wejdz jeszcze raz pod samochod i dobrze policz .
w takim razie coś jest nie tak - bo mam 2 częściowy ![]() CO do sprzęgła to pewnie tak zrobię. Kolejny zonk jaki dziś zobaczyłem na kanale to cieknąca przekładnia kierownicza - od pon zaczynam prace - mam nadzieje że to jakaś wymienna uszczelka poszła - jak nie to szukam kolumny CDN.... |
Autor: | Patro [ sob wrz 01, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
1. Jeżeli to coś pomoże, w C123 (wał trzyczęściowy) występuje podpora z łożyskiem 6205 2RS, które ma średnicę wewnętrzną 25mm. Przyznam się, że nie spotkałem się z innym rodzajem (średnicą łożyska) podpór do W123. Być może w W115 występuje identyczna podpora. 2. Zanim zabierzesz się za wymianę, powinieneś zaopatrzyć się w dwa klucze (34 i 36). Posłużą Ci one do poluzowania nakrętki, którą "zblokowane" są obie połówki wału. Od poluzowania tej nakrętki powinieneś właśnie zacząć. Klucz 34 służy do przytrzymania wału, drugim (36) kręcisz samą nakrętką. Po wyjęciu wału koniecznie zaznacz sobie farbkę (lub ostatecznie kredą), położenie jednej połówki wału względem drugiej. Jeżeli po wymianie podpory złożysz wał na oko, może on stracić swoje wyważenie. Odnośnie wybijania starego i nabijania nowego łożyska. Najlepiej (może mało wygodnie) położyć go na płaskiej powierzchni (najlepiej podkładając uprzednio stary koc), przytrzymać mocno kolanem i dopiero montować / demontować łozysko. Napewno prościej by było ustawić sobie wał pionowo. problem w tym, że przy takiej operacji odruchowo oprzesz go na krzyżaku, a w tej sytuacji przy zakładaniu lub zdejmowaniu łozyska bardzo łatwo go uszkodzić. Kocyk służy po to, by dopychając wał kolanem nie uszkodzić, wbrew pozorom, delikatnych ciężarków wyważających wał. Do odkręcenia wału od przegubów w skrzyni i dyfrze potrzebny bedzie kluczyk nasadowy 19 lub 22 i identyczny płaski do podtrzymania nakrętek po drugiej stronie (po trzy śruby na stronę). Niezbędne będzie również odkręcenie mechanizmu linek ręcznego i być może środkowego mocowania (łapy) rury tłumika. Pozwodzenia <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Acha i jeszcze jedno: Przed wymianą, warto zaopatrzyć się w uszczelniacze, które zapobiegają dostawaniu się syfu do wielowypustu, łączącego obie połówki wału (przy nakrętce 36). Koszt niewielki (w ASO ok. 15zł sztuka). Gdy masz wał dwuczęściowy, będziesz potrzebował jednej takiej gumki. Mi przy próbie demontażu uszczelniacz rozsypał się w dłoniach. Numeru częsci niestety nie pamietam ![]() |
Autor: | kielbik [ ndz wrz 02, 2007 2:02 am ] |
Tytuł: | |
Patro pisze: podpora z łożyskiem 6205 2RS, które ma średnicę wewnętrzną 25mm. Przyznam się, że nie spotkałem się z innym rodzajem (średnicą łożyska) podpór do W123. Być może w W115 występuje identyczna podpora W W114/115 lozyska maja srednice wewnetrzna 30 mm (zewnetrzna: przednie 55, tylne 50 mm).
|
Autor: | mojojojo13 [ ndz wrz 02, 2007 7:38 am ] |
Tytuł: | |
Już na tym etapie mocno dziękuje - Patro napewno skorzystam Kiełbik dzięki za info o podporze - ciągle nie daje mi tylko spokoju ten wał 2 częściowy - kiedy i gdzie montowane były wały 2 częściowe? Strusiu dzięki - przydało się Pozdrawiam Serdecznie |
Autor: | mojojojo13 [ pn wrz 03, 2007 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
A więc zdjęć nie będzie - siostra zabrała mi aparat na wycieczkę . Relacja Patro - wszystko zrobiłem jak opisałeś - żadnych problemów łożysko i guma ewidentnie były przyczyną stukania - szukam zamiennika - średnica wew to 30 a zew 55 ciągle interesuje mnie sprawa montowanie 2 lub 3 częściowego wału Pozdrawiam Ps. uszczelniacz wału się posypał , jutro zamówię - mam nadzieje że od ręki będą mieli bo dzis mi rus EPC nie działa - gdyby ktoś miał to bardzo proszę o nr OE Ps. jest jeden ale tylko jeden ślad pomiędzy podpora wału a mostem na mocowanie podpory ( 2 otwory) wygląda jak nigdy nie używany a zaraz obok niego mam przymocowany ręczny...z przodu nie zauważyłem a mocowanie mojego wału wygląda na oryginalne (identycznie jak to nie używane) pytanie czy płyta podłogowa miała porobione otwory pod 2 opcje mocowań? |
Autor: | kielbik [ pn wrz 03, 2007 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem o ktora dokladnie czesc chodzi wiec podaje numery obu: A 115 411 07 96 - nr 22 na rysunku A 202 411 04 97 - nr 23 na rysunku ![]() Podpory walu, ktorych numery podalem wczesniej sa w ciaglej sprzedazy w Focie. Spytaj czy nie beda mieli tez tych uszczelniaczy, powinny byc. |
Autor: | mojojojo13 [ wt wrz 04, 2007 8:31 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Nie wiem o ktora dokladnie czesc chodzi wiec podaje numery obu:
Kurde ciągle mi EPC nie hula - chodzi o uszczelniacz wału dokładnie o ten który znajduję sie na wejściu wału ( ale w samym wale)do mostu - mały simering , <czemu> w moich katalogach też do nie ma na rysunku. Nie wiem czy w tylnej częsci wału ( jak już pisałem koniec który wchodzi do mostu ma w środku simering) jest tuleja centrująca ???? ale na niej powinien siedziec ten simering EDIT : wymiary 26zew, 16 wew, 7 grubość simeringu - |
Autor: | kielbik [ śr wrz 05, 2007 6:44 am ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: <czemu> w moich katalogach też do nie ma na rysunku. Z prostej przyczyny: bo szukasz w grupie 41 (wal napedowy) a simmerring, o ktory ci chodzi uszczelnia przekladnie glowna (dyferencjal) a nie wal i w zwiazku z tym nalezy go szukac w grupie 35 (os tylna). Uszczelniacz, ktorego szukasz to numer 30 na rysunkach ponizej. Jego numer to: A 025 997 00 47 - wymiary tego simmera sa jednak inne niz podales: 40x70x13,6 mm
![]() ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ śr wrz 05, 2007 7:01 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie że nie ! Wymiary które podałem dla simeringu są to wymiary tego który się rozpadł i siedział w wale a nie w przekładni głównej , znalazłem podobny o wymiarach 26*15*7 zobaczymy , |
Autor: | Patro [ czw wrz 06, 2007 1:02 am ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: średnica wew to 30 a zew 55 Nie wiem, czy to coś pomoże, ale spróbowałbym tutaj: http://www.automotosklep.pl/ Kilka razy zamawiałem tam pare drobiazgów i czas dostawy nie przekraczał 48godzin, o ile dana część była na stanie. Jeżeli łożysko ma wewnątrz 30mm, poszukaj w dziale W123. Wymiar się zgadza, producent też niczego sobie (FEBI). mojojojo13 pisze: ciągle interesuje mnie sprawa montowanie 2 lub 3 częściowego wału
W W123 są dwie identyczne podpory w przypadku wału trzyczęściowego, obie montowane w ten sam sposób do podwozia (za pomocą gwintowanych "wsuwek"). |
Autor: | mojojojo13 [ czw wrz 06, 2007 5:13 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuje - znalazłem i podporę i łożysko , znalazłem nawet to uszczelnienie o którym pisałem. Co do montażu wału 2 częściowego bądź 3 interesuje mnie podział chronologiczny , bądź od czego zależało że był 2 lub 3 częściowy w /8 Pozdrawiam <br>Dodano po 34 minutach.:<br> Jakaś recepta na zamontowanie łożyska w podporze? trzeba prasą ? |
Autor: | roadrunner [ czw wrz 06, 2007 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: Jakaś recepta na zamontowanie łożyska w podporze? trzeba prasą ?
Mozesz imadlem szczegolnie jesli wewnetrzna czasc gniazda jest wylkanizowana jak w wiekszosci obecnie podpor. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |