MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
MB w115 200D 1974r https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=26910 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | /8 [ czw cze 28, 2007 10:51 am ] |
Tytuł: | MB w115 200D 1974r |
Witam. Nie chciałem ciągle forum zaśmiecać nowymi tematami, więc postanowiłem utworzyć 1 temat dotyczący mojego Mercedesa, w którym moglibyśmy swobodnie dyskutować o wszystkim. Jak będę miał jakieś pytania dotyczące mojej 115'stki to tu je będę wrzucał. No a teraz może coś o aucie. Mam Mercedesa w115, dwulitrowy diesel, rocznik 1974 (druga seria). Sprawdziłem i auto jest zgodne z VIN'em, jestem w trakcie kopii Datten Karty zdobywania - wtedy dowiemy się więcej. A teraz chciałbym się zapytać o pare spraw: 1) Wymiana oleju w tylnym moście. Wiem, że wchodzi tam 1 litr oleju - lecz jakiego ?? Jak go spuścić i nalać nowego ?? Olej tam powinno się np. co 50 tys km czy co jakieś np. 2 lata wymieniać ?? Nawet pojęcia nie mam ile go tam teraz jest (nawet czy jest tam jeszcze wogóle) ![]() 2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić?? 3) Jakbym chciał fotki wrzucić jakieś to jak to zrobić mam? Wiem, że jak już zdjęcie dodam do załączników to wtedy ten link kopiuje w ten sposób: [img]link[/img], lecz jak zdjęcie do załączników dodać mam?? Narazie tyle, może jakieś fotki auta wrzucę niebawem jak się dowiem jak to ogarnąć, pzd |
Autor: | Żeluś [ czw cze 28, 2007 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Witam /8 pisze: 3) Jakbym chciał fotki wrzucić jakieś to jak to zrobić mam? Wiem, że jak już zdjęcie dodam do załączników to wtedy ten link kopiuje w ten sposób: [img]link[/img], lecz jak zdjęcie do załączników dodać mam?? 1. Odpowiedz klikasz. 2. Załącznik. 3. Szukasz w komputerze, to co chcesz wysłac. 4. Wyślij. 5. Kopiujesz link. 6. Wklejasz do odpowiedzi. 7. Jak chcesz żeby był link to tyle. 8. Jak chcesz, żeby było od razu widac, to [img]link%20do%20zdjęcia[/img]. /8 pisze: 1) Wymiana oleju w tylnym moście. Wiem, że wchodzi tam 1 litr oleju - lecz jakiego ?? Jak go spuścić i nalać nowego ?? Olej tam powinno się np. co 50 tys km czy co jakieś np. 2 lata wymieniać ?? Nawet pojęcia nie mam ile go tam teraz jest (nawet czy jest tam jeszcze wogóle) !!
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... tylny+most |
Autor: | kudłaty [ czw cze 28, 2007 9:53 pm ] |
Tytuł: | Re: MB w115 200D 1974r |
/8 pisze: 2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić??
hmm... może układ wtryskowy, należałoby wyjąć wtryskiwacze i sprawdzić jak pracują końcówki... |
Autor: | Wrobello [ pt cze 29, 2007 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
/8 pisze: 2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić??
Jeśli do tego hamulce zaczęły dziwnie działać, pedał zrobił się twardszy i silnik chodzi nie równo na wolnych obrotach to membrana w vacum pompie do wymiany. Przynajmniej w moim tak było ![]() |
Autor: | /8 [ pt cze 29, 2007 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Dzięki Żeluś - teraz już wiem co i jak gdyby chciał fotki wrzucać. A co do tego kopcenia to zmienie filtr paliwa i się zobaczy czy dalej tak będzie. Może to wina jest gorszej ropy? Bo wcześniej nigdy nic takiego nie miałem, a tu znienacka taki efekt ![]() Wrobello pisze: Jeśli do tego hamulce zaczęły dziwnie działać, pedał zrobił się twardszy i silnik chodzi nie równo na wolnych obrotach to membrana w vacum pompie do wymiany.
Na wolych obrotach silnik zwyczajnie klekocze sobie ![]() A ktoś może by dał radę mi z tą wymianą oleju pomóc? Nigdy tego nie robiłem a nie wiem czy dam radę to ogarnąć ---> patrz pytanie 1. w moim wcześniejszym poscie, pzd |
Autor: | Żeluś [ sob cze 30, 2007 8:15 am ] |
Tytuł: | |
/8 pisze: A ktoś może by dał radę mi z tą wymianą oleju pomóc? Nigdy tego nie robiłem a nie wiem czy dam radę to ogarnąć ---> patrz pytanie 1. w moim wcześniejszym poscie, pzd
miałem te linki, ale zapomniałem wkleic, a teraz ich nie mam, wpisz w wyszukiwarkę tylni most i zaznacz forum /8 i tam będą te tematy |
Autor: | /8 [ sob cze 30, 2007 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Wymieniliśmy filtr paliwa w Mercu i wszystko jest już ok - tj. nie ma jakichś dziwnych obłoków białych spalin za autem. Dla pewności sprawdziliśmy też wtryskiwacze - ale na szczęście tam jest wszystko w porządku. Wkleje pare fotek auta mojego - musze zrobić jeszcze zdjęcie wnętrza bo tapicerkę wymieniliśmy i teraz już nie muszę sie wstydzić środka, pzd ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Żeluś [ ndz lip 01, 2007 8:09 am ] |
Tytuł: | |
a jak sytuacja pod cyrklami ? to są te plastikowe nakładki na nadkole |
Autor: | /8 [ ndz lip 01, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, plastikowe nakładki? Ja mam zwykłe metalowe cyrkle - były już od momentu zakupu i są po dziś dzień. Przy jednym nadkolu coś już delikatnie kwitło gdy kupowałem 115stkę, no ale już jakiś czas nią jeżdżę i targedi nie ma - sytuacja nie jest groźna. A pozostałe 3 trzymają się dobrze (narazie) ![]() |
Autor: | /8 [ czw sie 02, 2007 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, dziś z czystej ciekawości i z racji tego że już nie długo kończy mi się przegląd podjechałem na stację zapytać się ile kosztuje i jak wygląda specjalny przegląd pozwalający auto na żółte tablice zarejestrować. Otrzymałem odpowiedź, że: " To trza by się szefa spytać! Szefu będzie wiedział! " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ czw sie 02, 2007 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj po kolei : 1) Rozumiem że posiadasz decyzje Konserwatora że auto jest zabytkowe? bo bez tego nikt Ci przeglądu nie zrobi ... po 2 - już kiedyś poruszałem w którymś wątku znajomość przepisów i wymogów na Stacjach K.P - szczególnie w miejscowościach w których są to jednostkowe przypadki - jest bliska zeru po 3 - oczywiste że normy spalania to on ma spełniać takie jakie obowiązywały w tamtych latach - a jak się będzie koleś upierał to każ mu żeby na piśmie ci dał odmowę (zanim ci takową da to 3 razy sprawdzi ) uzasadnieniem i wal wtedy do kierownika po 4 - skoro facet bez analizowania spalin powiedział że nie przejdzie to zdradź w jakim stanie ten silnik?? jeśli sobie przydymia to są duże szanse że nie przejdzie właśnie tego punktu..... po 5 - jeśli brak punktu 1 to poszukaj jak załatwić opinie ...jest na stronie klubowej , lub w dziale klasyki - jak nie płacić OC podczas remontu |
Autor: | /8 [ czw sie 02, 2007 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, mojojojo13 pisze: Rozumiem że posiadasz decyzje Konserwatora że auto jest zabytkowe? bo bez tego nikt Ci przeglądu nie zrobi ... no jeszcze nie mam bo nie jestem zdecydowany jeszcze na to - po prostu podjechałem się zapytać co i jak mojojojo13 pisze: już kiedyś poruszałem w którymś wątku znajomość przepisów i wymogów na Stacjach K.P - szczególnie w miejscowościach w których są to jednostkowe przypadki - jest bliska zeru zobaczymy, może "szefu stacji" będzie jakoś bardziej w tym temacie mojojojo13 pisze: oczywiste że normy spalania to on ma spełniać takie jakie obowiązywały w tamtych latach facet twierdził, że nie ma szans żebym obezne normy spełniał i będzie bryndza ![]() mojojojo13 pisze: skoro facet bez analizowania spalin powiedział że nie przejdzie to zdradź w jakim stanie ten silnik?? jeśli sobie przydymia to są duże szanse że nie przejdzie właśnie tego punktu.....
silnik w stanie złym nie jest - według mnie oczywiście na wiek 33 lat, nagrzany trzyma ciśnienie oleju na 2, z zapalaniem problemu nie ma, troszkę czasami przykopci przy zapalaniu - ale w czasie jazdy nie widzę żeby kłęby dymu czarnego / białego jakieś za mną zostawały - wiadomo przy redukcji i ostrym wciśnieciu pedału coś przykopci ale nie dużo więc nie popadajmy w skrajności, oleju nie bierze i nie spala - wszelakie ubytki wiążą się z tym że poci się tu i ówdzie. Gdyby ktoś jeszcze zorientowany był jak to z tymi analizatorami spalin jest na stacjach - pisałem w poprzednim poście to proszę o jakieś info ![]() |
Autor: | /8 [ ndz sie 19, 2007 3:48 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, ktoś może mi wytłumaczyć jak i przy użyciu czego można wymienić te poduszki metalowo gumowe - łączące nadwozie z belką. Chodzi mi oczywiście o przednie zawieszenie ![]() |
Autor: | kudłaty [ ndz sie 19, 2007 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
Można, bardzo łatwo. Kilka kluczy przede wszystkim 19-tka, kombinerki jakaś łapka do gwoździ podnośnik hydrauliczny albo dwa. Rysunek poglądowy zestawu naprawczego poniżej ten z numerkiem 3, w sieci Inter Cars taki komplet z FEBI około 140zł. ![]() Podnosisz cały przód samochodu do góry i stabilizujesz podkładając coś pod karoserię "nie zawieszenie". Podkładasz windę pod wahacz z jednej strony odkręcasz śruby obu poduszek i opuszczasz tak, aby była odpowiednio nisko by móc je wymienić, jednak miej baczenie do komory silnika czy nic Ci się tam nie obniża za bardzo. Za pomocą "czegoś" (łapka do gwoździ) wydłubujesz stare poduszki, jeśli są rozwalone to wychodzą bez problemu zabezpieczasz gniazda czymś antykorozyjnym, schnie zakładasz nowe poduszki przykręcasz wymieniając te nakrętki na górze (nowe są w zestawie) pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężynek zabezpieczających (sprawdź sobie to przed rozkręceniem) jak skręcisz wszystko do razu przenosisz się na drugą stronę i analogicznie wykonujesz te same czynności. To chyba wszystko. Jeśli czegoś zapomniałem bądź wprowadzam w błąd (nie celowo) proszę kolegów o poprawienie mnie. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Aha, uważaj na wężyki od zacisków hamulca. |
Autor: | sobolini [ wt sie 21, 2007 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
kudłaty pisze: Kilka kluczy przede wszystkim 19-tka
sztorcowa 15-stka służy do odkręcania przedniej belki od podłużnic. chyba ze 19-stka miala posłużyć do czegoś innego. Tyle mojego. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |