MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 5:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 28, 2007 10:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam. Nie chciałem ciągle forum zaśmiecać nowymi tematami, więc postanowiłem utworzyć 1 temat dotyczący mojego Mercedesa, w którym moglibyśmy swobodnie dyskutować o wszystkim. Jak będę miał jakieś pytania dotyczące mojej 115'stki to tu je będę wrzucał. No a teraz może coś o aucie. Mam Mercedesa w115, dwulitrowy diesel, rocznik 1974 (druga seria). Sprawdziłem i auto jest zgodne z VIN'em, jestem w trakcie kopii Datten Karty zdobywania - wtedy dowiemy się więcej. A teraz chciałbym się zapytać o pare spraw:

1) Wymiana oleju w tylnym moście. Wiem, że wchodzi tam 1 litr oleju - lecz jakiego ?? Jak go spuścić i nalać nowego ?? Olej tam powinno się np. co 50 tys km czy co jakieś np. 2 lata wymieniać ?? Nawet pojęcia nie mam ile go tam teraz jest (nawet czy jest tam jeszcze wogóle) [szalone] !!

2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić??

3) Jakbym chciał fotki wrzucić jakieś to jak to zrobić mam? Wiem, że jak już zdjęcie dodam do załączników to wtedy ten link kopiuje w ten sposób: [img]link[/img], lecz jak zdjęcie do załączników dodać mam??

Narazie tyle, może jakieś fotki auta wrzucę niebawem jak się dowiem jak to ogarnąć, pzd

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 11:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam
/8 pisze:
3) Jakbym chciał fotki wrzucić jakieś to jak to zrobić mam?
Wiem, że jak już zdjęcie dodam do załączników to wtedy ten link kopiuje w ten sposób: [img]link[/img], lecz jak zdjęcie do załączników dodać mam??

1. Odpowiedz klikasz.
2. Załącznik.
3. Szukasz w komputerze, to co chcesz wysłac.
4. Wyślij.
5. Kopiujesz link.
6. Wklejasz do odpowiedzi.
7. Jak chcesz żeby był link to tyle.
8. Jak chcesz, żeby było od razu widac, to [img]link%20do%20zdjęcia[/img].

/8 pisze:
1) Wymiana oleju w tylnym moście. Wiem, że wchodzi tam 1 litr oleju - lecz jakiego ?? Jak go spuścić i nalać nowego ?? Olej tam powinno się np. co 50 tys km czy co jakieś np. 2 lata wymieniać ?? Nawet pojęcia nie mam ile go tam teraz jest (nawet czy jest tam jeszcze wogóle) !!



http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... tylny+most


Na górę
Post: czw cze 28, 2007 9:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
/8 pisze:
2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić??


hmm... może układ wtryskowy, należałoby wyjąć wtryskiwacze i sprawdzić jak pracują końcówki...

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 16, 2007 10:34 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Lublin
/8 pisze:
2) Ostatnio w trakcie jazdy auto zaczęło troszkę dymić na biało, a w pewnym momencie za autem pojawiła się jakby biała chmura !! Nie wiem co jest co wcześniej wszystko ok było, cóż to może być? Może filtr paliwa należało by zmienić??


Jeśli do tego hamulce zaczęły dziwnie działać, pedał zrobił się twardszy i silnik chodzi nie równo na wolnych obrotach to membrana w vacum pompie do wymiany. Przynajmniej w moim tak było :)

_________________
W210 320E '95
W124 260E '86 do sprzedania :)
W115 200D '75


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 10:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam! Dzięki Żeluś - teraz już wiem co i jak gdyby chciał fotki wrzucać. A co do tego kopcenia to zmienie filtr paliwa i się zobaczy czy dalej tak będzie. Może to wina jest gorszej ropy? Bo wcześniej nigdy nic takiego nie miałem, a tu znienacka taki efekt [szalone] .


Wrobello pisze:
Jeśli do tego hamulce zaczęły dziwnie działać, pedał zrobił się twardszy i silnik chodzi nie równo na wolnych obrotach to membrana w vacum pompie do wymiany.


Na wolych obrotach silnik zwyczajnie klekocze sobie [zlosnik] i jest wszystko ok.

A ktoś może by dał radę mi z tą wymianą oleju pomóc? Nigdy tego nie robiłem a nie wiem czy dam radę to ogarnąć ---> patrz pytanie 1. w moim wcześniejszym poscie, pzd

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2007 8:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
/8 pisze:
A ktoś może by dał radę mi z tą wymianą oleju pomóc? Nigdy tego nie robiłem a nie wiem czy dam radę to ogarnąć ---> patrz pytanie 1. w moim wcześniejszym poscie, pzd

miałem te linki, ale zapomniałem wkleic, a teraz ich nie mam, wpisz w wyszukiwarkę tylni most i zaznacz forum /8 i tam będą te tematy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2007 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam! Wymieniliśmy filtr paliwa w Mercu i wszystko jest już ok - tj. nie ma jakichś dziwnych obłoków białych spalin za autem. Dla pewności sprawdziliśmy też wtryskiwacze - ale na szczęście tam jest wszystko w porządku. Wkleje pare fotek auta mojego - musze zrobić jeszcze zdjęcie wnętrza bo tapicerkę wymieniliśmy i teraz już nie muszę sie wstydzić środka, pzd

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 01, 2007 8:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
a jak sytuacja pod cyrklami ? to są te plastikowe nakładki na nadkole


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 01, 2007 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam, plastikowe nakładki? Ja mam zwykłe metalowe cyrkle - były już od momentu zakupu i są po dziś dzień. Przy jednym nadkolu coś już delikatnie kwitło gdy kupowałem 115stkę, no ale już jakiś czas nią jeżdżę i targedi nie ma - sytuacja nie jest groźna. A pozostałe 3 trzymają się dobrze (narazie) [zlosnik] . A to że napisałem raptem kilka postów to nieznaczy, że nie wiem co to są cyrkle - do Twojej wiadomości "Słodki kolego" miałem już konto ale coś nowego hasła nie mogę dostać na emaila - a że do ilości postów i punktów za pomoc wagi zbytniej nie przykładam to nowe konto służy mi teraz, pzd

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam, dziś z czystej ciekawości i z racji tego że już nie długo kończy mi się przegląd podjechałem na stację zapytać się ile kosztuje i jak wygląda specjalny przegląd pozwalający auto na żółte tablice zarejestrować. Otrzymałem odpowiedź, że: " To trza by się szefa spytać! Szefu będzie wiedział! " :-? - no to zapowiedziałem się że za kilka dni znowu wpadnę i się dogadam z nimi. Ale jeden z pracowników powiedział mi, że auto nie przejdzie przeglądu ze względu na spaliny. Ja na to "Panie toż to diesel z 1974 roku - on musi troszkę pokopcić" (a wcale strasznie nie kopci - serio - serio serio ;) ) - a facet twierdził, że musiałbym zrobić generalke silnika, bo inaczej nie spełnie norm wydzielania spalin czy jakoś tak :-? No i teraz myśle co tu począć z tym fantem. Nie jestem pewien też czy ten pracownik rację miał - co sądzicie?? Auto musi spełniać uwczesne normy czy jakieś obecne?? :-? I jeszcze jedno pytanie: czy każda stacji kontroli pojazdów robiąca zwykłe przeglądy może mi zrobić ten specjalistyczny przegląd?? No i czy każda stacja jest w te mierniki spalin czy jakoś tak wyposażona? Bo coś tak kiedyś słyszałem, że w te analizatory spalin to nowe stacje muszą być wyposażone bo inaczej nie spełniają norm i nie mogą być otwarte - a jak to jest z tymi otwartymi kiedyś kiedyś już dawno? One też muszą być w te analizatory spalin wyposażone?? Wogóle jest szansa taką stację kontroli bez tego analizatora znaleźć?? Żadne wałki w tym zakresie raczej nie wchodzą w grę - powiedział pracownik - z racji tego, że auto może być poddane szczegółowej kontroli i oni mogą mieć potem jakieś nie przyjemności. No to co Wy na to?? Post troszkę przy długi jest i nie wiem czy dosyć jasno się wyraziłem ale czekam na sugestie/ rady / opinie Wasze ;)

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 12:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Witaj
po kolei :
1)
Rozumiem że posiadasz decyzje Konserwatora że auto jest zabytkowe? bo bez tego nikt Ci przeglądu nie zrobi ...
po 2 - już kiedyś poruszałem w którymś wątku znajomość przepisów i wymogów na Stacjach K.P - szczególnie w miejscowościach w których są to jednostkowe przypadki - jest bliska zeru
po 3 - oczywiste że normy spalania to on ma spełniać takie jakie obowiązywały w tamtych latach - a jak się będzie koleś upierał to każ mu żeby na piśmie ci dał odmowę (zanim ci takową da to 3 razy sprawdzi ) uzasadnieniem i wal wtedy do kierownika
po 4 - skoro facet bez analizowania spalin powiedział że nie przejdzie to zdradź w jakim stanie ten silnik?? jeśli sobie przydymia to są duże szanse że nie przejdzie właśnie tego punktu.....
po 5 - jeśli brak punktu 1 to poszukaj jak załatwić opinie ...jest na stronie klubowej , lub w dziale klasyki - jak nie płacić OC podczas remontu

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 3:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam,

mojojojo13 pisze:
Rozumiem że posiadasz decyzje Konserwatora że auto jest zabytkowe? bo bez tego nikt Ci przeglądu nie zrobi ...


no jeszcze nie mam bo nie jestem zdecydowany jeszcze na to - po prostu podjechałem się zapytać co i jak

mojojojo13 pisze:
już kiedyś poruszałem w którymś wątku znajomość przepisów i wymogów na Stacjach K.P - szczególnie w miejscowościach w których są to jednostkowe przypadki - jest bliska zeru


zobaczymy, może "szefu stacji" będzie jakoś bardziej w tym temacie

mojojojo13 pisze:
oczywiste że normy spalania to on ma spełniać takie jakie obowiązywały w tamtych latach


facet twierdził, że nie ma szans żebym obezne normy spełniał i będzie bryndza :-?

mojojojo13 pisze:
skoro facet bez analizowania spalin powiedział że nie przejdzie to zdradź w jakim stanie ten silnik?? jeśli sobie przydymia to są duże szanse że nie przejdzie właśnie tego punktu.....


silnik w stanie złym nie jest - według mnie oczywiście na wiek 33 lat, nagrzany trzyma ciśnienie oleju na 2, z zapalaniem problemu nie ma, troszkę czasami przykopci przy zapalaniu - ale w czasie jazdy nie widzę żeby kłęby dymu czarnego / białego jakieś za mną zostawały - wiadomo przy redukcji i ostrym wciśnieciu pedału coś przykopci ale nie dużo więc nie popadajmy w skrajności, oleju nie bierze i nie spala - wszelakie ubytki wiążą się z tym że poci się tu i ówdzie.

Gdyby ktoś jeszcze zorientowany był jak to z tymi analizatorami spalin jest na stacjach - pisałem w poprzednim poście to proszę o jakieś info ;)

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 19, 2007 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam, ktoś może mi wytłumaczyć jak i przy użyciu czego można wymienić te poduszki metalowo gumowe - łączące nadwozie z belką. Chodzi mi oczywiście o przednie zawieszenie ;) Może ktoś ma jakiś dokładny schemacik tamtych cześci czy jakiś rysunek poglądowy szczegółowy mógł by pokazać?

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 19, 2007 6:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Można, bardzo łatwo. Kilka kluczy przede wszystkim 19-tka, kombinerki jakaś łapka do gwoździ podnośnik hydrauliczny albo dwa.

Rysunek poglądowy zestawu naprawczego poniżej ten z numerkiem 3, w sieci Inter Cars taki komplet z FEBI około 140zł.

Obrazek

Podnosisz cały przód samochodu do góry i stabilizujesz podkładając coś pod karoserię "nie zawieszenie".

Podkładasz windę pod wahacz z jednej strony odkręcasz śruby obu poduszek i opuszczasz tak, aby była odpowiednio nisko by móc je wymienić, jednak miej baczenie do komory silnika czy nic Ci się tam nie obniża za bardzo. Za pomocą "czegoś" (łapka do gwoździ) wydłubujesz stare poduszki, jeśli są rozwalone to wychodzą bez problemu zabezpieczasz gniazda czymś antykorozyjnym, schnie zakładasz nowe poduszki przykręcasz wymieniając te nakrętki na górze (nowe są w zestawie) pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężynek zabezpieczających (sprawdź sobie to przed rozkręceniem) jak skręcisz wszystko do razu przenosisz się na drugą stronę i analogicznie wykonujesz te same czynności.

To chyba wszystko. Jeśli czegoś zapomniałem bądź wprowadzam w błąd (nie celowo) proszę kolegów o poprawienie mnie. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Aha, uważaj na wężyki od zacisków hamulca.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 8:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
kudłaty pisze:
Kilka kluczy przede wszystkim 19-tka


sztorcowa 15-stka służy do odkręcania przedniej belki od podłużnic. chyba ze 19-stka miala posłużyć do czegoś innego. Tyle mojego. [zlosnikz] Pozdrawiam.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl