MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pompa hamulcowa - potrzebny schemat
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=26622
Strona 1 z 1

Autor:  mojojojo13 [ czw cze 14, 2007 9:34 pm ]
Tytuł:  Pompa hamulcowa - potrzebny schemat

Trafiło się tak że po regeneracji tylnych hamulców - szlak wzioł sekcję w Pompie hamulcowej odpowiedzialną za przednie hamulce :evil: .....
Zakupiłem zestaw naprawczy , jutro będe składał - zrobiłem jeden błąd - myślałem że dokładnie się przyjżałem po rozebraniu pompy układowi uszczelek i podkładek - niestety nie zbyt dobrze....nie mam pewności.... [szalone]
Posiata ktoś rozrysowaną pompe od wewnątrz? ATE

Autor:  amon [ sob cze 16, 2007 5:03 pm ]
Tytuł: 

Mam tylko coś takiego

Obrazek
Obrazek

Autor:  mojojojo13 [ sob cze 16, 2007 9:32 pm ]
Tytuł: 

Hej Dzięki... :)
Zrobiłem ...na stronie klubowej książka 200 220 /8 ( z białym samochodem ) strona ok 140 - jest rysunek części montażowych w kolejności - gdyby ktoś potrzebował na przyszłość
Pozdrawiam Paweł

Autor:  adamol [ czw sie 09, 2007 10:01 am ]
Tytuł: 

Siemanko

Mogę się dowiedzieć gdzie kupiłeś zestaw naprawczy do pompy [pytanie]
W ASO mówili, że nic takiego nie było produkowane, a nowa pompa tylko w oryginale BOSCHA za 800zł :(

Autor:  mojojojo13 [ czw sie 09, 2007 12:48 pm ]
Tytuł: 

Witaj
na początku się lekko zdziwiłem że chodzi o pompę Bosha - u mnie w sklepie możesz zamówić takowy - koszt 310zł ( jedyny jaki znalazłem z dostępnych do tej pompy) w jego skład wchodzą - sprężynki , tłoczki , gumki - ale okres oczekiwania ok 3 tyg

Jeśli nie zależy ci na 100% oryginale - proponuje zmienić pompę na ATE - zestaw naprawczy podstawowy kosztuje 16zł , a ( tłoki , gumki, sprężyny) podobnie jak w Boshu ok 300zł - atutem jest większa popularność i łatwiejszy dostęp ( mam na myśli kupić używkę i zmienić gumki) - są dostępne od ręki

szczegóły - info@occlassic.com

Pozdrawiam

Autor:  kielbik [ pt sie 10, 2007 12:11 am ]
Tytuł: 

Gamonie z ASO, w ogole nie wiem za co oni biora pieniadze?! Nie wiedza nawet jak znalezc glupi zestaw naprawczy. W dodatku nie bylo nigdy w /8 pomp hamulcowych Boscha, byly tylko Ate (Teves) i Bendix

Zestaw naprawczy do pompy Ate:
Numer Ate: 03.0370-2923.2
Numer Bosch: 1 987 472 294, cena ok. 330 zl (Fota, detal)
Numer OE: A 001 586 93 43, cena to jedyne 450 zl :o

Zestaw naprawczy do pompy Bendix:
Numer OE: A 001 586 55 43 , cena 721 zl :o :o

Nalezy sie zastanowic czy rozsadna alternatywa nie bedzie wymiana kompletnej pompy na nowa, nr Ate: 03.2123-1003.3, cena napewno nizsza niz zestaw naprawczy kupiony w ASO :P

Smutna prawda o pompach hamulcowych jest taka, ze jak juz raz sie rozciekna (przestana trzymac/szlag je trafi, ect.), np. przy wymianie plynu hamulcowego wyplukany zostanie szlam, ktory uszczelnia gumowe tloczki, to nie pomoga juz zadne reparaturki, taka pompa juz nigdy nie bedzie sprawna. Dlatego tak wazne jest systematyczne wymienianie plynu hamulcowego.

Jezeli w gre wchodzilaby jednak naprawa to napewno nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni. Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.

Autor:  adamol [ pt sie 10, 2007 5:33 am ]
Tytuł: 

Panowie za dużo informacji jak na jeden raz ale oczywiście z dużym plusem dla WAS.
Jutro zobacze co tam u mnie siedzi i pojadę jeszcze raz do ASO, do FOTY również, bo to 100m dalej ;)
Jeszcze raz dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź.
Pzdr
Adam

Autor:  mojojojo13 [ pt sie 10, 2007 8:47 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Zestaw naprawczy do pompy Bendix:
Numer OE: A 001 586 55 43 , cena 721 zl

a widzisz - u mnie w katalogu jest takie oznaczenie(przy zestawie naprawczym) BOsh/Bendix - i zestaw naprawczy do niej jak pisałem kosztuje 310zł , co do zestawu za 16 zł - w jego skład wchodzą same gumki(takie same jak w zestawie za 300zł do ATE) , przy okazji ostatniego mojego przeglądu hamulców ja również wymieniłem Pompę bo z doświadczenia wiem że jest tak jak mówi Kiełbik , ale już co do trwałości 16 dniowej - nie mogę się zgodzić , koledze ciekła pompa w w123 - zmienił uszczelki i hula do dziś bez żadnych problemów - jak padnie to dam znać [zlosnik]

Autor:  adamol [ pt wrz 14, 2007 2:12 am ]
Tytuł: 

Ja już po wymianie gumek [hehe3]
Moja pompa to ATE, zestaw naprawczy w zaprzyjaźnionym sklepie w cenie 22zł dostępny był na miejscu.
Pzdr ;)

Autor:  roadrunner [ pt wrz 14, 2007 8:46 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni


kielbik pisze:
Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.



Napisalbys poprostu ze nie potrafiles ich zlozyc spowrotem tak zeby byly sprawne[zlosnik], wymane na uzywke pozostawiam bez komentarza choc przyznaje ze recycling to pozyteczne zjawisko [zlosnik]

Autor:  kielbik [ pt wrz 14, 2007 11:18 am ]
Tytuł: 

Wiec tak: poskladanie pompy to raczej zadna filozofia - trzeba tylko rozumiec jak ona dziala i kolejnosc oraz kierunek tloczkow nasuwa sie sam :). W ukladzie hamulcowym, jezeli nie dba sie o regularna wymiane plynu, zbiera sie sie szlam, ktory uszczelnia pompe. Jak sie po kilku(nastu) latach ten plyn wymieni to szlam zostanie wyplukany i pompa sie rozszczelnia. Nie pomagaja wtedy zadne wymiany reparaturek - a juz napewno nie na dluzsza mete*. Wtedy wlasnie siegam po uzywana pompe z auta, w ktorym plyn wymieniano regularnie i zwykle to zdaje egzamin. Wole taka niz podrube bo ta warta jest mniej wiecej tyle ile oryginal po wymianie reparaturek. Najlepszym rozwiazaniem bylaby oczywiscie wymiana na oryginal... :)

*problem dotyczy to glownie pomp z korpusem aluminiowym - zeliwne czasami daje sie odratowac.

Autor:  Robert Belzyt [ wt wrz 25, 2007 10:04 pm ]
Tytuł: 

Podłączę się do tematu,
mam problem z chamulcami w W115, cały czas delikatnie chamują wszystkie koła,a zwłaszcza tylne. Efekt jest taki, że po miesiącu jeżdżenia nie było już klocków tylnych, a przednich została tylko połowa.
Przyznaję bez bicia, że płyn miał tam już 4 lata,ale po wymianie płynu i rozbiórce i tylnych zacisków (na tyle miałem czasu) problem nie zniknął. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> przewody gumowe na tył są względnie nowe, poniżej roku.
Zdażyło mi się kiedyś awaryjnie dolać płynu innego rodzaju, ale nic się nie zważyło

Autor:  Tomaszek87 [ pt lut 05, 2010 9:18 am ]
Tytuł:  ;]

witam, zakupiłem druga uzuwana pompę hamulcowa. Podobno należny przemyć ja przed montażem denaturatem, czy to prawda?? Czy pompa sie nie rozszelni jak wyplucze ten szlam??

Autor:  barpawel [ pt lut 05, 2010 10:18 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Jezeli w gre wchodzilaby jednak naprawa to napewno nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni. Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.

toż to mnie zes zaskoczył ja taki zestaw niby naprawczy (czyli same gumki jakieś oringi podkładki) kupowałem w intercarsie nie pamiętam ile sam ten zestaw kosztował ale więcej jak 20 zł to napewno nie wiem ze całe zamówienie wyszło z przesyłką coś koło 100zł a brałem jeszcze filtr oleju i klocki hamulcowe
i jak narazie pól roku po zabiegu hamulce w listopadzie jeszcze działały [zlosnik] zobaczymy co będzie po zimie
może dlatego ze mój kosztował 20zł [zlosnik]

Autor:  alfista-155 [ pt lut 05, 2010 1:45 pm ]
Tytuł: 

Hej mojojojo13, szukałem tej książki na stronie klubowej i jakoś nie mogę znaleźć może pomożesz [zlosnikz] bo faktycznie by się przydała [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/