MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

114 Ce 250 1971r SILNIK Pomocy!!!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=26150
Strona 1 z 1

Autor:  JarekBien [ czw maja 24, 2007 10:12 pm ]
Tytuł:  114 Ce 250 1971r SILNIK Pomocy!!!

Silnik jest wtryskowy, miał problemy z mikrouszkodzeniami na gładziach cylindrów i tłoków. Zrobione (szlif, nowe pierśnienie etc) i straciła moc. Co może być?

Autor:  sebi [ pt maja 25, 2007 8:58 am ]
Tytuł: 

Witaj na forum MB/8

Napisz dokładnie co było zrobione w silniku bo etc to trochę za mało.

Spadek mocy może być spowodowany słabą pompą paliwową np..

Autor:  JarekBien [ pt maja 25, 2007 9:34 pm ]
Tytuł: 

Padła uszczelka pod głowicą i samochód stał tak przezjakiśczas więcokazało sie potem iz:
1. Potrzeba szlifowania cylindrów - nie tulejowano ich
2. Planowane głowicy choc nie była zła
3. Dobieranie pierścieni

Ma ciśnienie na każdym tłoku jednakowe około o ile dobrze pamiętam ponad 10.

Wymieniłem pompę paliwową bo moja przeciekała i prawdopodobnie została założona od W107 i nie wiem nawet jaki rok i silnik.


Pozdrawiam


Jarro

Autor:  sebi [ pn maja 28, 2007 8:56 am ]
Tytuł: 

JarekBien pisze:
1. Potrzeba szlifowania cylindrów - nie tulejowano ich


Skoro tak to powinni wymienić tłoki na nadwymiarowe, zrobili to ??


JarekBien pisze:
Ma ciśnienie na każdym tłoku jednakowe około o ile dobrze pamiętam ponad 10.


Wynik słaby.

Autor:  marcin280e [ pn maja 28, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

Z opisu wynika że był sam szlif ale bez nadwymiarowych tłoków-nowe tloki to dość kosztowna sprawa wiec Kolega by tego nie przeoczył.
Dziwne wydaje mi sie tez dobieranie pierscieni-przeciez robione sa na wymiar -nic nie trzeba dobierac.
Troche mało danych w sumie.
No chyba że cylindry były tylko lekko przehonowane-tak bez zmiany wymiaru.
Samo ciśnienie sprężania jest troche słabe ale wystarczające do pracy silnika.
Mało kto docenia rolę szczelności zaworów w czterosuwie-sprawna głowica to podstawa-tłoki w drugiej kolejności.

Autor:  sebi [ pn maja 28, 2007 10:16 am ]
Tytuł: 

JarekBien pisze:
Silnik jest wtryskowy, miał problemy z mikrouszkodzeniami na gładziach cylindrów i tłoków. Zrobione (szlif, nowe pierśnienie etc) i straciła moc. Co może być?


A skąd jesteś ??

Autor:  JarekBien [ wt maja 29, 2007 10:41 pm ]
Tytuł: 

Dolny Śląsk generalnie.

Powiem szczerze iż nie wiem co i jak koleś zrobił (nie byłem w stanie tego śledzic sam z braku czasu) ale do tej pory z kombi - mam też W123 250T - dawał rady. Niestety z Coupe mu nie wyszło. jakiś pomysł gdzi by ją można postawić by dojść co jest grane?Mogę ją generalnie zawieźć wszędzie gdzie trzeba by tylko jej pomóc.
Tłoki nie są nowe - w mojej opini nie ma potrzeby ich wymieniać jeśli są dobre a ponoć nic im nie było (tak przynajmniej me dotychczasowe doświadczenie pokazuje). Głowica planowana i ponoć sprawdzana na szczelność i ma być ok. To ogólnie tyle co wiem.


Jarro

Autor:  witek-sec [ pt cze 08, 2007 4:19 pm ]
Tytuł: 

Moze kwestia dotarcia ? Po takich operacjach zazwyczaj wszystko ciezej chodzi w silniku . Zrob autem ze 100 - 200 km i zobacz czy jest jakas roznica.

Autor:  sebi [ sob cze 09, 2007 3:20 pm ]
Tytuł: 

Hej

Zadzwoń do mnie 0 508 241 482 poradzimy jak to dolnyśląsk :-)

Autor:  arbies [ ndz cze 10, 2007 1:45 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Samo ciśnienie sprężania jest troche słabe ale wystarczające do pracy silnika.


Dlaczego słabe?? Przecież oryginalnie powinien mieć 9,5.

Autor:  kielbik [ ndz cze 10, 2007 2:35 am ]
Tytuł: 

arbies pisze:
Dlaczego słabe?? Przecież oryginalnie powinien mieć 9,5
arbies, mylisz stosunek sprezania (kompresji) z cisnieniem sprezania. To pierwsze wynosi rzeczywiscie 9,5 (bez jednostki, jak to stosunek :)), natomiast to drugie w nowym dotartym silniku wynosi 12...13 bar (1,2...1,3 MPa). Co nie zmienia faktu, ze 9,5 - o ile miedzy poszczegolnymi cylindrami nie ma roznic wiekszych jak 10 % - jest jeszcze calkiem dobrym wynikiem.

P.S.

Zmien podpis bo wprowadzasz ludzi w blad: WV T3 to Typ 3, czyli np. tzw. VW Karmann. Twoja Westfalia to - jak wszystkie busy z silnikiem z tylu od 1949 do 1992 roku - T2, czyli Typ 2. A konkretnie 253-609 :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/