MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 5:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 24, 2007 10:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:04 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Długopole Zdr
Silnik jest wtryskowy, miał problemy z mikrouszkodzeniami na gładziach cylindrów i tłoków. Zrobione (szlif, nowe pierśnienie etc) i straciła moc. Co może być?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 8:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Witaj na forum MB/8

Napisz dokładnie co było zrobione w silniku bo etc to trochę za mało.

Spadek mocy może być spowodowany słabą pompą paliwową np..

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 25, 2007 9:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:04 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Długopole Zdr
Padła uszczelka pod głowicą i samochód stał tak przezjakiśczas więcokazało sie potem iz:
1. Potrzeba szlifowania cylindrów - nie tulejowano ich
2. Planowane głowicy choc nie była zła
3. Dobieranie pierścieni

Ma ciśnienie na każdym tłoku jednakowe około o ile dobrze pamiętam ponad 10.

Wymieniłem pompę paliwową bo moja przeciekała i prawdopodobnie została założona od W107 i nie wiem nawet jaki rok i silnik.


Pozdrawiam


Jarro

_________________
'71 W114 250CE
'79 W123 200D
'88 S124 300TE
'84 Alfa Romeo Guilietta
'92 F126p

+ jakieś plastikowozy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 8:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
JarekBien pisze:
1. Potrzeba szlifowania cylindrów - nie tulejowano ich


Skoro tak to powinni wymienić tłoki na nadwymiarowe, zrobili to ??


JarekBien pisze:
Ma ciśnienie na każdym tłoku jednakowe około o ile dobrze pamiętam ponad 10.


Wynik słaby.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 9:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Z opisu wynika że był sam szlif ale bez nadwymiarowych tłoków-nowe tloki to dość kosztowna sprawa wiec Kolega by tego nie przeoczył.
Dziwne wydaje mi sie tez dobieranie pierscieni-przeciez robione sa na wymiar -nic nie trzeba dobierac.
Troche mało danych w sumie.
No chyba że cylindry były tylko lekko przehonowane-tak bez zmiany wymiaru.
Samo ciśnienie sprężania jest troche słabe ale wystarczające do pracy silnika.
Mało kto docenia rolę szczelności zaworów w czterosuwie-sprawna głowica to podstawa-tłoki w drugiej kolejności.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 28, 2007 10:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
JarekBien pisze:
Silnik jest wtryskowy, miał problemy z mikrouszkodzeniami na gładziach cylindrów i tłoków. Zrobione (szlif, nowe pierśnienie etc) i straciła moc. Co może być?


A skąd jesteś ??

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 10:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:04 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Długopole Zdr
Dolny Śląsk generalnie.

Powiem szczerze iż nie wiem co i jak koleś zrobił (nie byłem w stanie tego śledzic sam z braku czasu) ale do tej pory z kombi - mam też W123 250T - dawał rady. Niestety z Coupe mu nie wyszło. jakiś pomysł gdzi by ją można postawić by dojść co jest grane?Mogę ją generalnie zawieźć wszędzie gdzie trzeba by tylko jej pomóc.
Tłoki nie są nowe - w mojej opini nie ma potrzeby ich wymieniać jeśli są dobre a ponoć nic im nie było (tak przynajmniej me dotychczasowe doświadczenie pokazuje). Głowica planowana i ponoć sprawdzana na szczelność i ma być ok. To ogólnie tyle co wiem.


Jarro

_________________
'71 W114 250CE
'79 W123 200D
'88 S124 300TE
'84 Alfa Romeo Guilietta
'92 F126p

+ jakieś plastikowozy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 4:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Moze kwestia dotarcia ? Po takich operacjach zazwyczaj wszystko ciezej chodzi w silniku . Zrob autem ze 100 - 200 km i zobacz czy jest jakas roznica.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 09, 2007 3:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Zadzwoń do mnie 0 508 241 482 poradzimy jak to dolnyśląsk :-)

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 1:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
marcin280e pisze:
Samo ciśnienie sprężania jest troche słabe ale wystarczające do pracy silnika.


Dlaczego słabe?? Przecież oryginalnie powinien mieć 9,5.

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 2:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
arbies pisze:
Dlaczego słabe?? Przecież oryginalnie powinien mieć 9,5
arbies, mylisz stosunek sprezania (kompresji) z cisnieniem sprezania. To pierwsze wynosi rzeczywiscie 9,5 (bez jednostki, jak to stosunek :)), natomiast to drugie w nowym dotartym silniku wynosi 12...13 bar (1,2...1,3 MPa). Co nie zmienia faktu, ze 9,5 - o ile miedzy poszczegolnymi cylindrami nie ma roznic wiekszych jak 10 % - jest jeszcze calkiem dobrym wynikiem.

P.S.

Zmien podpis bo wprowadzasz ludzi w blad: WV T3 to Typ 3, czyli np. tzw. VW Karmann. Twoja Westfalia to - jak wszystkie busy z silnikiem z tylu od 1949 do 1992 roku - T2, czyli Typ 2. A konkretnie 253-609 :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl