MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

usczelnienie pompy wtryskowej
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=26096
Strona 1 z 1

Autor:  kali [ wt maja 22, 2007 9:18 pm ]
Tytuł:  usczelnienie pompy wtryskowej

Mam takie pytanie, czy ktoś wie jak uszczelnić pompę w miejscu zaznaczonym na obrazku.
Olej napędowy uchodzi pod takim radełkowanym pierścieniem.
Powoduje to, że pompa się zapowietrza i mam kłopoty z uruchomieniem silnika zwłaszcza po kilkugodzinnej przerwie, a do tego Lizus znaczy ropką teren

Obrazek

Autor:  Kris w115 [ wt maja 22, 2007 9:25 pm ]
Tytuł: 

cześć Irek
myślę że najszybciej pomoże Ci - Krzysio Karbowniczek z Tapicerskiej 2a
telefon 880 769 279 po 13.00 ej
spiesz się - pozdrawiam :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  damian [ wt maja 22, 2007 9:29 pm ]
Tytuł: 

Myślę że to nr 14 z rysunku.
Ale to chyba tylko "pompiarz" może zrobić. Koszt uszczelek 14 o numerze OE
004 997 79 45 to 2,24 netto /szt w ASO.

Obrazek

Autor:  kudłaty [ wt maja 22, 2007 10:16 pm ]
Tytuł: 

Owszem z tego rysunku może to być o-ring nr, 14 ale może to też być uszczelka miedziana nr 12 i prawdopodobnie to jest ta uszczelka. Taką uszczelkę możesz wymienić samemu tylko w literaturze poszukaj, jakim momentem dokręcić. To jest z tego, co widać pompa M (jak podaje Etzold) i po odkręceniu i zakręceniu króćca nr 15 z tegoż rysunku pompy nie trzeba specjalnie ponownie regulować. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Dokręcanie króćca wg Etzolda:

..."dokręcić momentem 30 Nm i poluzować, ponownie dokręcić momentem 30 Nm i poluzować i ostatecznie momentem 35 Nm”…

Autor:  filippo [ wt maja 22, 2007 10:16 pm ]
Tytuł:  Pompka...

Wybacz Kali ale pozwolę się sobie podłączyć z małym pytankiem, Mianowicie odkręciłem wczoraj ten czerwony korek i ujrzałem tam sam metal w środku, więc niewiele myśląc dolałem oleju do środka tak około 0,5l i wyobraźcie sobie, że prawie wszystek sobie wyleciał gdzieś dołem kapiąc dość intensywnie. Pytania moje więc brzmią: jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?
Dziekuję za ewentualne odpowiedzi.
Ciekawę ilu szykuje już swoje auta na zlot. Ja od kilku dni lecz moja madame przy Kaliego to uboga krewna.

Autor:  kudłaty [ wt maja 22, 2007 10:21 pm ]
Tytuł:  Re: Pompka...

a speca od "ropniaków" polecam na umicy Boryny zresztą polecony przez Pana z Tapicerskiej <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
filippo pisze:
Pytanie moje więc brzmią jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?


Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.

Autor:  heniekx [ wt maja 22, 2007 10:36 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
Ciekawę ilu szykuje już swoje auta na zlot. Ja od kilku dni lecz moja madame przy Kaliego to uboga krewna.


Mam to samo ale wstydził się nie będę [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

kudłaty pisze:
Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.


Też tak słyszałem.

filippo pisze:
dolałem oleju do środka tak około 0,5l i wyobraźcie sobie, że prawie wszystek sobie wyleciał gdzieś dołem kapiąc dość intensywnie.


Wyleciał rurką przelewową znajdującą się na pompie od strony bloku.

Autor:  kali [ wt maja 22, 2007 10:43 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?


kudłaty pisze:
Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.


też tak słyszałem i gdzieś czytałem, nawet było zalecenie, aby wymieniać ten olej przy wymianime oleju w silniku.

Przy okazji dziękuję wszytkim za sugestie, najgorsze jest to, że czasu nie ma, pracodawca stawia coraz to nowe zadania, warsztaty czynne od 8:00 do 16:00, a w soboty zamkniete. I jak to wszystko poskładać :(.
Trzeba albo samemu robić po nocach, albo jechac z cieknącą trochę pompą, co nie jest ani estetyczne, ani miłe .

kudłaty pisze:
To jest z tego, co widać pompa M (jak podaje Etzold) i po odkręceniu i zakręceniu króćca nr 15 z tegoż rysunku pompy nie trzeba specjalnie ponownie regulować.


czy to jest na 100% ?

Jak tak to może jutro w nocy sam to zrobię :roll:

Autor:  kali [ czw maja 24, 2007 12:46 am ]
Tytuł: 

No i po robocie

Potrzebne narzędzia
– klucz płaski 17
– klucz nasadowy 19
– solidny śrubokręt nie za długi
– klucz płaski lub nasadowy 8
– kombinerki

inne potrzeby to:
około 4 zł
około 25 minut wolnego czasu

Za 4 zł kupujemy cztery gumowe oringi w ASO (na rysunku zaznaczone nr 14) lub innym sklepie z częściami do MB


Kluczem 8 odkręcamy mocowania pomiędzy przewodami metalowymi
Śrubokrętem odkręcamy kontry pomiędzy króćcami

UWAGA – przed dalszym demontażem dobrze oczyśćcie z zabrudzeń powierzchnie pomiędzy króćcami

Kluczem 17 odkręcamy metalowe przewody od pompy
Kluczem 19 odkręcamy króćce od pompy, zaczynamy od tego z lewej strony i posuwamy się w prawo.

Przy końcu odkręcania króćca zwolnijcie i odkręcanie kontynuujcie ręcznie (bez klucza), aby wyczuć moment całkowitego wyjścia króćca z gwintu.
Gdy króćec jest odkręcony powolutku unieście go do góry. Ukaże się Wam sprężynka, która delikatnie pochylając króciec możecie wyjąć razem z nim.

Następnie należy czynność powtórzyć jeszcze trzy razy.
Po wyjęciu wszystkich króćców – ułożyłem je w kolejności jakiej znajdowały się w pompie, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale wolałem, aby każdy króciec wrócił na swoje miejsce.
Kolejna czynność do wymiana starych gumowych uszczeleczek na nowe.
Gdy już są zmienione wkręcamy je na miejsce zaczynając tym razem od strony prawej do lewej.

UWAGA – sprężynka, którą tak ostrożnie wyjmowaliśmy teraz przy wkładaniu ma trafić dokładnie w sam środek tego co zostało w otworze po wykręceniu króćca.

Dokręcamy króćce z siła równą tej, z którą je odkręcaliśmy, dokręcamy przewody metalowe, montujemy kontry pomiędzy króćcami oraz mocowania pomiędzy przewodami.

Następnie odpowietrzamy pompę i przewody pomiędzy pompom, a wtryskiwaczami i uruchamiamy silnik, może to chwilkę potrwać, ale na pewno się uda .

Autor:  Kris w115 [ czw maja 24, 2007 7:00 pm ]
Tytuł: 

a więc tak :

1. poziom oleju w pompie wtryskowej sprawdza się przez odkręcony czerwony korek bagnetem z silnika i powinien utrzymywać się na poziomie miejwęcej połowy stanu między minimum a maximum
UWAGA !!! - przy sprawdzaniu należy bardzo delikatnie manewrować bagnetem żeby nieuszkodzić membrany która jest zrobiona z kożlęciej skóry
2. olej w pompie powinien być zalany taki jak jest używany w silniku
3. wymieniać się go powinno co drugą wymianę oleju silnikowego
4. w pompie powinno być równe półtorej setki (150g) - wszystko co jest ponad stan zostaje wydalone przez rurkę przelewową (zagiętą ) od strony bloku silnika
5. ja mam taki patent - strzykawka 10g + wężyk paliwowy około 20cm podłączony do niej i ty wynalazkiem odsysam 15 strzykawek i dokładnie odwrotnie napełniam nowym olejem

i to bybyło natyle [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  kudłaty [ czw maja 24, 2007 10:39 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
..."sprężynka, którą tak ostrożnie wyjmowaliśmy teraz przy wkładaniu ma trafić dokładnie w sam środek tego co zostało w otworze po wykręceniu króćca"...


to jest zaworek odcinający


jakie to proste... i jaka satysfakcja że zrobiło się to samemu

Autor:  cosacs [ pn wrz 03, 2007 8:54 pm ]
Tytuł: 

oleju do pompy leje sie dokladnie 100 ml i to powinno wystarczac na 1000 km.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/