MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 22, 2007 9:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Mam takie pytanie, czy ktoś wie jak uszczelnić pompę w miejscu zaznaczonym na obrazku.
Olej napędowy uchodzi pod takim radełkowanym pierścieniem.
Powoduje to, że pompa się zapowietrza i mam kłopoty z uruchomieniem silnika zwłaszcza po kilkugodzinnej przerwie, a do tego Lizus znaczy ropką teren

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 2:26 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Warszawa
cześć Irek
myślę że najszybciej pomoże Ci - Krzysio Karbowniczek z Tapicerskiej 2a
telefon 880 769 279 po 13.00 ej
spiesz się - pozdrawiam :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
mb w115 '72


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 9:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Myślę że to nr 14 z rysunku.
Ale to chyba tylko "pompiarz" może zrobić. Koszt uszczelek 14 o numerze OE
004 997 79 45 to 2,24 netto /szt w ASO.

Obrazek

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 10:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Owszem z tego rysunku może to być o-ring nr, 14 ale może to też być uszczelka miedziana nr 12 i prawdopodobnie to jest ta uszczelka. Taką uszczelkę możesz wymienić samemu tylko w literaturze poszukaj, jakim momentem dokręcić. To jest z tego, co widać pompa M (jak podaje Etzold) i po odkręceniu i zakręceniu króćca nr 15 z tegoż rysunku pompy nie trzeba specjalnie ponownie regulować. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Dokręcanie króćca wg Etzolda:

..."dokręcić momentem 30 Nm i poluzować, ponownie dokręcić momentem 30 Nm i poluzować i ostatecznie momentem 35 Nm”…

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł: Pompka...
Post: wt maja 22, 2007 10:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Wybacz Kali ale pozwolę się sobie podłączyć z małym pytankiem, Mianowicie odkręciłem wczoraj ten czerwony korek i ujrzałem tam sam metal w środku, więc niewiele myśląc dolałem oleju do środka tak około 0,5l i wyobraźcie sobie, że prawie wszystek sobie wyleciał gdzieś dołem kapiąc dość intensywnie. Pytania moje więc brzmią: jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?
Dziekuję za ewentualne odpowiedzi.
Ciekawę ilu szykuje już swoje auta na zlot. Ja od kilku dni lecz moja madame przy Kaliego to uboga krewna.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Ostatnio zmieniony wt maja 22, 2007 10:23 pm przez filippo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: Pompka...
Post: wt maja 22, 2007 10:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
a speca od "ropniaków" polecam na umicy Boryny zresztą polecony przez Pana z Tapicerskiej <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
filippo pisze:
Pytanie moje więc brzmią jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?


Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
filippo pisze:
Ciekawę ilu szykuje już swoje auta na zlot. Ja od kilku dni lecz moja madame przy Kaliego to uboga krewna.


Mam to samo ale wstydził się nie będę [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

kudłaty pisze:
Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.


Też tak słyszałem.

filippo pisze:
dolałem oleju do środka tak około 0,5l i wyobraźcie sobie, że prawie wszystek sobie wyleciał gdzieś dołem kapiąc dość intensywnie.


Wyleciał rurką przelewową znajdującą się na pompie od strony bloku.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 10:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
filippo pisze:
jaki powinien być poziom owego w pompie, jak go sprawdzić i ile go lać?


kudłaty pisze:
Ja kiedyś gdzieś słyszałem, że poziom oleju w pompie sprawdza się bagnetem od oleju w silniku (czystym oczywiście) i poziom w pompie ma być taki jak w silniku tzn. w tych granicach, co na bagnecie z silnika.


też tak słyszałem i gdzieś czytałem, nawet było zalecenie, aby wymieniać ten olej przy wymianime oleju w silniku.

Przy okazji dziękuję wszytkim za sugestie, najgorsze jest to, że czasu nie ma, pracodawca stawia coraz to nowe zadania, warsztaty czynne od 8:00 do 16:00, a w soboty zamkniete. I jak to wszystko poskładać :(.
Trzeba albo samemu robić po nocach, albo jechac z cieknącą trochę pompą, co nie jest ani estetyczne, ani miłe .

kudłaty pisze:
To jest z tego, co widać pompa M (jak podaje Etzold) i po odkręceniu i zakręceniu króćca nr 15 z tegoż rysunku pompy nie trzeba specjalnie ponownie regulować.


czy to jest na 100% ?

Jak tak to może jutro w nocy sam to zrobię :roll:

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 12:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
No i po robocie

Potrzebne narzędzia
– klucz płaski 17
– klucz nasadowy 19
– solidny śrubokręt nie za długi
– klucz płaski lub nasadowy 8
– kombinerki

inne potrzeby to:
około 4 zł
około 25 minut wolnego czasu

Za 4 zł kupujemy cztery gumowe oringi w ASO (na rysunku zaznaczone nr 14) lub innym sklepie z częściami do MB


Kluczem 8 odkręcamy mocowania pomiędzy przewodami metalowymi
Śrubokrętem odkręcamy kontry pomiędzy króćcami

UWAGA – przed dalszym demontażem dobrze oczyśćcie z zabrudzeń powierzchnie pomiędzy króćcami

Kluczem 17 odkręcamy metalowe przewody od pompy
Kluczem 19 odkręcamy króćce od pompy, zaczynamy od tego z lewej strony i posuwamy się w prawo.

Przy końcu odkręcania króćca zwolnijcie i odkręcanie kontynuujcie ręcznie (bez klucza), aby wyczuć moment całkowitego wyjścia króćca z gwintu.
Gdy króćec jest odkręcony powolutku unieście go do góry. Ukaże się Wam sprężynka, która delikatnie pochylając króciec możecie wyjąć razem z nim.

Następnie należy czynność powtórzyć jeszcze trzy razy.
Po wyjęciu wszystkich króćców – ułożyłem je w kolejności jakiej znajdowały się w pompie, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale wolałem, aby każdy króciec wrócił na swoje miejsce.
Kolejna czynność do wymiana starych gumowych uszczeleczek na nowe.
Gdy już są zmienione wkręcamy je na miejsce zaczynając tym razem od strony prawej do lewej.

UWAGA – sprężynka, którą tak ostrożnie wyjmowaliśmy teraz przy wkładaniu ma trafić dokładnie w sam środek tego co zostało w otworze po wykręceniu króćca.

Dokręcamy króćce z siła równą tej, z którą je odkręcaliśmy, dokręcamy przewody metalowe, montujemy kontry pomiędzy króćcami oraz mocowania pomiędzy przewodami.

Następnie odpowietrzamy pompę i przewody pomiędzy pompom, a wtryskiwaczami i uruchamiamy silnik, może to chwilkę potrwać, ale na pewno się uda .

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 2:26 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Warszawa
a więc tak :

1. poziom oleju w pompie wtryskowej sprawdza się przez odkręcony czerwony korek bagnetem z silnika i powinien utrzymywać się na poziomie miejwęcej połowy stanu między minimum a maximum
UWAGA !!! - przy sprawdzaniu należy bardzo delikatnie manewrować bagnetem żeby nieuszkodzić membrany która jest zrobiona z kożlęciej skóry
2. olej w pompie powinien być zalany taki jak jest używany w silniku
3. wymieniać się go powinno co drugą wymianę oleju silnikowego
4. w pompie powinno być równe półtorej setki (150g) - wszystko co jest ponad stan zostaje wydalone przez rurkę przelewową (zagiętą ) od strony bloku silnika
5. ja mam taki patent - strzykawka 10g + wężyk paliwowy około 20cm podłączony do niej i ty wynalazkiem odsysam 15 strzykawek i dokładnie odwrotnie napełniam nowym olejem

i to bybyło natyle [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
mb w115 '72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 10:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
kali pisze:
..."sprężynka, którą tak ostrożnie wyjmowaliśmy teraz przy wkładaniu ma trafić dokładnie w sam środek tego co zostało w otworze po wykręceniu króćca"...


to jest zaworek odcinający


jakie to proste... i jaka satysfakcja że zrobiło się to samemu

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 8:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 18, 2007 8:05 pm
Posty: 17
oleju do pompy leje sie dokladnie 100 ml i to powinno wystarczac na 1000 km.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl