MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kupilem w114 250CE '70 :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=26083 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Johan [ wt maja 22, 2007 2:15 pm ] |
Tytuł: | Kupilem w114 250CE '70 :) |
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11798 ... G_6874.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11798 ... G_6880.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11798 ... G_6838.jpg Auto ma dobrą bazę. nie bylo szczepione. tylko profesjonalne naprawy, ktore 10 lat temu przerwala ciezka choroba poprzedniego i jedynego wlasciciela - dzisiaj przygotowane pod robienie blachy oczyszczenia zardzewialy , a tematy starosci tylko sie poglebily - gumy drazkow, poduszki silnika itd, itp, co wiecej cylindry 4 i 5 maja odpowiednio kompresje 8 i 5,5:1 - podejrzewam, że "złapało pierscienie", wnetrze: skora popekana od starosci drewno na desce troche podrapane, ale fotele sa mocno ... hmmm... roklekotane - pewnie okaze sie przy rozebraniu co im sie dzieje. Z vinu (wg instrukcji z forum) wyczytalem, ze orginal. musze poprosic o rozkodowanie nr seryjnych z ramy - dla sprawdzenia org wyposazenia, chromy i szyby w stanie dobrym+ - dla wiekszosci z nich polerka wystarczy. na chwile obecna moj warsztat wymienil mi kable zaplonowe, wymienil paski klinowe, zregenerowal alternator, rozrusznik, tylne polosie, most tylny, wymienil plyny (olej, hamulcowy, olej w moscie) przejrzal hamulce (byly zalozone jakies 5kkm nowe tarcze i klocki), itd, itp. nastepnym krokiem bedzie spawanie kolektora wydechowego, bo odpadlo ucho i wydmuchuje spaliny pod maske, sprawdzenie czy kompresja sie poprawi (stal tydzien zalany "od gory nafta - w 4 i 5tym cylindrze - to ponoc daje kilka procent szans na to , ze pierscienie puszczą) jezeli nie to silnik idzie do "kapy" (jakies 3tys pln - remont do zajestanu - glowica, tloki, cylindry, wal, panewki), nastepnie blacha - zaczynam gromadzic blotniki, progi, podloge, a w trakcie prac blacharskic zajme sie wnetrzem - chce to robic w zimie , czyli po sezonie. W miare postepu prac i przybywania problemow pozwole sobie zasiegnac Waszych porad. caly dzial juz przeczytalem i wiele ciekawych info juz wyssalem ![]() |
Autor: | kruszyn [ wt maja 22, 2007 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pozdrawiam |
Autor: | Johan [ wt maja 22, 2007 10:59 pm ] |
Tytuł: | pierwszy dzien jazdy |
powiesilem tablice i w droge. a tutaj pierwsze schody. Regulator napiecia nie pooszcza dosc pradu z alternatora , wiec bilans pradowy jest ujemny ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kielbik [ wt maja 22, 2007 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Poczatek pierwszej serii: przelaczniki w konsoli srodkowej i dzwignia zmiany biegow jeszcze starszego typu, kolorowe szybki, ogrzewana szyba tylna, biala kierownica, oryginalny Becker, wnetrze w kolorze Cognac, podlokietnik (MB-Tex zamiast skory?), kolor 834 - moosgrün metalic (od 01.01.1963 do 31.12.1968, od 1994) - taki jak u Oldika. Ladne autko... ![]() Johan pisze: jakies 3tys pln - remont do zajestanu - glowica, tloki, cylindry, wal, panewki Remont M114 za 3000 zl? ![]() ![]() P.S. W moim angolu tez problem z regulatorem napiecia (badz z samym alternatorem) ![]() |
Autor: | Spychal [ wt maja 22, 2007 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wymiana regulatora napiecia to wcale nie jest trudna robota! Mi to zajelo dwie godziny, a robilem to pierwszy raz ![]() Zreszta najlepiej jest wyjac caly alternator i sobie go dokladnie obejrzec - u mnie tez sie dzialy jaja z pradem (zagotowany akumulator... ![]() A ten klakson, nawiew i radio to nie...przepalony bezpiecznik czasem? Dokladnie w tej chwili nie pamietam, ale chyba jeden bezpiecznik jest za te rzeczy odpowiedzialny? Reki sobie uciac nie dam, ale zawsze warto sprawdzic ![]() |
Autor: | kielbik [ śr maja 23, 2007 12:12 am ] |
Tytuł: | |
Wymiana trwa max 10 min. Problem polega na tym, ze takiego regulatora jak jest w tym Mercedesie juz nigdzie nie dostaniesz a plastikowa podruba od razu bedzie rzucac sie w oczy. Uszkodzony (zatarty) silnik wentylatora to typowa usterka w /8 i wymiana bezpiecznika nic tu nie pomoze. Klakson pewnie poprostu skorodowal. Na uwage zasluguje fakt, ze samochod ma zachowane wyciecie i otwory odplywowe nad progiem za drzwiami oraz oryginalne dywaniki. Na podstawie trzech zdjec niewiele mozna powiedziec ale na pierwszy rzut oka auto wyglada na doskonala baze do odrestaurowania. |
Autor: | filippo [ śr maja 23, 2007 12:54 am ] |
Tytuł: | |
Johan pisze: (jakies 3tys pln - remont do zajestanu
U mnie remont 200D wyniósł w przybliżeniu 3500zł bez marży (30%) na wszystkie części (tłoki, pierścienie, panewki, końcówki wtrysków, uszczelki itd) plus robocizna 1100zł (też po kosztach) a po dwóch latach się okazało że pompa oleju nie była zregenerowana i mam mały problem. Auto cieszy więc życzę powodzenia. |
Autor: | sebi [ śr maja 23, 2007 8:39 am ] |
Tytuł: | |
filippo pisze: Johan napisał:
(jakies 3tys pln - remont do zajestanu A 7-8 tys to wcale nie przesada, same nowe tłoki to koszt kpl. ok 3-3,5 tys |
Autor: | Wojtyla [ śr maja 23, 2007 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Witam Tak czy siak autko ładne ![]() Co do prądu.......zerknij jeszcze na alternator (naklejka znamionowa) czy przypadkiem nie masz tam wsadzonej 35 zamiast 55 ? (to taki myk magików dawnych lat, ja tak miałem i co parę dni klapa nawet na nowej baterii, na a teraz jeszcze jazda na światłach....i bilans musi być na "minus") pozdro |
Autor: | Johan [ śr maja 23, 2007 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Spychal pisze: Wymiana regulatora napiecia to wcale nie jest trudna robota! Mi to zajelo dwie godziny, a robilem to pierwszy raz
![]() Zreszta najlepiej jest wyjac caly alternator i sobie go dokladnie obejrzec - u mnie tez sie dzialy jaja z pradem (zagotowany akumulator... ![]() a gdzie mozna kupic taki regulator?? alternator wlasnie zregenerowany. <br>Dodano po 9 minutach.:<br> aha - dzisiaj jade do elektryka. ponoc gosc jest dlubaczem mercedesowym starej daty, a do tego sprawdzony , wiec jest szansa, ze zrozumie sie z moim Kabanem ![]() dla Kielbik nr vin: 11402210011072 - juz wyczytalem, ze wszystko sie zgadza |
Autor: | Spychal [ czw maja 24, 2007 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator napiecia to wlasnie ta plastkiowa podroba o ktorej pisze Kielbik (zolty plastik nie wyglada najlepiej, to fakt ![]() ![]() |
Autor: | Johan [ pn wrz 24, 2007 12:40 pm ] |
Tytuł: | po dloozszej przewie :) |
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 000000.jpg oto karta ![]() na chwile obecną prowadze negocjacje z blacherzem - lakiernikiem. Widzialem jego poprzednie dzielo w107 - super. wypiaskowane zawieszenie, podloga - igla, buda jak noofka. Widac, ze gosc kocha ta robote! Jak sie dogadamy to na okres zimy auto bez silnika idzie do blachy, a silnik gdzie indziej - do "kapy". Regler znalazlem - org 200 pln - wyminimy przy okazji "kapy". poki co wystarcza mi, ze przez noc laduje - to 100 km robie bez problemu. Auto sie super rozjezdzilo ... Nawet troche driftowalem na parkingu pod superem - sliska podloga (lakierowany beton) - siwy dym ![]() |
Autor: | Żeluś [ pn wrz 24, 2007 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
Johan pisze: oto karta
lepiej jest podawać ten większy załącznik |
Autor: | kielbik [ wt wrz 25, 2007 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
Żeluś, zamiast sie nasmiewac znalazlbys ten zalacznik, ktorego miniaturke zamiescil Johan ![]() W kazdym razie: ![]() Numer nadwozia: 114.022-12-011081; Numer silnika: 114.980-12-005569; Numer skrzyni biegow: 035877; Data przekazania: 27.07.1970; Kolor nadwozia: 670 - jasna kosc sloniowa (od 01.01.1963 do 31.12.1968); Kolor i material tapicerki: 140 - jasny brazowy (Cognac), MB-Tex; Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978); Reflektory: Bosch; Ogumienie: Phönix; Numer kluczylka: H xxxxx Wyposazenie dodatkowe: 248 - tylna szyba ogrzewana, szklo klejone (od 01.01.1964 do 30.11.1991); 420 - automatyczna skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.01.1963); 454 - korek wlewu paliwa zamykany na klucz (od 01.01.1964 do 31.10.1974); 536 - instalacja odklocajaca bez radioodbiornika oraz mechaniczna antena (od 01.01.1970 do 31.07.1997); 630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974). W sumie z karty danych wynika, ze bardzo podobny do mojego 250 C. Tyle, ze dane z karty nie bardzo odpowiadaja temu co na zdjeciach zamieszczonych w pierwszym poscie (samochod w kolorze 834 - moosgrün metalic, ze skorzana tapicerka, zaglowkami, biala kierownica i mechaniczna skrzynia biegow). Nie wiem za bardzo jak w tym kontekscie rozumiec twoje slowa ![]() Johan pisze: Auto ma dobrą bazę. nie bylo szczepione. tylko profesjonalne naprawy
|
Autor: | Johan [ czw wrz 27, 2007 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
no to mamy problem ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |