MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pytanie o zaciski hamulcowe
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=25221
Strona 1 z 1

Autor:  THEMOD [ śr kwie 11, 2007 7:05 pm ]
Tytuł:  Pytanie o zaciski hamulcowe

Witam, sprawdzałem w "Szukajce" i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, otóż jeszcze tego nie robiłem i chciałbym wiedzieć jak prawidłowo wymienić uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa) znajdujące się na tłoczku w zaciskach hamulcowych ??? Dodam żeby wszytsko było jasne, że chodzi mi o moje MB w115 200D, proszę o rady/ wskazówki bo nie chcę częgoś niechcący uszkodzić i wymieniać całego zacisku hamulcowego, prosze o szybką odpowiedź, pozdrawiam, themod

Autor:  hotrod79 [ śr kwie 11, 2007 7:45 pm ]
Tytuł: 

Hej Themod.... :)
najszybciej to zrób tak ... przygotuj nowy płyn bo przy okazji sobie wymienisz... zdejmij zacisk ze zwrotnicy podstaw pod przewody jakieś naczynie cobyś środowiska nie zanieczyszczał i niech płyn zleci ... mając na stole zaciski podłącz sprężarkę i ciśnieniem powietrza wypchnij tłoczki oczywiście uprzednio rozkrecając zacisk ... no a potem to już będziesz widział co dalej robići czy zaciski sie do czegoś nadają czy nie ...a jak będziesz miał kiszkę z zacisków przyjedziesz do mnie i dostaniesz dobre sprawne...
Miłego majsterkowania...

Autor:  _me: how_ [ śr kwie 11, 2007 9:26 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_vi ... .php?aid=6

Autor:  hotrod79 [ śr kwie 11, 2007 9:56 pm ]
Tytuł: 

nooo i kolega (me: how) już sprawę rozwiązał ... :)
super.. Themod teraz do roboty.. :)

Autor:  THEMOD [ pt kwie 13, 2007 9:25 pm ]
Tytuł: 

Witam, dzięki za informacje. Cały proces udało się przeprowadzić w miarę bez problemów. Jedyne co mnie zdziwiło to że klocków z lewej strony już nie było, a z prawej były prawie nie zużyte :). Tomek nie dzięki ale zaciski mam swoje już OK i nie potrzebne mi są nowe. Mam za to pytanie kolejne :), pod machą mam zbiornik na płyn hamulcowy. Na środku zbiorniczka jest korek od wlewu, a na prawo i lewo od niego na zbiorniku są jakieś końcówki (z jakimiś kablami czy czymś). Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane. Od czego są te przewody, i czy po prostu ja mam je wyrwane z prawej części zbiornika, czy normalnie ich tam nie ma?? pozdrawiam, themod

Autor:  hotrod79 [ pt kwie 13, 2007 11:32 pm ]
Tytuł: 

Adaś coś nie kumam... spotkamy się to lookniemy co u Ciebie w hamulcach nie tak... z tymi kabelkami dojdziemy spoko...

Autor:  kielbik [ sob kwie 14, 2007 3:12 am ]
Tytuł: 

THEMOD pisze:
uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa)
"usczelniacze gumowe typu o-ring" fachowo nazywaja sie uszczelkami o przekroju kolowym (czyli takim jak litera o), popularnie i z niemiecka o-ring. Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym. Ale to juz wiesz:)
THEMOD pisze:
Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane
Albo masz samochod z mechaniczna skrzynia i przewod o ktorym mowisz zasila pompe silownika sprzegla albo masz samochod ze skrzynia automatyczna i wtedy masz tylko zaslepiony krociec.

Autor:  THEMOD [ sob kwie 14, 2007 7:33 am ]
Tytuł: 

Witam

hotrod79 pisze:
spotkamy się to lookniemy co u Ciebie w hamulcach nie tak
- będę w Kutnie w niedzielę i od 15.30 jestem wolny, co Ty na to??


kielbik pisze:
Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym.
- nie no u mnie uszczelki czy tłoczkach to były tzw. o-ringi, przecież przekrój przez tłoczki jest okrągły więc uszczelki też takie chyba są, co nie??

A co do zużycia nierównego tych klocków to jakby zapiekły się te tłoczki przy lewej tarczy, i po prostu nie odbijały dobrze, więc chyba dlatego jest to nieróne zuzycie klocków, pozdro, themod

Autor:  hotrod79 [ sob kwie 14, 2007 1:07 pm ]
Tytuł: 

co do uszczelniaczy to na pewno są ringi czyli okrągłe uszczelki o przekroju kwadratu (trapezu) tak to już jest obliczone technologicznie okrągły by nie powracał tłoczka... kwadrat ,trapez umożliwia powracanie tłoczka na swoje miejsce po odpuszczeniu hamulca by klocki nie blokowały...

THEMOD pisze:
- będę w Kutnie w niedzielę i od 15.30 jestem wolny, co Ty na to??


W niedziele jestem tak więc daj znaka i sie spotkamy...
Pozdrawiam

Autor:  kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 4:33 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
THEMOD pisze:
uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa)
"usczelniacze gumowe typu o-ring" fachowo nazywaja sie uszczelkami o przekroju kolowym (czyli takim jak litera o), popularnie i z niemiecka o-ring. Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym. Ale to juz wiesz:)
THEMOD pisze:
Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane
Albo masz samochod z mechaniczna skrzynia i przewod o ktorym mowisz zasila pompe silownika sprzegla albo masz samochod ze skrzynia automatyczna i wtedy masz tylko zaslepiony krociec.


Chyba, że masz bardzo stary model W115 to wtedy ten króciec też jest zaślepiony a do zasilania pompy sprzęgła jest osobny zbiorniczek przymocowany do serwa.

Te przewody są do kontroli ilości płynu w zbiorniczku i z jednej i z drugiej powinny wychodzić i być zebrane w jedną wiązkę a na tablicy jest kontrolka, która się zapala w przypadku zbyt małej ilości płynu albo jego braku [obity] czego nie życzę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/