MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana silnika w serwisie MB https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=24275 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tajty [ sob mar 03, 2007 5:35 pm ] |
Tytuł: | Wymiana silnika w serwisie MB |
Witam. W moim W114 250 CE z 1970 r na bloku silnika posiadam poniższą tabliczkę: ![]() Szukałem na forum i znalazłem, że prawdopodonie jest to tabliczka oznaczająca wymiana motoru w serwisie MB. Podobno była to "naturalna" sprawa przy taxi, ale coupe raczej nią nie było ![]() Moje pytanie: czy można po nr z tabliczki odczytać jakieś dane, np. rok wymiany ? Dane z tabliczki: Original Mercedes-Benz Tauschaggregat Teil-Nr. 114015300 80 Aggregat Nr. 446605 PS. W oryginalnym brifie nie doszukałem się żadnych zmian. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 03, 2007 5:47 pm ] |
Tytuł: | |
w briefie niebedzie nic bo silnik to czesc wymienna i nikogo to nieobchodziło co sie z nim działo.Poprostu komus padł silnik i to jest silnik po kapitalce w MB.Ktos zostawił stary a dostał nowy. |
Autor: | Tajty [ sob mar 03, 2007 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
No tak, my potrzebowaliśmy klikanaście lat aby zrozumieć, że silnik to część wymienna auta. Jednak zastanawia mnie kiedy ta wymiana nastąpiła. Uważam, że dobrze wiedzieć czy było to 10 czy 30 lat temu. Jeżeli inżynierowie MB potrafili w nr VIN wcisnąć tak wiele informacji - to i w tej tabliczce pewnie są jakieś informacje. Podejrzewam, że ostatnie dwie liczby (80) wskazują na rok, ale jednak proszę o potwierdzenie tej tezy. |
Autor: | Marv [ ndz mar 04, 2007 1:36 pm ] |
Tytuł: | |
Proponuje napisac do MB, oni sa bardzo pomocni w tych sprawach ![]() |
Autor: | filippo [ ndz mar 04, 2007 6:39 pm ] |
Tytuł: | Tauschaggregat... |
Mój silnik też posiada taką tabliczkę i z tego co mi wiadomo procedura ta nie dotyczyła jedynie taksówek lecz każdego jednego modelu auta, choć nie wykluczone, że najwięcej taksówek przechodziło takowe operacje. Niedawno wystąpiłem do Classic Center o daten kartę i informacji o zmianie silnika nie otrzymałem gdyż najprawdopodobniej z tym dokumentem nie jest ona przechowywana. Miałem napisać prośbę o silnik lecz niestety zabrakło mi czasu podczas pobytu w domu. Dlatego też jestem ciekawy jaka będzie odpowiedź z CC w tej sprawie. Informuj nas na bierząco. Jako ciekawostkę podam, iż auto moje wyprodukowane w 1973 roku zostało zarejestrowane w polsce po raz pierwszy w 1981 roku. Remont zrobiłem w 2005 roku i podczas rozbiórki wszystkie części miały logo MB(mówi się, że tylko nominały mają logo jednakże przy takich silnikach logo było na częściach nawet po pierwszym czy drugim szlifie). Poza tym trochę to dziwne, iż w Niemczech w ciągu ośmiu lat wymieniono silnik a w Polsce jeździł lat 24 bez remontu. |
Autor: | Tajty [ pn mar 05, 2007 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Już kolejny rok będę się zbierał aby napisać do CC. To jest dodatkowy argument, aby w tym roku w końcu to załatwić. Pewnie trochę to potrwa zanim ja napiszę, a oni odpiszą ![]() Póki co, może szybciej ktoś z Was będzie coś wiedział. PS. filippo pisze: Mój silnik też posiada taką tabliczkę
...czy też masz ostatnie liczby (80) - u mnie są one nadrukowane, a wszystkie inne - wybite. |
Autor: | kielbik [ pn mar 05, 2007 10:10 pm ] |
Tytuł: | |
Tajty pisze: Teil-Nr. 114015300 80 to numer katalogowy czesci. Zeby czegokolwiek dowiedziec sie na temat silnika musisz podac jego numer (ten wybity na bloku) oraz, ewentualnie, numer silnika z tabliczki (Aggregat-Nr.). Choc szczerze watpie zeby w CC cokolwiek wiedzieli. Jedyny sposob to pogrzebac w rachunkach (jezeli oczywiscie je masz) albo popytac poprzednich wlascicieli (jezeli jeszcze zyja ![]() |
Autor: | Tajty [ wt mar 06, 2007 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
Praktycznie wszystkie opcje odpadają: - CC pewnie nic nie odpowie - mam brif w którym nic nie ma - właściciele są już gdzie indziej... Dzięki za info, ale z jednym się nie zgodzę: kielbik pisze: po co ci wiedza kiedy wymieniono silnik?
Jesteśmy w stanie dowiedzieć się nawet na jakiej marki oponach wyjechały nasze MB z salonu - to tym bardziej wypadałoby znać historię serca auta, którym zawsze będzie silnik (dla czystej ciekawości). |
Autor: | _me: how_ [ śr mar 07, 2007 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Tajty pisze: Dzięki za info, ale z jednym się nie zgodzę: kielbik pisze: po co ci wiedza kiedy wymieniono silnik? Jesteśmy w stanie dowiedzieć się nawet na jakiej marki oponach wyjechały nasze MB z salonu - to tym bardziej wypadałoby znać historię serca auta, którym zawsze będzie silnik (dla czystej ciekawości). Masz rację, ale chyba nasz, polski system urzędniczego obchodzenia się z silnikiem odcisnął na nas zbyt wielkie piętno. Trzeba pamiętać też, że DK nie wymyślono po to, aby 30 lat później ciekawski pasjonat vel vinowy fetyszysta mógł podniecać się stopniem oryginalności swojego /8, a z powodów bardziej prozaicznych: mianowicie żeby pracownik przy taśmie wiedział co ma przykręcić do kolejnej, przesuwającej się karoserii, a następny w warsztacie wiedział na dzień dobry z jakim autem ma do czynienia. ![]() |
Autor: | Mitu [ śr mar 07, 2007 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: ciekawski pasjonat vel vinowy fetyszysta
![]() ![]() ![]() |
Autor: | Tajty [ czw mar 08, 2007 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się, DK była zwykłym dokumentem mówiącym pracownikowi fizycznemu na taśmie, co ma pobrać z magazynu i przykręcić, lecz obecnie jest to jeden z najważniejszych dokumentów pozwalających określić oryginalność auta. Ja nie posiadam niestety żadnej DK do moich aut, ale jak je w końcu uzyskam - to chętnie wstąpię do "klubu vinowych fetyszystów" ![]() ![]() ![]() Ciekawe ilu członków już posiada ? ![]() |
Autor: | kielbik [ pt mar 09, 2007 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Tajty pisze: Ja nie posiadam niestety żadnej DK do moich aut to na co jescze czekasz? zamawiaj!! ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |