MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Akumulator - parametry https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=24072 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ja_cek [ czw lut 22, 2007 12:39 pm ] |
Tytuł: | Akumulator - parametry |
Przejżałem archiwum i nie znalazłem, to zapytuję: Jaki akumulator (niestety obecny juz zakończył żywot i codzienne ładowanie mnie nie urządza) zakupić do mojego bombowca z silnikiem 200 D. Wiadomo, musi zagrzac i zakręcić, więc za mały być nie może. Do tej pory miałem 92 Ampero godziny i teoretycznie było ok, tylko, ze ma juz jakies 5 lat i w czasie robienia blacharki przez 2 lata stał nie ruszany, a więc mógł się dziad zasiarczyć, nie trzyma już wogóle. Czy 92 Ah będzie ok? czy może za duży i alternator nie da rady go ładować, więc 80 by starczyło? Osobną sprawą jest firma, ale chyba centra lub bosch mi sie tu widzi. |
Autor: | mojojojo13 [ czw lut 22, 2007 12:48 pm ] |
Tytuł: | |
Wg danych podancyh w FAQ jest dla 200D akumulator 66AH za to już dla 220D w góre 88Ah |
Autor: | Ja_cek [ czw lut 22, 2007 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
Wziąwszy pod uwagę, że kompresja juz nie ta to 66 Ah może nie styknąć, jednak cza troche pokręcić przy tej temperaturze. |
Autor: | _me: how_ [ czw lut 22, 2007 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
*Jacek, źle kombinujesz. Ah to parametr oznaczający pojemność akumulatora, czyli to jak długo daje prąd np podczas postoju z włączonymi odbiornikami. Owszem, także jak długo można nim kręcić rozrusznikiem do totalnego rozładowania, ale ważniejszy dla nas dieslowców jest jeden kop porządny przez kilka sekund nawet, niż niemrawe, długie popierdywanie z rozrusznika w celu rysowania sobie gładzi cylindrowych bez oleju. To jak mocno kręci, a to dla Ciebie jest najważniejsze przy starym dieslu, szczególnie w zimie, kiedy, żeby wystartować, musisz przekroczyć pewną graniczną prędkość obrotową zmulonego gęstym olejem wału - to wartość prądu rozruchowego podawana w A wg normy EN. 900 A to już jest dużo i polecam najwyższy na jaki cię stać. Zwróć uwagę na tę normę, bo szczególnie na niższej półce stoją baterie oznaczane inną normą o nominalnie takich samych lub wyższych parametrach. |
Autor: | mMm2 [ czw lut 22, 2007 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
(me:how) bardzo dobrze prawi. Ale czy to nie jest tak ze kupujac akumulator w sklepie pan za ladą patrzy w katalogu jaki akum do naszego samochodu i pokazuje nam palcem że "ten i już". Inaczej nie chca dac gwarancji nawet jak kupisz wiekszy niz ci trzeba. Pewnie sami beda chcieli zalozyc.... i co teraz? Tylko ja trafilem na takie cuda? |
Autor: | dawidus2004 [ pn lut 26, 2007 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Ja w 200D miałem 88Ah on nie pamiętam ale chyba miał 800A rozruch.Rewelacyjny.Zimą jak auto trochę ciężej pali akumulator zdaje egzamin.Teraz przełożyłem akumulator do W123 230 TE ni dalej będzie spełniał swoją role.Mimo tego że benzynka trochę lżej kręci ale jeżeli chodzi o doładowywanie akumulatora przez alternator to spokojnie do 90Ah można do diesla brać i zakładać. |
Autor: | MATHIEW [ śr lut 28, 2007 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
nawet 92Ah |
Autor: | kondzik123 [ pt mar 16, 2007 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie 82 Ah, stary ale jeszcze daje rade raz na dwa tygodnie przeladuje a kreci ![]() wlasnie apropo zimy kupujac go myslalem ze bedzie stal ale zima byla laskawa i przejezdziłem ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |