MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nie pali.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=23885
Strona 1 z 2

Autor:  kudłaty [ wt lut 13, 2007 7:10 pm ]
Tytuł:  Nie pali.

Dzś nastąpiła wymiana końcówek wtrysków(WUZETEM) i regulacja. Założyłem do autka i "zonk". Nie zapalił znów wyjechałem akumulator. Zbiera się jak by chciał zaskoczyć... i prawie... i nic. Świece cały czas czerwone, temperatura była na "+". Ciśnienie w cylindrach sprawdzane na jesieni pierwsze trzy około 2 MPa a czwarty 1,8 MPa. Nie wiem co teraz sprawdzić ewentualnie zrobić.

Pomocy.

Autor:  AMG [ śr lut 14, 2007 9:05 am ]
Tytuł: 

Pojedz do pana Krzysztofa Karbowniczka na Tapicerską tylko tak po godzinie 14. Jego popros o zdiagnozowanie problemu - napewno się uda !!

Autor:  roadrunner [ śr lut 14, 2007 7:54 pm ]
Tytuł: 

IMHO cisnienie slabiutkie szczegolnie jak to bylo na jesieni. Ponizej 2MPa juz sa problemy ze spalaniem w dieslu a jak jeszce ci spadlo to ok 18 juz nie masz co myslec o zapaleniu. przed wymiana jak koncowki ci laly to moglo gar troche uszczelnic a po regulacji juz nie zapalisz.

Autor:  MATHIEW [ śr lut 14, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

minimalne cisnienie w wolnoobrotowym dizlu to 15 mpa
moj slnik zanim zamilkl mial 16 srednio na 5 cylindrow i palil do samego konca ,kiedy to popaprani mechnicy zaczeli mu ustawiac zawory.
potem musialem robic caly silnik.
na moje oko to wtryski maja ustawione zbyt duze cisnienie w stosunku do dawkowania pompy ,ale to trzeba sprawdzic

Autor:  roadrunner [ śr lut 14, 2007 9:34 pm ]
Tytuł: 

1,5MPa w dieslu i niby od czego ma zaplon powstac od 10MPa wogule sie skala zaczyna na cisnieniomiezach do diesla. jak klient donas przyjezdza z problemem i ma cisnienie ponizej 2 to nawet nie podejmujemy sie grzebac bez remonty. Wczoraj byla u nas fiesta 1,6d z 82 bodajze roku i mial cisnienia najslabiej 2,6MPa. 1,4 to juz mozna i to nie rzadko w benzynach spotkac. tak wiec albo miales cisnieniomiez do D.. albo twoj silnik zaprzecza prawom fizyki choc jak sam piszesz po ustawieniu zaworow umarl, to sie czesto zdzrza taki motor chodzi jeszce sila woli ale jak cos zaczniesz w nim grzebac to nastepuje zgon.

Autor:  MATHIEW [ śr lut 14, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

ups ,masz racje ,zero mi sie przestawilo ale zdaje mi sie ze to 2,0 to tez mialo byc 20 mpa

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lut 14, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

zdrowy diesel powinien miec 27-30 atmosfer i wtedy chodiz jak złoto a juz ponizej 20 czy to 19 czy 18 to niewazne bo to juz zgon [szalone]

Autor:  Mitu [ śr lut 14, 2007 9:56 pm ]
Tytuł: 

Nie zgodzę się z Wami do końca. Remont w rodzinie OM 615-617 chyba jest przewidziany przy 18 atmosferach, ale jakby tak zmierzyć /8 i W 123 z forum to nie mało byłoby aut z kompresją oscylujacą w okół tej wartości i nie jedno z niższą :roll: ...

Poza tym remont nie jest ostatecznością. Jak to mówi Pan Krzysztof: "Pojemny akumulator z dużym uderzeniem, 9V rozrusznik i ewentualnie grzałka i jeszcze opędzisz na tym motorze do następnego sezonu." [zlosnik]

Powodzenia [ok] .

Autor:  roadrunner [ śr lut 14, 2007 10:05 pm ]
Tytuł: 

tak jak juz napisalem , auto z cisnieniem ponizej 2 MPa jedzie juz tylko sila woli, wierze ze MB ma tej sily wiecej niz inne auta jednak przy tak niskim cisnieniu spalanie nie jest pelne a co za tym idzie pojawia sie nagar a jak i nagar to i zawory traca szczelnosc i takie auto co jezdzilo jeszcze przed miesiacem majac kompresje 1,8 teraz juz moze miec na ktoryms cylindrze 0 i to nie ze wzgledu na zuzycie tylko wlasnie przez nieszczelne zawory zawalone nagarem. Swoja droga widzialem juz diesle szczegolnie te nowsze co rzucaly palenie przy cisnieniach ok 2,2MPa.

Autor:  kudłaty [ czw lut 15, 2007 12:55 am ]
Tytuł: 

A co Powiecie Panowie na wyrobione sekcje w pompie wtryskowej?

Może na tym się skupić?

Autor:  erio [ czw lut 15, 2007 9:51 am ]
Tytuł: 

postaw auto na serwisie na noc, albo w ogrzewanym garazu, jak przy pelnym akumulatorze nie zapali, tzn ze to wina pompy ktota daje za slabe cisnienie ... a jako ze kombinowales przy wtryskach to watpie zeby nagle przyczyna byl uklad tlok cylinder a nie uklad wtryskowy ...

Jak po staniu w temp ok. 18 stopni pzrez całą noc nie odpali to bedzie znaczyło że to napewno nie wina slabego cisnienia sprężania, tylko wymontuj pompe i oddaj z tymi wtryskami ... bo taka temperatura to już lato ..

Moze masz zle koncowki wtryskow dobrane ... bo ja na WEZETEM nie narzekam .. wymienilem niedawno i chodzą IMO bdb ..

Autor:  filippo [ czw lut 15, 2007 6:23 pm ]
Tytuł:  Mahle...

roadrunner pisze:
1,5MPa w dieslu i niby od czego ma zaplon powstac od 10MPa wogule sie skala zaczyna na cisnieniomiezach do diesla.


Jakie dwa lata temu miewałem czasem spore probemy z odpaleniem auta więc po wyeliminowaniu kilku elementów pojechałem zmierzyć ciśnienie i tak jak pisze roadrunner na urządzeniu użytym do pomiaru skala zaczynała się od 10 i tylko na jednym cylindrze wskazówka ruszyła się na 1,5 czyli 11,5 a na pozostałych trzech nawet nie drgnęła. Auto nie kopciło, nie było słabe, nie brało jakich zastraszających ilości oleju tylko od czasu do czasu nie dawao się odpalać [zlosnik] Po kapitalnym remoncie wszystko wróciło do normy.

Autor:  pepek [ czw lut 15, 2007 6:40 pm ]
Tytuł: 

Witam.Moze to głupie ale nigdzie nie zaznaczyłeś czy po wymianie wtryskiwaczy został odpowietrzony ukł. wtryskowy.

Autor:  kudłaty [ czw lut 15, 2007 6:51 pm ]
Tytuł: 

Nic na tym forum nie jest głupie.

Oczywiście jest odpowietrzony.

Autor:  roadrunner [ czw lut 15, 2007 7:54 pm ]
Tytuł: 

erio pisze:
postaw auto na serwisie na noc, albo w ogrzewanym garazu, jak przy pelnym akumulatorze nie zapali, tzn ze to wina pompy ktota daje za slabe cisnienie ... a jako ze kombinowales przy wtryskach to watpie zeby nagle przyczyna byl uklad tlok cylinder a nie uklad wtryskowy ...

Jak po staniu w temp ok. 18 stopni pzrez całą noc nie odpali to bedzie znaczyło że to napewno nie wina slabego cisnienia sprężania, tylko wymontuj pompe i oddaj z tymi wtryskami ... bo taka temperatura to już lato ..

Moze masz zle koncowki wtryskow dobrane ... bo ja na WEZETEM nie narzekam .. wymienilem niedawno i chodzą IMO bdb ..


Hmmm ciekawy wywod jesli zapali to wina pompy a jesli nie zapali to tez wina pompy.....

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/