MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

zamiana wtrysku w MB114 250CE
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=22890
Strona 1 z 1

Autor:  Morfeusz [ pt gru 29, 2006 11:14 am ]
Tytuł:  zamiana wtrysku w MB114 250CE

Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE, zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny) Co o tym sadzicie? Profanacja?
Jak mozna sobie poradzic inaczej?
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam

Autor:  Xytras [ pt gru 29, 2006 11:49 am ]
Tytuł:  Re: zamiana wtrysku w MB114 250CE

Morfeusz pisze:
Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE, zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny) Co o tym sadzicie? Profanacja?
Jak mozna sobie poradzic inaczej?
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam


To mial byc zart? :o

Autor:  Morfeusz [ pt gru 29, 2006 12:15 pm ]
Tytuł: 

nie,dlaczego? Poprostu szukam podpowiedzi

Autor:  marcin280e [ pt gru 29, 2006 10:28 pm ]
Tytuł:  Re: zamiana wtrysku w MB114 250CE

Morfeusz pisze:
Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE

Nie ma przepływomierza w 250CE
Mercedes 114 ma system wtrysku D-jet a tam mierzy się podciśnienie kolektora ssącego.
Morfeusz pisze:
zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny)

Teoretycznie mozliwe ale nalezało by zmienić praktycznie wszystko w układzie wtryskowym,sporo elementow przerobic i dostosować do silnika 114
Sporo zachodu i kosztów.


Morfeusz pisze:
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.


W ASO dostępne są praktycznie wszystkie części układu wtryskowego ale ceny są zabójcze.
Taniej wyjdzie kupno drugiego auta ze sprawnym wtryskiem-zreszta ta sprawność jest nieco dyskusyjna-po prostu da się uruchomić i jeżdzi co nie znaczy że wszystko działa prawidłowo.
Taki już urok starych wtrysków benzyny.
Ciężko zdiagnozować Twój przypadek bo piszesz o usterce która jest niemożliwa-mam nieco wiedzy na temat D-jeta i mógł bym Ci coś podpowiedzieć.

Autor:  kielbik [ pt gru 29, 2006 11:25 pm ]
Tytuł: 

sporo uzywanych czesci do tego wtrysku jest na eBayu. Obecnie np:
1. sterownik uzywany
2. sterownik nowy
3. sterownik regenerowyny przez Boscha
4. nowy czujnik cisniena powietrza (czyli to co niby ci sie zepsulo)
5. jeszcze jeden uzywany sterownik
Ceny co prawda nizsze niz w DC ale, jak to na eBay'u, tez przyprawiaja o zawrot glowy. No ale jak ktos ma D-Jetronic to musi liczyc sie z powaznymi wydatkami. Co do transplantacji wtrysku z Golfa (albo jakiegokolwiek innego auta) to za takie pomysly powinno sie chyba odbierac wlascicielom samochody...

Przy okazji marcin280e: w moim 250 CE w fazie nagrzewania mocno "faluja" obroty. Kiedys jezdzilem na probe 300 SEL (W108) i tez tak mial. Co to moze byc?

Autor:  marcin280e [ sob gru 30, 2006 1:27 am ]
Tytuł: 

[quote="kielbik"]Przy okazji [b]marcin280e[/b]: w moim 250 CE w fazie nagrzewania mocno "faluja" obroty. Kiedys jezdzilem na probe 300 SEL (W108) i tez tak mial. Co to moze byc?[/quote]
Norma...hehe

To znaczy typowy błąd 'znawców' D-jeta
Masz nieprawidłowo ustawiony czujnik polozenia przepustnicy i prawdopodobnie sama przepustnicę.
Prawdopodobnie wolne obroty Twojego silnika uzyskane są poprzez podparcie przepustnicy wkretem regulacyjnym.
Silnik z takimi błędami ustawienia po nagrzaniu pracuje prawie normalnie-dlaczego prawie-o tym za chwilę...

Należy poluzować czujnik polozenia przepustnicy tak aby dawał sie obracać.Upewnić się że przepustnica jest domknieta i ewentualnie skorygowac wkretem regulacyjnym(tak ma sie zawsze domykać) i ustawić czujnik polozenia przepustnicy tak aby rezystancja mierzona między stykami 14 i 17 czujnika wynosiła 0 ohm przy zamknietej przepustnicy i (nieskończoność) ohma po uchyleniu przepustnicy o kat 1-2 stopnie.
Następnie nagrzać motor do temperatury roboczej i ustawić wolne obroty śrubą regulacyjna na by-pass czyli na kanale obejsciowym powietrza przy zamknietej przepustnicy.

Oczywiście w trakcie nagrzewania powinien zamknąc sie dodatkowy kanał by-pass potrzebny do pracy zimnego motoru.
Kanał ten zamyka płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika zawór sterowany termostatem ogrzewanym płynem chłodzącym.

D-jet posiada system odcinania paliwa gdy silnik ma powyżej 1800 obr/min i przepustnica jest zamknięta(hamowanie silnikiem) z tego względu ustawienie czujnika przepustnicy jest dość istotne.
Działanie tego systemu można łatwo wyczuć w czasie jazdy-przy hamowaniu silnikiem gdy obroty spadają w pewnym momencie(przy 1800 obr)silnik zmienia nieco dzwięk i elektronika zaczyna pracować w trybie biegu jałowego-silnik oczywiście ma większe obroty.

Reasumując:
-przepustnica musi sie domykac
-zawór powietrza dodatkowego potrzebnego do nagrzewania silnika musi plynnie sie otwierać/domykać zależnie od temperatury silnika.
-wolne obroty ustawiamy tylko śrubą na by-pass



Pozdrowienia

Autor:  kielbik [ sob gru 30, 2006 1:58 am ]
Tytuł: 

dzieki marcin280e, czulem, ze to nie jest nic powaznego. Troche sie boje zaczac dlubac samemu w tym ukladzie bo jeszcze bym cos popsul. Chociaz z drugiej strony jakis "znawca" juz w nim dlubal.... Poza tym nie mam obrotomierza i wartosci regulacyjnych. Analizator spalin tez by sie chyba przydal?

marcin280e pisze:
Należy poluzować czujnik polozenia przepustnicy tak aby dawał sie obracać.Upewnić się że przepustnica jest domknieta i ewentualnie skorygowac wkretem regulacyjnym(tak ma sie zawsze domykać) i ustawić czujnik polozenia przepustnicy tak aby rezystancja mierzona między stykami 14 i 17 czujnika wynosiła 0 ohm przy zamknietej przepustnicy i (nieskończoność) ohma po uchyleniu przepustnicy o kat 1-2 stopnie.
rozumiem, ze to robie jeszcze zanim w ogole uruchomie silnik?

marcin280e pisze:
Następnie nagrzać motor do temperatury roboczej i ustawić wolne obroty śrubą regulacyjna na by-pass czyli na kanale obejsciowym powietrza przy zamknietej przepustnicy.

Oczywiście w trakcie nagrzewania powinien zamknąc sie dodatkowy kanał by-pass potrzebny do pracy zimnego motoru.
Kanał ten zamyka płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika zawór sterowany termostatem ogrzewanym płynem chłodzącym.
czyli sa dwa kanaly obejsciowe, jeden dla podwyzszonych a drugi dla wolnych obrotow przy temperaturze roboczej silnika?

marcin280e pisze:
D-jet posiada system odcinania paliwa gdy silnik ma powyżej 1800 obr/min i przepustnica jest zamknięta(hamowanie silnikiem) z tego względu ustawienie czujnika przepustnicy jest dość istotne.
Działanie tego systemu można łatwo wyczuć w czasie jazdy-przy hamowaniu silnikiem gdy obroty spadają w pewnym momencie(przy 1800 obr)silnik zmienia nieco dzwięk i elektronika zaczyna pracować w trybie biegu jałowego-silnik oczywiście ma większe obroty.
to juz druga sprawa sie wyjasnila: jak hamuje silnikiem (zdejmuje calkiem noge z pedalu gazu) to samochod na chwile jakby sie dlawi i dopiero po krotkiej chwili zaczyna jechac normalnie.

Moglbys opisac gdzie znajduja sie poszczegolne elementy systemu (czujnik polozenia przepustnicy do domyslam sie, ze przy przepustnicy ale te kanaly obejsciowe to nie rzuciliy mi sie jakos w oczy.

Autor:  PK2 [ pn sty 15, 2007 8:30 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
sporo uzywanych czesci do tego wtrysku jest na eBayu. Obecnie np:
1. sterownik uzywany
2. sterownik nowy
3. sterownik regenerowyny przez Boscha
4. nowy czujnik cisniena powietrza (czyli to co niby ci sie zepsulo)
5. jeszcze jeden uzywany sterownik
Ceny co prawda nizsze niz w DC ale, jak to na eBay'u, tez przyprawiaja o zawrot glowy. No ale jak ktos ma D-Jetronic to musi liczyc sie z powaznymi wydatkami.


Zupełnie się nie zgodzę z twierdzeniem, że ceny na ebayu przyprawiają o zawrót głowy. Generalnie można znaleźć dużo ciekawych części. W wyżej wymienionych aukcjach ostateczne ceny ułożyły się następująco:

1. 29.29 Euro
2. 74 Euro
3. 35.50 Euro
4. 81.01 Euro
5. Nie sprzedany

Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry! :-)

Pozdrawiam.

Autor:  kielbik [ pn sty 15, 2007 9:11 pm ]
Tytuł: 

O kurka, jakie ceny?! Spodziewalem sie, ze to pojdzie w setki euro, jakbym wiedzial to moze sam bym na zapas kupil.

Autor:  sebi [ pn sty 15, 2007 9:54 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry!


Jak coś mam taką "magiczną skrzynkę" do 250 CE sprawdzoną i pewną na 100%

Autor:  PK2 [ pn sty 15, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
PK2 pisze:
Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry!


Jak coś mam taką "magiczną skrzynkę" do 250 CE sprawdzoną i pewną na 100%

Taka magiczna skrzyneczka niech leży na półce w garażu i niech czeka na swoją chwilę :-)

Autor:  kielbik [ pn sty 15, 2007 10:24 pm ]
Tytuł: 

Wlasnie, niech czeka... :)

Autor:  sebi [ pn sty 15, 2007 10:53 pm ]
Tytuł: 

No robi to czały czas od ok 5 lat [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/