dzieki
marcin280e, czulem, ze to nie jest nic powaznego. Troche sie boje zaczac dlubac samemu w tym ukladzie bo jeszcze bym cos popsul. Chociaz z drugiej strony jakis "znawca" juz w nim dlubal.... Poza tym nie mam obrotomierza i wartosci regulacyjnych. Analizator spalin tez by sie chyba przydal?
marcin280e pisze:
Należy poluzować czujnik polozenia przepustnicy tak aby dawał sie obracać.Upewnić się że przepustnica jest domknieta i ewentualnie skorygowac wkretem regulacyjnym(tak ma sie zawsze domykać) i ustawić czujnik polozenia przepustnicy tak aby rezystancja mierzona między stykami 14 i 17 czujnika wynosiła 0 ohm przy zamknietej przepustnicy i (nieskończoność) ohma po uchyleniu przepustnicy o kat 1-2 stopnie.
rozumiem, ze to robie jeszcze zanim w ogole uruchomie silnik?
marcin280e pisze:
Następnie nagrzać motor do temperatury roboczej i ustawić wolne obroty śrubą regulacyjna na by-pass czyli na kanale obejsciowym powietrza przy zamknietej przepustnicy.
Oczywiście w trakcie nagrzewania powinien zamknąc sie dodatkowy kanał by-pass potrzebny do pracy zimnego motoru.
Kanał ten zamyka płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika zawór sterowany termostatem ogrzewanym płynem chłodzącym.
czyli sa dwa kanaly obejsciowe, jeden dla podwyzszonych a drugi dla wolnych obrotow przy temperaturze roboczej silnika?
marcin280e pisze:
D-jet posiada system odcinania paliwa gdy silnik ma powyżej 1800 obr/min i przepustnica jest zamknięta(hamowanie silnikiem) z tego względu ustawienie czujnika przepustnicy jest dość istotne.
Działanie tego systemu można łatwo wyczuć w czasie jazdy-przy hamowaniu silnikiem gdy obroty spadają w pewnym momencie(przy 1800 obr)silnik zmienia nieco dzwięk i elektronika zaczyna pracować w trybie biegu jałowego-silnik oczywiście ma większe obroty.
to juz druga sprawa sie wyjasnila: jak hamuje silnikiem (zdejmuje calkiem noge z pedalu gazu) to samochod na chwile jakby sie dlawi i dopiero po krotkiej chwili zaczyna jechac normalnie.
Moglbys opisac gdzie znajduja sie poszczegolne elementy systemu (czujnik polozenia przepustnicy do domyslam sie, ze przy przepustnicy ale te kanaly obejsciowe to nie rzuciliy mi sie jakos w oczy.