MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 29, 2006 11:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 29, 2006 11:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE, zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny) Co o tym sadzicie? Profanacja?
Jak mozna sobie poradzic inaczej?
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt gru 29, 2006 11:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Morfeusz pisze:
Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE, zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny) Co o tym sadzicie? Profanacja?
Jak mozna sobie poradzic inaczej?
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam


To mial byc zart? :o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 12:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 29, 2006 11:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
nie,dlaczego? Poprostu szukam podpowiedzi


Na górę
Post: pt gru 29, 2006 10:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Morfeusz pisze:
Witam,
Mam padniety przeplywomierz w mojej 250CE

Nie ma przepływomierza w 250CE
Mercedes 114 ma system wtrysku D-jet a tam mierzy się podciśnienie kolektora ssącego.
Morfeusz pisze:
zastanawiam sie nad wymiana wtrysku (np. z Golfa bo tani i latwo dostepny)

Teoretycznie mozliwe ale nalezało by zmienić praktycznie wszystko w układzie wtryskowym,sporo elementow przerobic i dostosować do silnika 114
Sporo zachodu i kosztów.


Morfeusz pisze:
Gdzie ewentualnie mozna kupic nowy przeplywomierz? Myslicie ze w ASO sa dostepne?
Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.


W ASO dostępne są praktycznie wszystkie części układu wtryskowego ale ceny są zabójcze.
Taniej wyjdzie kupno drugiego auta ze sprawnym wtryskiem-zreszta ta sprawność jest nieco dyskusyjna-po prostu da się uruchomić i jeżdzi co nie znaczy że wszystko działa prawidłowo.
Taki już urok starych wtrysków benzyny.
Ciężko zdiagnozować Twój przypadek bo piszesz o usterce która jest niemożliwa-mam nieco wiedzy na temat D-jeta i mógł bym Ci coś podpowiedzieć.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
sporo uzywanych czesci do tego wtrysku jest na eBayu. Obecnie np:
1. sterownik uzywany
2. sterownik nowy
3. sterownik regenerowyny przez Boscha
4. nowy czujnik cisniena powietrza (czyli to co niby ci sie zepsulo)
5. jeszcze jeden uzywany sterownik
Ceny co prawda nizsze niz w DC ale, jak to na eBay'u, tez przyprawiaja o zawrot glowy. No ale jak ktos ma D-Jetronic to musi liczyc sie z powaznymi wydatkami. Co do transplantacji wtrysku z Golfa (albo jakiegokolwiek innego auta) to za takie pomysly powinno sie chyba odbierac wlascicielom samochody...

Przy okazji marcin280e: w moim 250 CE w fazie nagrzewania mocno "faluja" obroty. Kiedys jezdzilem na probe 300 SEL (W108) i tez tak mial. Co to moze byc?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 1:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
[quote="kielbik"]Przy okazji [b]marcin280e[/b]: w moim 250 CE w fazie nagrzewania mocno "faluja" obroty. Kiedys jezdzilem na probe 300 SEL (W108) i tez tak mial. Co to moze byc?[/quote]
Norma...hehe

To znaczy typowy błąd 'znawców' D-jeta
Masz nieprawidłowo ustawiony czujnik polozenia przepustnicy i prawdopodobnie sama przepustnicę.
Prawdopodobnie wolne obroty Twojego silnika uzyskane są poprzez podparcie przepustnicy wkretem regulacyjnym.
Silnik z takimi błędami ustawienia po nagrzaniu pracuje prawie normalnie-dlaczego prawie-o tym za chwilę...

Należy poluzować czujnik polozenia przepustnicy tak aby dawał sie obracać.Upewnić się że przepustnica jest domknieta i ewentualnie skorygowac wkretem regulacyjnym(tak ma sie zawsze domykać) i ustawić czujnik polozenia przepustnicy tak aby rezystancja mierzona między stykami 14 i 17 czujnika wynosiła 0 ohm przy zamknietej przepustnicy i (nieskończoność) ohma po uchyleniu przepustnicy o kat 1-2 stopnie.
Następnie nagrzać motor do temperatury roboczej i ustawić wolne obroty śrubą regulacyjna na by-pass czyli na kanale obejsciowym powietrza przy zamknietej przepustnicy.

Oczywiście w trakcie nagrzewania powinien zamknąc sie dodatkowy kanał by-pass potrzebny do pracy zimnego motoru.
Kanał ten zamyka płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika zawór sterowany termostatem ogrzewanym płynem chłodzącym.

D-jet posiada system odcinania paliwa gdy silnik ma powyżej 1800 obr/min i przepustnica jest zamknięta(hamowanie silnikiem) z tego względu ustawienie czujnika przepustnicy jest dość istotne.
Działanie tego systemu można łatwo wyczuć w czasie jazdy-przy hamowaniu silnikiem gdy obroty spadają w pewnym momencie(przy 1800 obr)silnik zmienia nieco dzwięk i elektronika zaczyna pracować w trybie biegu jałowego-silnik oczywiście ma większe obroty.

Reasumując:
-przepustnica musi sie domykac
-zawór powietrza dodatkowego potrzebnego do nagrzewania silnika musi plynnie sie otwierać/domykać zależnie od temperatury silnika.
-wolne obroty ustawiamy tylko śrubą na by-pass



Pozdrowienia


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 1:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
dzieki marcin280e, czulem, ze to nie jest nic powaznego. Troche sie boje zaczac dlubac samemu w tym ukladzie bo jeszcze bym cos popsul. Chociaz z drugiej strony jakis "znawca" juz w nim dlubal.... Poza tym nie mam obrotomierza i wartosci regulacyjnych. Analizator spalin tez by sie chyba przydal?

marcin280e pisze:
Należy poluzować czujnik polozenia przepustnicy tak aby dawał sie obracać.Upewnić się że przepustnica jest domknieta i ewentualnie skorygowac wkretem regulacyjnym(tak ma sie zawsze domykać) i ustawić czujnik polozenia przepustnicy tak aby rezystancja mierzona między stykami 14 i 17 czujnika wynosiła 0 ohm przy zamknietej przepustnicy i (nieskończoność) ohma po uchyleniu przepustnicy o kat 1-2 stopnie.
rozumiem, ze to robie jeszcze zanim w ogole uruchomie silnik?

marcin280e pisze:
Następnie nagrzać motor do temperatury roboczej i ustawić wolne obroty śrubą regulacyjna na by-pass czyli na kanale obejsciowym powietrza przy zamknietej przepustnicy.

Oczywiście w trakcie nagrzewania powinien zamknąc sie dodatkowy kanał by-pass potrzebny do pracy zimnego motoru.
Kanał ten zamyka płynnie wraz ze wzrostem temperatury silnika zawór sterowany termostatem ogrzewanym płynem chłodzącym.
czyli sa dwa kanaly obejsciowe, jeden dla podwyzszonych a drugi dla wolnych obrotow przy temperaturze roboczej silnika?

marcin280e pisze:
D-jet posiada system odcinania paliwa gdy silnik ma powyżej 1800 obr/min i przepustnica jest zamknięta(hamowanie silnikiem) z tego względu ustawienie czujnika przepustnicy jest dość istotne.
Działanie tego systemu można łatwo wyczuć w czasie jazdy-przy hamowaniu silnikiem gdy obroty spadają w pewnym momencie(przy 1800 obr)silnik zmienia nieco dzwięk i elektronika zaczyna pracować w trybie biegu jałowego-silnik oczywiście ma większe obroty.
to juz druga sprawa sie wyjasnila: jak hamuje silnikiem (zdejmuje calkiem noge z pedalu gazu) to samochod na chwile jakby sie dlawi i dopiero po krotkiej chwili zaczyna jechac normalnie.

Moglbys opisac gdzie znajduja sie poszczegolne elementy systemu (czujnik polozenia przepustnicy do domyslam sie, ze przy przepustnicy ale te kanaly obejsciowe to nie rzuciliy mi sie jakos w oczy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 8:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
sporo uzywanych czesci do tego wtrysku jest na eBayu. Obecnie np:
1. sterownik uzywany
2. sterownik nowy
3. sterownik regenerowyny przez Boscha
4. nowy czujnik cisniena powietrza (czyli to co niby ci sie zepsulo)
5. jeszcze jeden uzywany sterownik
Ceny co prawda nizsze niz w DC ale, jak to na eBay'u, tez przyprawiaja o zawrot glowy. No ale jak ktos ma D-Jetronic to musi liczyc sie z powaznymi wydatkami.


Zupełnie się nie zgodzę z twierdzeniem, że ceny na ebayu przyprawiają o zawrót głowy. Generalnie można znaleźć dużo ciekawych części. W wyżej wymienionych aukcjach ostateczne ceny ułożyły się następująco:

1. 29.29 Euro
2. 74 Euro
3. 35.50 Euro
4. 81.01 Euro
5. Nie sprzedany

Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry! :-)

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
O kurka, jakie ceny?! Spodziewalem sie, ze to pojdzie w setki euro, jakbym wiedzial to moze sam bym na zapas kupil.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
PK2 pisze:
Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry!


Jak coś mam taką "magiczną skrzynkę" do 250 CE sprawdzoną i pewną na 100%

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 10:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
sebi pisze:
PK2 pisze:
Szczególnie pozycja nr 2 osiągnęła super cenę. Także, głowa do góry!


Jak coś mam taką "magiczną skrzynkę" do 250 CE sprawdzoną i pewną na 100%

Taka magiczna skrzyneczka niech leży na półce w garażu i niech czeka na swoją chwilę :-)

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wlasnie, niech czeka... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 10:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
No robi to czały czas od ok 5 lat [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl